Homedisk windows 8.1

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har instaleret homedisk på min nye bærebar med windows 8.1

Den er installeret manuelt, hvor jeg vælger unnder denne computer at oprette forbindelse til netværksdrev

Når jeg har oprette forbindelse til homedisk forsvinder mapperne dokumenter og papirkurv.

De andre mapper er der fortsat.

Går jeg ind under Netværk og homedisk kan jeg se og bruge de forsvundne mapper.

Er der nogen der kan give en forklaring og løsning på dette problem.

Har prøvet at oprettet netværksdrev flere gange. Uden det hjælper

MVH

Bent

1 Kommentar

Hej Bent.

Jeg har ingen problemer med at oprette adgang til Homedisk, hverken med drevbogstav eller uden drevbogstav.

Er dit problem at drevbogstavet fremgår af stifinder, og at mapperne dokumenter og papirkurv mangler når der klikkes på drevbogstavet?

Du tager vel ikke fejl af at der i stifinder under overskriften "Denne pc" er et punkt, der hedder "HomeDisk", med en særlig medieikon og med engelske navne på mapperne? Det, der vises på den måde, er ikke normal visning af delte mapper som man kan gemme data i, det er derimod den opdeling, som Homediskens indbyggede medieserver laver, og som kan bruges til afspilning af medier på alle apparater, der understøtter DLNA. Her vil mapperne dokumenter og papirkurv mangle, da de ikke hører til medieserveren.

Hvis du har giver Homedisken drevbogstav Z, så prøv at åbne kommandopromptvinduet, og tast NET USE Z: og tryk på ENTER. Hvad står der så under "Eksternt navn", og står der OK under "Status"?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)