Spørgsmål

GPS

Hej.
Jeg skal bruge et sim kort til min GPS tracker.
Hvilket abb. skal jeg vælge.
Nogen der har erfaring med dette ????
Niels

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvor meget skal det bruges.? Der kan jo enten fås et Data deling kort til mobil abonnement, eller der kan bruges mobilt bredbånd SIM.
Omdømme 7
Badge +7
Bruger din tracker SMS eller data, og hvor tit opdateres din tracker positions data?

Jeg hjalp en gang en bilsamler med at montere trackere i hans biler. Vi satte trackerne til at sende en SMS en gang i døgnet med link til GPS adressen på Google maps. Vi brugte taletids kort og den gang var OK mobil billigst og YouSee klart dyrest. Så vidt jeg husker kostede SMS hos YouSee omkring 3 så meget som OK mobil på taletids kort.

Er din tracker på data er det igen afgørende hvor tit din tracker sender positions data. Sker det ikke så tit er der vist taletids kort med data. Ellers kan et billigt mobil data abonnement med f.eks. 1GB data med "speed drop" være en mulighed. "Speed drop" gør, at du ikke løber tør for (positions) data, selv om du har brugt de f.eks. 1 GB data. Til gengæld er det med en kraftigt reduceret hastighed f.eks. 64 Kbps, men nok til at sende positions data. Misbruger man "speed drop" meget, vil jeg tro teleselskabet beder om man køber mere data per måned.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)