Fjernelse af gammel kabel. Må jeg gøre det selv?

• kba
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg har en modem boks inden for huset. Modemet bruger jeg ikke mere og derfor vil jeg fjerne boksen og kablet. Må jeg det? Kablet føres langs yderside af huset til en rund KTAS samlingsboks med en trekantet bolt.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Sådan som du beskriver det så må du ikke. det er en fast installation og der skal bruges en montør eller elektrikker(måske)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, som du beskriver det er det nix pille, kablet er en del af TDC' kabelanlæg og det må du ikke ødelægge.

Mvh

Kim

Vil altså mene at der kommer an på om der er en privat bolig eller om det er at lejligheds-kompleks eller sådan noget. 

Altså, hvis det er en privat bolig, må du godt hive den ledning ned hen til boksen. Fx. hvis du nu skulle renovere din facade, og lave en rørføring til dit telefonkabel, måske til dit teknikskab, fordi den kabelføring TDC lavede for 10 år siden måske er helt hul i hovedet idag. Men selve den runde KTAS boks, skal blive hvor den er. Desuden må den også kun åbnes af en TDC's teknikker (elektrikkere ingen adgang)

Men hvis det er en lejelighed, er der ejeren af lejlighed der ejer den ledning (en boligforening måske) og der er det niks pille.

Hilsen Danny B. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P