Svar

Betalingskort og sikkerhed

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har med bekymring set, at I gerne vil have lov at opbevare mine betalingskort-oplysninger, har jo set hvordan selv meget store firmaer (fx wall-mart) er blevet plyndret for millionvis af betalingskortoplysninger. 

Så mit spørgsmål går på det rent forsikringsmæssige: Er yousee/tdc forsikret, så I kan dække alle tab, der måtte opstå, såfremt de jer betroede betalingskort-oplysninger havner utilsigtede steder?

ebbe

icon

Bedste svar af majah 24 november 2014, 16:55

Hej 

Jeg mener faktisk  at have læst at jeg som bankkunde har et ansvar for at melde uregelmeiigsifder til banken, hvis der sker uregelmessigheder.

Endelig har du jo også den mulighed at betale via BBS, mod et mindre beløb, eller at modtage papirregninger mod et større gegyr. 

Jeg troede at bankerne stoppede for et kort, hvis der kommer ureelmessigheder? 

Mener også at man har en selvrisiko og at banken erstatter over det beløb, hvis ellers man ikke har udvist lemfældig omgang med sit kort.  Og Jeg kan ikke forestille mig at banken ved henvendelse, vil påstå, hvis du siger det er Yousee du har afleveret kortoplysninger til.

http://yousee.dk/~/media/pdf/Abonnementsvilkaar/TV_BB_Tillaegsvilkaar_AK.ashx

citat:

Ved kundens tilmelding til Automatisk Kortbetaling registrerer og opbevarer
en tredjemand godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder (PCI DSS -
Payment Card Industry Data Security Standard) de nødvendige betalingskortoplysninger
til brug for automatisk debitering af kundens betalingskort på
vegne af YouSee. Kunden kan til enhver tid ændre betalingskortoplysningerne.
Kunden kan endvidere til enhver tid framelde sig Automatisk Kortbetaling
på mityousee.dk.  citat **bleep**

Jeg vil anbefale dig at spørger din bank, hvordan de stiller sig hvis kortet beviseligt misbruges af et godkedt firma, for jeg tror ærlig talt ikke at det nytter at henvise dig til kundeservice for at få besked på dette spesifikke spørgsmål. 

Hvis du spørger din bank, må du megt gerne komme med en tilbagemelding, da det kan hjælpe andre youssebrugere med samme tanker som dig. :D

Se original

15 Kommentarer

Hej 

Jeg mener faktisk  at have læst at jeg som bankkunde har et ansvar for at melde uregelmeiigsifder til banken, hvis der sker uregelmessigheder.

Endelig har du jo også den mulighed at betale via BBS, mod et mindre beløb, eller at modtage papirregninger mod et større gegyr. 

Jeg troede at bankerne stoppede for et kort, hvis der kommer ureelmessigheder? 

Mener også at man har en selvrisiko og at banken erstatter over det beløb, hvis ellers man ikke har udvist lemfældig omgang med sit kort.  Og Jeg kan ikke forestille mig at banken ved henvendelse, vil påstå, hvis du siger det er Yousee du har afleveret kortoplysninger til.

http://yousee.dk/~/media/pdf/Abonnementsvilkaar/TV_BB_Tillaegsvilkaar_AK.ashx

citat:

Ved kundens tilmelding til Automatisk Kortbetaling registrerer og opbevarer
en tredjemand godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder (PCI DSS -
Payment Card Industry Data Security Standard) de nødvendige betalingskortoplysninger
til brug for automatisk debitering af kundens betalingskort på
vegne af YouSee. Kunden kan til enhver tid ændre betalingskortoplysningerne.
Kunden kan endvidere til enhver tid framelde sig Automatisk Kortbetaling
på mityousee.dk.  citat **bleep**

Jeg vil anbefale dig at spørger din bank, hvordan de stiller sig hvis kortet beviseligt misbruges af et godkedt firma, for jeg tror ærlig talt ikke at det nytter at henvise dig til kundeservice for at få besked på dette spesifikke spørgsmål. 

Hvis du spørger din bank, må du megt gerne komme med en tilbagemelding, da det kan hjælpe andre youssebrugere med samme tanker som dig. :D

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er ikke noget i vejen for, at få tilbageført betalinger med kort, hvis det kan bevises, at der er forkert. Lidt bøvlet, men det er en mulighed.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

joern skrev:
Der er ikke noget i vejen for, at få tilbageført betalinger med kort, hvis det kan bevises, at der er forkert. Lidt bøvlet, men det er en mulighed.

Det du tænker på er indsigelser, hvis du har købt noget på en hjemmeside, og ikke har fået den vare, du var lovet, hvor du skal have gjort alt for at få pengene tilbage af firmaet forinden

Her taler vi om en indgået betalingsaftale, hvor der i stedet fpor betalingsservice, betales ved at firmaet hver måned eller kvartal hæver på din konto

Det kan ikke helt sammenlignes, men måske Yousee kan komme på banen ?

Omdømme 3

Badge +3

mich skrev:

joern skrev:

Det du tænker på er indsigelser, hvis du har købt noget på en hjemmeside, og ikke har fået den vare, du var lovet, hvor du skal have gjort alt for at få pengene tilbage af firmaet forinden

Her taler vi om en indgået betalingsaftale, hvor der i stedet fpor betalingsservice, betales ved at firmaet hver måned eller kvartal hæver på din konto

Det kan ikke helt sammenlignes, men måske Yousee kan komme på banen ?

