E-Sport & Gaming | YouSee Community
Sticky

E-Sport & Gaming

Omdømme 5
Badge +6
  • YouSee Forum Team
  • 1268 kommentarer
E-sport har fundet vejen til tv-kanalerne, ikke mindst med kanalen eSportsTV, men nu er TV 2 Zulu og Canal 9 også kommet med på vognen med CS:GO og FIFA, og hvem ved hvad fremtiden bringer? Måske er der flere spil, der finder vej til tv-skærmene.

Jeg synes det kunne være spændende at høre, hvad du spiller af computerspil? Hvorfor? Og hvad for noget e-sport, du evt. følger med i?

Jeg spiller selv lidt af hvert. Har førhen spillet FIFA på højt niveau, og en del af de spillere, der idag spiller i eSuperligaen, var nogen, jeg selv konkurrerede med for år tilbage. Det vender jeg i ny og næ tilbage til, og derudover nyder jeg at spille forskellige skydespil som eksempelvis PlayerUnknown's Battlegrounds og Battlefield. Når det ikke blot er for hyggens skyld men også for at konkurrere, spiller jeg League of Legends - et spil der tager lang tid at mestre, og det bliver aldrig rigtig kedeligt, da der er så mange forskellige champions/heroes/helte, som man kan vælge i mellem. Det giver en masse variation, og det gør, at jeg bliver hængende.

Når jeg skal se de professionelle spille ender det oftest også med at være LOL-kampe, jeg ser, men med Astralis succes på det sidste har det også være spændende at følge CS:GO en gang i mellem. Desværre er der ikke så stor interesse for LOL herhjemme, men der er nogle rygter i øjeblikket om, at netop Astralis kunne være på vej ind på den scene, og hvis det sker, bliver det spændende at se, om det kommer til at ændre lidt på det.

Jeg er ret begejstret for, at e-sport er på vej frem, og jeg synes faktisk, at det er mere undeholdende end visse traditionelle sportsgrene. Det er nok i sidste ende et spørgsmål om smag, men traditionel sport er ikke noget, jeg smider helt væk - der skal stadig ses noget fodbold, håndbold og basketball. :)

Stefan, YouSee Forum Team

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Computerspil?
Mja jeg har da PC spillet Monty Python and the Quest for the Holy Grail liggende.
Et ret sjovt spil de udgav in 1996.
Hvis man er dygtig nok til at klare hele spillet, så er man underholdt i over 2 timer.

I kan se hvordan spillet ser ud i denne video som en person har uploadet.
https://www.youtube.com/watch?v=AwAM59_pYZ0
Omdømme 7
Badge +7
Jeg ser faktisk ikke så meget E-sport, men det sker da, at jeg ser noget gaming på twitch.tv 🙂 Når det er sagt, så synes jeg det er super, at det nu også bliver vist på fjernsyn.

Min computer er nærmest udelukkende brugt til Heroes of the Storm og har været det i nogle år efter hånden:8 Selvom den egentlig er bygget til at klare tungere spil, så bliver den altså ikke brugt til det. Dog påtænker jeg at anskaffe mig Battlefield V🆒 Det er et krigsspil bygget på 2. verdenskrig. Jeg har også Battlefield 1. Det er så bygget på 1. verdenskrig. Jeg synes Battlefield serien er god omend, der ikke rigtig (mig bekendt) er noget E-sport til det spil.

Nå, men Heroes of the Storm er noget jeg har brugt en del timer på og som jeg vil fortsætte med. Det er god underholdning og meget udfordrende. Du kan hele tiden forbedre dit spil. Der er gået sport i at få så god en statestik (I mit tilfælde "Win rate") i Quick Games som muligt 😃 Man kan også spille ranked games.

Spilanmelder siden IGN giver her 6 grunde til, hvorfor du skal spille Heroes Of The Storm:

Besvar