Sticky

Få hjælp til opsætning af din julegave

Omdømme 5
Badge +5
  • YouSee Forum Team
  • 1884 kommentarer
Julen er kommet, og med til den hører gløgg, nisser, julehygge og selvfølgelig: gaver!

Er du så heldig at have fået en hård pakke med et lille eller stort stykke elektronik, så er der også god sandsynlighed for, at det skal sættes helt korrekt op - og det vil vi hjælpe dig med lige her! :)

Har du fået en ny mobil eller tablet?

Første gang du starter din nye telefon, så skal du bruge din pin-kode for at starte telefonen op. Har du glemt hvad den hedder, så kig her, hvor vi har lavet en lille vejledning til, hvordan du finder den:
Find din PIN- og PUK-kode

Når du har fået gang i din nye telefon eller tablet, så vil du måske gerne have sat din YouSee Mail op. Her kan du finde vejledninger til opsætning af mail på mobil og tablet:
Opsætning af mail på mobil og tablet

Har du YouSee sikkerhedspakke, så anbefaler vi også, at du installere vores app på din mobil og tablet, så du altid er beskyttet. Du kan finde vejledninger til at installere dem lige her:
YouSee sikkerhedspakke til mobil og tablet

Husk også, at du kan hente vores Tv & Film-app, Musik-app og selvfølgelig
vores Mit YouSee-app.

Til dig med en ny PC/Mac

Første gang du starter din nye PC/Mac vil du sikkert gerne have den forbundet til dit trådløse internet. Her skal du bruge dit netværksnavn (SSID) og Netværksnøgle (Password). Du kan altid finde disse oplysninger under dit modem, hvor de står på et lille klistermærke i bunden af det.

Du kan også ved hjælp af nedenstående vejledning, finde dine trådløse oplysninger samt hjælp til at ændre disse:
Sådan finder og skifter du navn og adgangskode til dit wi-fi

Når du er logget på nettet, så anbefaler vi, at du straks henter et anti-virus program. Har du YouSee Sikkerhedspakke, så kan du her finde en vejledning til, hvordan du hurtigt kan installere denne på din nye PC, så den er godt beskyttet: Hent YouSee sikkerhedspakke

Har du en YouSee mail som du skal have opsat på din nye computer, så har vi lavet et nemt program som kan hjælpe dig med at få hul igennem - det hedder mailsupport, og kan findes lige her:
Opsætning af mail med mailsupport

Til din mail skal du bruge dit mail-password, og er du i tvivl om hvad det er, så kan du her se, hvordan du kan finde frem til det:
Find dit password til mail

Sort skærm på dit nye tv?

Hvis du har fået et nyt tv i julegave, så har du måske oplevet at skærmen er sort - det skyldes, at du skal lave en indlæsning, før du kan se dine tv-kanaler. Her finder du guiden til at indlæse kanalerne, så du kan få billed på skærmen:
Sådan indlæser du dine tv-kanaler digitalt

Opsætning af router

Den mere advancerede bruger har måske fået noget elektronik som f.eks. en NAS server, som du gerne vil tilgå udenfor dit netværk. Her kan du finde hjælp til at lave en portforwarding:
Sådan laver du portforwarding på Sagemcom 3890

Hvis du har ønsket dig en router i julegave, så kan du her finde vejledning til, hvordan du tilslutter den til dit YouSee modem:
Tilslut egen router til Sagemcom3890

Har du brug for hjælp eller er du i tvivl om noget, så stil endelig dine spørgsmål her i tråden.

God fornøjelse og rigtig glædelig jul! :)

4 Kommentarer

Jeg har været så heldig at få en router Linksys AC5400 (EA9500), og satte mit yousee Netgaer modem til Router mode "No" og fik fin forbindelse til det trådløse netværk jvf. jeres artikkel "Sådan tilslutter du en separat router til dit Netgear-modem", men jeg kunne ikke få adgang til LAN portene. Iøvrigt så det ud som om at punkt omkring "https://aktiver.mitwifi.dk/" var udnødvendigt...er det korrekt?

Routeren foreslår selv Wi-Fi så det er nemt, men jeg gætter at den skal sættes op manuelt med hensyn til LAN, er der nogle tilgængelige artikler til dette på forum'et her?
Omdømme 4
Badge +6
Sejer24 skrev:

Jeg har været så heldig at få en router Linksys AC5400 (EA9500), og satte mit yousee Netgaer modem til Router mode "No" og fik fin forbindelse til det trådløse netværk jvf. jeres artikkel "Sådan tilslutter du en separat router til dit Netgear-modem", men jeg kunne ikke få adgang til LAN portene. Iøvrigt så det ud som om at punkt omkring "https://aktiver.mitwifi.dk/" var udnødvendigt...er det korrekt?

Routeren foreslår selv Wi-Fi så det er nemt, men jeg gætter at den skal sættes op manuelt med hensyn til LAN, er der nogle tilgængelige artikler til dette på forum'et her?

Hej Sejer24

Vi har desværre ikke nogle artikler med eksterne routere. Der findes mange forskellige, så her holder vi os til vores egne. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan.

Mange tak for dit svar.

Nu er det sådan at jeg driver en lille forretning fra min hjemme adresse og jeg har brug for, at tilkoble 6 stk. LAN stik og da jeres routere ikke har 6 stk. LAN porte er jeg jo tvunget til at tilslutte en ekstern router.

Skal jeg forstå det således at Yousee ikke ønsker at understøtte små erhvervsdrivende der ikke selv har en IT afdeling der kan sørge for den slags, eller hvilken hjælp kan i tilbyde?
Omdømme 6
Badge +6
You See yder kun support på eget udstyr, You See er for private, ikke erhverv. TDC er for erhverv.
Der kan jo udvides porte med en Switch eller Hub.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)