Spørgsmål

Brev fra OPUS advokat fima

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre der har fået et brev fra OPUS med et krav om at betale 2200 kr. for at downloade en film via popcorn time.
Jeg kunne også godt tænke mig evt. se den retskendelse som giver opus ret til at forlange mit navn og adresse fra Yousee, da jeg mener at de ikke må dele mine oplysninger med 3. part uden en sådan.
hilsen Alex

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Langt de fleste man har hørt om der har fået sådan et brev er fordi de har downloadet film via torrent.
Generelt så er det godt kendt at man skal holde sig langt væk fra at downloade noget ulovligt fra sådan noget som de popcorn services og torrent, fordi spioner fra underholdningsbranchen kigger brugerne over skuldrene.

Men have lov til at give oplysninger til en 3de part må Yousee godt i tilfælde af mistanke om at der er foregået noget ulovligt.
Det kræver bare en dommerkendelse, som en dommer i dag gladeligt giver til et advokat firma der repræsenterer underholdningsbranchen.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg mener, at En højesterets dom har givet en generel tilladelse / krav til at Tele/internet selskaberne SKAL udlevere oplysninger ved mistanke

Husk, at det kan også være unge mennesker i husstanden, der har været inde på noget hvor man ikke har haft rettighederne

Har set flere eksempler på det på FB
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Jeg mener, at En højesterets dom har givet en generel tilladelse / krav til at Tele/internet selskaberne SKAL udlevere oplysninger ved mistanke

Husk, at det kan også være unge mennesker i husstanden, der har været inde på noget hvor man ikke har haft rettighederne

Har set flere eksempler på det på FB

Det er korrekt, det er en del af den her anti terror pakke de lavede for nogle år siden, hvor samtlige internet udbydere også blev forpligtiget til at skulle lagre al vores internet historik.
Så han kan da se sig glad i at de kun kræver betaling for een enkelt film, hvis han nu skulle have downloadet tonsvis af dem via det Popcorn Time.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)