Homebox max. antal for trådløse forbindelser

Hejsa.

Jeg ved godt at der er lignende problemer, og jeg har prøver nogle af de forskellige forslag uden held. Så nu kommer mit specifikke problem.

Jeg har en homebox løsning med trådløst wifi.

Jeg har indtil videre uden problemer kunner køre

1 stk Mac computer

1 stk. Apple TV

2 stk. Iphones

1 stk. Ipad

1 stk. PlayStation 3

1 stk. Libratone højtaler

over netværket uden at nogen er blevet smidt af.

(TV bliver kablet gennem boksen)

Nu har jeg så fået 1 stk. Libratone højtaler mere.

Når jeg sætter den til netværket gåer der et øjeblik og så bliver både telefoner og den anden højtaler smidt af.

Kan det være en fejl i højtaleren eller har jeg bare for mange ting i wifi'en?

Jeg har prøvet at slukke den anden højtaler samt PS3, apple TV og en telefon, og så sætte den nye højtaler til igen, med samme resultat.

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Jman-DK

Det kunne lyde som om den ekstra højtaler sender, eller modtager en masse data. (evt. firmware opdatering?) Ved så mange enheder på et acesspoint (trådløs router) kan det ikke undgås at der vil opstå problemer. Et trådløst system fungerer på samme måde som en gammeldags Walkie Talkie. Der er kun EN enehed der kan ENTEN sende , eller modtage af gangen. Hvis der er flere enheder der prøver at kumunikere af gangen vil INGEN af dem komme igennem, og efter en tilfældig valgt vente tid, prøve igen. Jeg vil på det kraftigste anbefale at få de fast placerede enheder, f.eks. Playstation, på ledning! Trådløs er den mindst sikre, og mindst stabile, måde at forbinde til nettet. Min anbefaling er kun at have de enheder ikke kan gå trådet, eler som skal være mobile på trådløs, og forbind alle andre med trådet netværk. Det er det mest stabile, også hvis man f.eks. vil bruge Netflix, HBO el.lign.

Hilsen

Brian

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej J-manDK.

Prøv at tildele dine enheder faste IP-adresser.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

IP-konflikt opstår hyppigt ,når mange enheder skiftes til at koble på dit netværk.

Venlig hilsen
   Trumle.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Sådan set er jeg ening i de andre svar... :-)

Men når nu du spørger om antallet af enheder på Wifi, så er det nok værd at bemærke, at en router typisk kan tildele adresser til 128 eller 256 enheder. Mig bekendt giver den firmware der er i homeboxen en teoretisk mulighed for 128 enheder. Så det er yderst sjældent at det er der problemet opstår, men mere normalt at det er et generelt kapacitetsproblem som beskrevet

Hej Brian.

1000 tak Glad humørikon

Det hjalp allerede efter jeg satte min computer til med patchkabel i stedet for wifi. Men den hopper stadig af en gang imellem.

Så nu prøver jeg at købe et par kabler mere til PS3 og Appletv og så se hvad der sker.

Hvis der stadig er problemer prøver jeg med faste IP adresser, hvad er ulempen ved dette siden alle enheder ikke har det fra start af?

Kan man eks. give det til en Ipad, og så stadig bruge den på andre WIFI netværk når man har den med rundt?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Statisk IP på et netværk har ingen betydning for din mulighed for at få adgang til andre netværk.

Så det direkte svar på dit spørgsmål er ja :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej J-manDK

Statisk IP har, som Ellingen allerede har skrevet, ingen indvirkning på om du kan komme på nettet. på den anden siden har det heller ikke nogen indvirkning på WiFi. Statisk (Fast IP) bruges kun hvis der er man har brug for en fast adresse, til f.eks.en server, eller hvis man skal kunne komme i kontakt med en enhed "udefra" f.eks. en netværks harddisk som homedisk.

Det eneste tidspunkt hvor kan opstå IP adresse konflikter er hvis du genstarter din router (homebox), da det er den der holder rede på hvilke ip adresser der er uddelt (den er det der kaldes en DHCP server), og den "glemmer" hvad den har uddelt, ved genstart.

En IP adresse konflikt vil heller ikke smide alle andre af nettet samtidig, som du havde i dit problem, da du kun tilsluttede en ekstra enhed, og den enhed får kun en IP adresse. Så maks en anden skulle være smidt af ved adresse konflikt, da alle andre har virket fint indtil dette punkt, derved må hver af de andre enheder have en seperat, forskellig, IP adresse.

Men da du skriver at det allerede har hjulpet med at sætte en enhed på netkabel, er jeg sikker på at det er for mange, med for meget trafik, der har været på WiFi.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)