Svar

forbindelsesproblemer mellem iphone og tv.?

• Deltager
  • 2 kommentarer
Forbindelsen mellem iphone/ipad og mit Samsung tv virker ikke, selv om det er forbundet med HDMI kabel. Alle andre: tv2 play og dr.tv  osv. kan fint forbindes på dennne måde, kun yousee tv og film kommer med denne tekst: Beklager der er desværre et problem i øjeblikket. Det spiller fint når det kun er ipad eller iphone, men så snart jeg sætter kablet i kommer meddelelsen. Jeg ved ikke om det overhovedet ikke kan lade sig gøre, eller det er mig der gør det forkert. Er der en der ved noget om det.

icon

Bedste svar af Radiomanden 7 februar 2016, 21:45

Der er jo ingen grund til kabler når man kan bruge Wi-Fi, så var glad da CC kom så man slap for det. Så fortsæt du roligt med at bruge dem.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Brug en Chromecast eller ATV, så er problemet løst.

Tak for svaret. Jeg bruger i forvejen cromecast på et andet tv, med den samme router. Jeg ved ikke om routeren kan håndtere flere cromecast samtidig. Men jeg synes det er mærkeligt at man ikke kan bruge HDMI til yousee.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Der er jo ingen grund til kabler når man kan bruge Wi-Fi, så var glad da CC kom så man slap for det. Så fortsæt du roligt med at bruge dem.

Det vil jeg gøre, tak for hjælpen. Med venlig hilsen Hanne

Jeg har også erhvervet mig en sådan adapter så jeg kan se tv fra min IPhone eller IPad.

Men for også en fejlmeddelse, noget med "Forbindelsen mislykkedes, prøv igen senere".

Da jeg bruger den i campingvognen og der ikke er Wifi, kun mobilt netværk, som en Cromecast

ikke kan bruge, er det surt at det ikke virker med Yousee appen, når alle andre app's virker,

både DR, Youtube og Viaplay.

Det er kun Yousee appen der melder fejl!!!

HJÆLP

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

i_moller skrev:
Jeg har også erhvervet mig en sådan adapter så jeg kan se tv fra min IPhone eller IPad.

Men for også en fejlmeddelse, noget med "Forbindelsen mislykkedes, prøv igen senere".

Da jeg bruger den i campingvognen og der ikke er Wifi, kun mobilt netværk, som en Cromecast

ikke kan bruge, er det surt at det ikke virker med Yousee appen, når alle andre app's virker,

både DR, Youtube og Viaplay.

Det er kun Yousee appen der melder fejl!!!

HJÆLP

Kan du ikke bruge bærebart hotspot?

Uanset om jeg kan bruge et sådan hotspot eller ej, løser det jo ikke problemet med Yousee appen.

Et bærbart hotspot kræver også flere ting som gør det uinteressant, så som tilkobling af 230V samt prisen for både hotspotet og en evt. Cromecast.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

i_moller skrev:
Uanset om jeg kan bruge et sådan hotspot eller ej, løser det jo ikke problemet med Yousee appen.

Et bærbart hotspot kræver også flere ting som gør det uinteressant, så som tilkobling af 230V samt prisen for både hotspotet og en evt. Cromecast.

Så har jeg misforstået det du skrev:

"Da jeg bruger den i campingvognen og der ikke er Wifi, kun mobilt netværk, som en Cromecast

ikke kan bruge"

Opfattede, at du ikke kan bruge WIFI, da du "kun" har mobilt netværk og det kan Chromecast ikke bruge. Derfor anviste jeg dig, hvordan du kunne få en Chromecast til at fungere med hotspot.

Det er klart, at Chromecast kræver strøm.

For nogle få dage siden gik vores TV signal, bredbånd og telefoni. Hvordan så se TV? Løsningen var, at mobilen blev sat til hotspot. En tablet blev tilsluttet via WIFI til telefonens hotspot. Chromecast blev sat til samme forbindelse og så kunne YouSee TV & Film vise den/de ønskede udsendelser på TV'et.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)