Spørgsmål

Fibernet

Omdømme 1
  • Guide
  • 99 kommentarer
Har i dag bredbånd og stor TVpakke hos yousee. Har IKKE tænkt mig at opsige dette.
Bor i "udkantsdanmark" som nogen så smukt kalder det........ og har Pairbonding, hvad jeg er nødt til, hvis jeg vil ha' bare "lidt fart på".
Nu kommer Fibia måske herud med Fibernet, og så har jeg tænkt mig at afprøve deres internet, hvilket jeg kan afprøve i ½ år. Kan få 100/100 og højere.
Er der nogen der ved om dette kan "køre" samtidig (altså YouSee og Fibia internet) uden at jeg får problemer.
Jeg kan ikke opsige mit bredbånd, uden også at skulle sige mit TV op, men det vil jeg under ingen omstændigheder (sige TV op) da jeg synes det kører fantastisk. ;-)

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
DSL og Fiber er jo forskellige ting, og kører derved seperat.
Omdømme 1
O.K. altså ingen problemer ved at ha' begge dele i en periode....:D
Omdømme 7
Badge +1
muddi skrev:

O.K. altså ingen problemer ved at ha' begge dele i en periode....:D

Det skal du ikke være så sikker på at du kan have både DSL og fiber samtidigt fra to forkskellige internet udbydere.

Bare dengang jeg skiftede DSL fra Telenor til TDC, krævede det at der kom en teknikker forbi, for at foretage nogle ændringer i boksen ude på huset og i telefon stikket inde i huset, en kørsel for ham til den nærmeste telefon central og der foretage et eller andet og så tilbage her til huset igen for at afslutte arbejdet.
Telenor routeren var derpå helt død og nu fungerede kun TDC Homebox'en.

At det ene ikke virker med det andet, viser også de 3 telefon stik jeg har siddende på vægen, for dem har telemontørerne bare ladet sidde:
En fra de gamle analoge dial-up dage, en fra ISDN dagene og så den som jeg nu benytter til DSL.
Omdømme 1
Hmm, det skal da lige undersøges - lyder underligt.....
Omdømme 5
Badge +4
Hej Muddi (Og Per K)
Du kan sagtens køre Fiber og DSL samtidig. De to linjer kommer IKKE ind i samme stik! De kommer IKKE på samme kabel.
ADSL/DSL kommer ind via telefonstikket Via Kobber-ledninger. (Det trebenede hvor man før tilsluttede telefonen)
Fiber kommer ind i en Fiberboks, (En boks hvor Fiberkablet kommer ind i huset, og som ende i et fiberspecifikt stik.) I Fiberkabel sendes signalet som Lys, Det kaldes også Lyslederkabel.
Du skal være opmærksom på at Fiberforbindelse ikke kan bruge eksisterende telefonkabler. Der skal graves Fiberkabel ned fra nærmeste tilslutning.

Venlig Hilsen

Brian
Omdømme 1
Hej Brian.
Tak for udførlig forklaring.
Jeg er stadigvæk meget i tvivl om jeg skal "hoppe" på Fibia ang. Fibernet. Jeg er til dels tilfreds med YouSee, mit problem er "bare" at jeg kun kan få 24 Mbit, men når jeg kører en hastighedstest, kommer jeg aldrig over 20 - jeg har pairbonding (som jeg skrev).
Det irriterer mig også, at jeg ikke kan frasige mig internettet hos YouSee. TV'et er jeg tilfreds med, og det skal jeg IKKE ha' hos Fibia, da jeg har læst om alle de problemer folk har.:D
Omdømme 7
Badge +7
Jeg ville med glæde sige ja til fiber. Selv en 100/100 vil jeg gå meget langt for. Fibia lægger fysisk en fiber ind (som de ejer) ved siden af din Yousee DSL. Der er så ikke tale om TDC lægger en fiber ind, som en tredie part låner, som vi slås lidt med i f.eks. Nord Sjælland.

Da du får TV via internet fra Yousee går den ikke uden internet fra Yousee. Så vidt jeg husker fra Kasper fra Yousee fylder et HD signal 5Mbit. Jeg ville derfor ikke skrue ned for hastigheden, så der er lidt at give af, og man kan nok forvente at Yousee skruer op for, hvor mange Mbit et HD signal fylder på alle platforme.
Omdømme 1
Hej Slangefar.
Ja, ok, men jeg skal også gi' 500,- kr. for at få Fibernet (ved godt at det ikke er meget) og ekstra 299 hver måned. Måske lidt fjollet, når jeg har internet der virker - godt nok noget sløvt!!!!!!
Det sidste punkt du skriver om, forstår jeg ikke "en hat" af. - muligt jeg er lidt "fatsvag"
p.s. nu er det jo heller ikke sikkert at vi får Fibernet herude på "bøøet". Det bli'r afgjort 30. april.
mvh
Muddi
Omdømme 7
Badge +7
Fiber er normalt symmetrisk. Det vil sige, at du får den samme hastighed ned, som du får op. Jeg arbejder meget hjemme og vil sætte stor pris på en god hastighed begge veje.

299 for 100/100 er en fornuftig pris. Yousee tager det samme for en 110/10, som kan justeres om til en 60/60. Du får altså "næsten" det dobbelte fra Fibia i forhold til Yousee, set med mine øjne.

Da du ser TV via internet, tager det noget (5Mbit) af din internet hastighed, når du ser TV :D

Jeg ville ikke kunne nøjes med 24 ned, og ser frem til Yousee snart tilbyder mig en 300/300 (med en masse V6 adresser) til en pris, som svarer til hvad f.eks. Fibia tilbyder for 300/300 :cool:
Omdømme 1
Tak for svar, Slangefar. :D
mvh
Muddi

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$