Svar

extern dvd-brænder

• Bruger
  • 22 kommentarer
Har lige anskaffet en extern dvd-brænder, som jeg forsøgte at tilslutte harddisken på min stationære pc. Da jeg ville brænde en dvd, var det skuffen i den stationære pc's harddisk, som kom ud. Skal jeg fjerne den gamle brænder i harddisken for at kunne bruge den nye brænder, eller kan det klares på anden måde ?

Mvh Sebbe.

icon

Bedste svar af Fedtekansler 24 februar 2014, 14:25

Man kan med 100% sikkerhed vælge i programmet, hvilken brænder den skal bruge. Det skal man aktivt gøre. 

Men det virker for mig som om, brænderen ikke er installeret. Og du er sikker på, at den virker med Windows XP? Hvis den gør, skal du aktivt ind på producentens hjemmeside og hente en driver, så den kan ses i Denne Computer.

Hvis du havde haft et nyere operativsystem, så ville installationen være Plug & Play - så jeg anbefaler dig at opgradere, hvis maskinen stadig er godt kørende. 

Se original

6 Kommentarer

Har lige købt en extern dvd-brænder. Jeg har en stationær pc, hvor jeg tilsluttede den nye brænder via usb. Da jeg forsøgte at brænde en dvd, var det skuffen til den gamle brænder, som kom ud. Skal jeg først afmontere den gamle, inden jeg kan bruge den nye, eller er der en eller anden procedure, som skal følges ?

Mvh Sebbe.

Hej sebbe

Du har lavet to ens indlæg i hver sin kattegori.  For ikke at to forskellige brugere skal svare på det samme , har jeg flyttet dem sammen.

Grunden til der ikke er nogen der har svareter måske at dit spørgsmål ikke er forstået, og jeg er altså også lidt i vildre, for jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare, men lad mig prøve med en lille smule.

Du skal lige kontrollere om din pc kan læse din nye brænder.

Du skriver ikke hvilket styresystem du har, men mon ikke det er en wind7 eller en xp??.

Klik på start - Denne computer. 

I det vindue kan du se dine drev.  Det drev dit styresystem ligger på, hedder sikert "Drev C:" Hvor mange drev har du og kan du se om begge brændere er fremme på vinduet?

Du skal jo have et brænderprogram. I det program vil du højst tænkelig kunne se eller måske vælge hvilken brænder du vil bruge. 

Hej Maja, og tak for ulejligheden.

Mit styresystem er Windows XP.

Når jeg klikker denne computer får jeg følgende:

DVD-drev (D)

CD-drev (F)

Flytbar disk (E)

Enheder til flytbare medier lokal disk (C)

Sammen med dvdbrænderen fik jeg brænderprogrammet Nero Express, som er installeret på computeren.

Når jeg brænder videofilm foregår det det i Pinnacle studio 12. Er det der problemet ligger ?

Men hvordan får jeg "smidt" den gamle brænder ud, så jeg udelukkende kan bruge den nye brænder ?

Mvh Sebbe.

Hej igen -

Mit svar er med forbehold.

Jeg tror ikke du kan "smide " den gamle brænder ud, for jeg kunne godt forestille mig at det drev der hedder CD-drev er det drev du før har benyttet til at brænde filer ned på. Til det har du brugt et brænderpogram.

Jeg vil ikke anbefale dig at afindstalere det, for så kan det ske at dit CD-drev ikke virker.

Det må være "Flytbar disk E" - der er din nye brænder?? I dit brænderprogram, må der være en indstilling der skal rettes, så det kan bruge din nye brænder harddisk.

Men jeg kender ikke Nero og om jeg har gættet rigtigt, ved jeg ikke. Det kunne være rart hvis en nørd kunne bekræfte eller afkræfte det jeg skriver.

Man kan med 100% sikkerhed vælge i programmet, hvilken brænder den skal bruge. Det skal man aktivt gøre. 

Men det virker for mig som om, brænderen ikke er installeret. Og du er sikker på, at den virker med Windows XP? Hvis den gør, skal du aktivt ind på producentens hjemmeside og hente en driver, så den kan ses i Denne Computer.

Hvis du havde haft et nyere operativsystem, så ville installationen være Plug & Play - så jeg anbefaler dig at opgradere, hvis maskinen stadig er godt kørende. 

Hejsa igen. Jeg har haft lidt problemer med at komme ind på siden her. Der kom hele tiden en lille blob-lyd og så forsvandt siden, men nu ser det ud til, jeg kan blive her. Tak for dine svar. Jeg har fået brænderen til at virke, den skulle "bare" have et flueben i mit redigeringsprogram, så var det klaret.

Venlige hilsner Sebbe. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P