Svar

Fjernbetjening blevet langsom

Hej

For noget tid siden blev min fjernbetjening pludselig meget "langsom".

Den "virker" skam stadig, men det der sker at når man trykker på en tast, ja så sender den skam IR koden med det samme, men derudover blinker den 3 gange rødt i den øverste højre knap (TDC TV afbryder knappen). De tre blink tager lidt over et sekund, og først derefter kan man med succes trykke på en anden tast. Hvis jag f. eks vil taste et 3 cifferet kanal nummer ind, ja så skal jeg taste cifrene et ad gangen og vente på de 3 blink imellem hver tast. Det gælder i øvrigt både betjening af min home box og mit tv fra den fjernbetjening, og selv når jeg betjener mit TV er det den højre, røde diode (TDC TV) der blinker 3 gange for hver tast jeg aktiverer, og indtil de 3 blink er udført ignoreres næste tast.

Det driver mig til vanvid!

Har prøvet at fjerne batterier, og genindsætte, uden succes. Har endda med held skiftet programmering af hvilket TV model den skal fjernbetjene, -Fra en Samsung til en Phillips, og tilbage til mit Samsung. Men skidtet insisterer stadig på at blinke 3 gange i øverste højre hjørne, og at tage sig en lur på ca 1 sek mellem hver tast man aktiverer.

For lige at fjerne tvivl… Denne her fjernbetjening opfører sig IKKE normalt, og det er et problem der er opstået lige pludseligt, meget lang tid efter at den er sat op til brug med mit Samsung TV. Mine forældre har i øvrigt 3 identiske fjernbetjeninger, der alle også er sat op til også at betjene Samsung TV i de 3 forskellige rum de bruger dem. Ingen af dem har samme problem (Og virker fint på min adresse, men sjovt nok vil de sgu ikke bytte en af dem med mig J)

Så, Mit spørgsmål er:

Er der en metode man selv kan bruge til at resette fjernbetjeningen så den kommer ud af det mode den er kommet i?

Derudover er jeg meget nysgerrig efter at høre om hvor mange andre der oplever samme problem?

Mvh,

B1t

icon

Bedste svar af B1tHans1 2 maj 2016, 17:47

Har fået fat i nye batterier og det løste problemet.

Altså, hvis din fjernbetjæning blinker 3 gange i TDC power lampen hver gang du trykker på en tast, ja så er det en batteri advarsel.

Det er efter min mening information der bør bevares som søgbart.

Anyway, tusind tak for hjælpen.

Mvh,

Bent

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Anneca har modtaget fra andre medlemmer.

Hej B1t

Du skriver, at du har taget batteriet ud, og derefter genindsat det, uden nogen effekt.
Har du også prøvet at sætte et helt nyt batteri i?
Jeg oplevede nogenlunde det samme, som du beskriver - fjernbetjeningen blev "sløv", og den røde knap blinkede.
Det var en indikator for, at batteriet var ved at være fladt, og da jeg havde udskiftet det, forsvandt problemet straks. Glad humørikon

M.v.h.
Annelise

Altså, hvis din fjernbetjæning blinker 3 gange i TDC power lampen hver gang du trykker på en tast, ja så er det en batteri advarsel.

Mvh,

Bent

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Anneca har modtaget fra andre medlemmer.

B1tHans1 skrev:

Mvh,

Bent

Hej Bent

Dejligt at høre, at du fik løst dit problem. Glad humørikon

Du kan finde information om fejlsøgning ved manglende/nedsat funktion på fjernbetjeninger her.

M.v.h.

Annelise

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)