Har Yousee tabt kampen?

• Udforsker
  • 10 kommentarer
Læser at mobilpriserne stigerne igen. Denne gang fordi roaming fjernes, og det giver et indtægstab for Yousee. For mig betyder det formentlig 4 x 20 kr om måneden, eller 960 kr om året. Det plejer familien ikke at bruge på ferier!

Mobil kan gøres væsentligt billigere end Yousee - se f.eks Oister.

Bredbånd fås kun med høje hastigheder, og Hiper er alligevel bare billigere på samme platform. De er 100 kr. billigere end Yousee for et tilsvarende produkt, og selv et klart langsommere produkt hos Yousee er dyrere.

TV-pakker er generelt rasende dyre, og det skyldes primært at sport koster kassen. DR og TV2 som streaming kan gøres for 99 kr. om måneden, og vil dække manges behov - hvis sport er næsten ligegyldigt.

Sådan et produkt har Yousee ikke på hylderne, her koster billigste pakke 279 kr. Yousee's argument er 180 kr. for primært svensk og tysk tv - det holder ikke rigtigt.

Yousee har den bedste platform, men desværre langtfra de bedste produkter. Man agerer som i de gamle monopoldage, og har ikke opdaget verden forandrer sig. Mobilpriserne er - trods musiktjeneste - alt for dyre, Hiper har vist bredbånd kan gøres væsentligt billigere og tv-pakkerne mangler flesibilitet og fornuftig prissætning.

Tesen om at stordriftsfordele giver lavere priser gælder åbenbart ikke Yousee. De ligger højt med priserne, selvom de er Danmarks største udbyder.

Jeg ville så gerne være kunde hos Yousee, men det er ved at være slut. Priser, produkter og fleksibilitet hænger simpelthen ikke sammen, selvom Yousee har alle forudsætninger for at tilbyde gode løsninger.

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Bare for info, så har andre udbydere af telefon abonnenter altså også meldt ud, at de vil hæve prisen på deres abonnenter med en 10-20 kr om måneden. Den nærmest kollektive udmeldelse dukkede op i nyhederne i går Mandag.

Men Yousee kunne så lancere et billigere tele abonnement, hvor udenlandsbrug slet ikke er mugligt.
Det vil jo være et passende abonnement for dem der alligevel aldrig rejser til udlandet, eller for dem der anser en tur til udlandet, for at være en tur til et af de Tyske grænsemarkeder.
@Per; du har ret i at andre nok følger efter, og hæver mobilpriserne.

Min udfordring er desværre ikke kun mobil - synes som beskrevet i mit indlæg, at Yousee halter efter på alle produkter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)