Det fungerer på samme måde, som en betaling som du nævner. Jeg har selv knyttet et betalingskort til min budgetkonto. Som jeg skrev, er det bøvlet, men muligt. Blot skal jeg bevise, at jeg ikke har fået noget for det træk på mit kort. Endelig må YouSee selvsagt stå på mål for sikkerheden. Personligt sover jeg helt roligt om natten.

Det er jo ikke noget specielt, som YoySee har opfundet. Betaler selv mit mobilabonnement på den måde (ej YouSee) og mit IP-lelefoni fra YouSee har altid været betalt via mit betalingskort. Det sammer er min brobizz. Hvordan er det lige med rejsekortet?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Men med betalingservice, kan du afvise betalingen fra den 24-25 i måneden til den 7. i næste måned, det er nu nemmere :-)

Omdømme 3

Badge +3

mich skrev:
Men med betalingservice, kan du afvise betalingen fra den 24-25 i måneden til den 7. i næste måned, det er nu nemmere :-)

Helt enig, men jeg ønsker ikke at betale for, at YouSee og andre skal ha' deres penge.

Eneste ulempe med betalingskort og YouSee er, at YouSee hæver beløbet tidligere end ved BS. De hæver beløbet den næstsidste bankdag i måneden før normalt. Tidligere blev beløbet hævet den første bankdag i måneden. Der er flere, der har lavet vrøvl, men de får den billige undskyldning, at YouSee vil undgå en massiv overførsel den første bankdag.  Mit IP-telefoni hos YouSee er altid blevet hævet efter den først og det bliver det stadigt. Hvis YouSee er så bange for en overbelastning af systemet, kunne de jo vente med at hæve pengene til en af de første dage i måneden.

mich skrev:Det kan ikke helt sammenlignes, men måske Yousee kan komme på banen ?

@ebbe - Det skal du ikke forvente. :D

Dette er et kundeforum og her forsøger vi at hjælpe hinanden.  Jeg har brugt to dage til at finde noget på Yousses sider om det emne du skriver om, og da ikke der står noget, er mit bedste råd stadigvæk at du spørger din bank.  

Jeg mener ikke, jeg har skrevet noget forkert i mit lange indlæg, for hvis mit svar var forkert, er jeg næsten dødsikker på at yousee, nok ville gøre vrøvl. De læser nemlig ivrigt med i, hvad vi  skriver.  Det ved jeg fra min deltagelse gennem fire år på TDC Forum. ;)

@mich Jeg har forresten skrevet en PM til dig, om noget helt andet. Jeg tror ikke du har set det.  Du skal se øverst på forum-siden  - over den grønne knap med teksten "søg" -  Der vil sikkert stå "1 ulæste".   Eller et større antal hvis andre også har skrevet til dig. :D

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for kommentarerne. Yousee har DIBS som dankort-indløser (tror jeg det hedder), så det er behageligvis (for yousee) ikke dem selv, der ligger inde med oplysningerne/ansvaret.
Jeg har ikke skyggen af anelse om, hvorvidt og i hvilket omfang, denne opbevaring er forsikret. Men måske yousee eller DIBS kan opklare dette.

ebbe 

Hej

Selv tak.

Har du nogen ide om hvad din bank dækker i tilfælde om misbrug, eller hvad de siger til at 3.part får de oplysninger?

Jeg er kommet i tanke om denne formular, på deres side. Prøv at udfylde den og se hvad der sker.  

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/kontakt/regning_og_betaling/betalingsproblemer/kundeservice_kontakt/formular.aspx

Hvis ikke du vil vente på at de svarer på den, kunne du prøve deres facebookside. 

Der sidder personale og svarer på spørgsmål hele dagen.   https://www.facebook.com/youseedanmark?fref=ts  

Så er jeg vist udtømt for idder. Håber at høre mere fra dig når du ved noget mere. :D

Omdømme 1

"Vi har i øjeblikket en svartid på op til 8-10 dage" - så behøvs jeg ikke vide mere :-)

Det eneste svar, yousee kan give, vil være, at betalingerne ligger hos en extern udbyder og at de ikke har adgang til mine betalingskort-oplysninger.

Reglerne for dankort/visa-dankort er ret simple, hvis du kommer med indvending mod en given betaling eller flere, får du dine penge igen, med mindre du snyder ;-). Hvis indvendingen altså kommer snarest muligt, selv få timers tøven vil kunne koste dig dine penge.

Dankort specielt er præget af dårlig sikkerhed på nettet. Så brug kun dit dankort i netbutikker du stoler på. Om yousee kan forblive i den kategori, det må fremtiden vise. Indtil videre bliver jeg hængende på PBS-løsningen til ca 40 kr/år.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

nuber2 skrev:

Jeg har med bekymring set, at I gerne vil have lov at opbevare mine betalingskort-oplysninger, har jo set hvordan selv meget store firmaer (fx wall-mart) er blevet plyndret for millionvis af betalingskortoplysninger. 

Så mit spørgsmål går på det rent forsikringsmæssige: Er yousee/tdc forsikret, så I kan dække alle tab, der måtte opstå, såfremt de jer betroede betalingskort-oplysninger havner utilsigtede steder?

ebbe

Hej nuber2

Vi lagrer ikke kort-oplysninger, men som majah også skriver og citerer fra vilkårene, at det lagres hos 3. mand. Med det, har vi heller ingen forsikringer herom :D

/Kasper 

Omdømme 1

Tilbage står så kun at få udredt min retsstilling, hvis den 3. mand, der, på vegne af jer, opbevarer mine betalingskort-oplysninger, bliver frastjålet/franarret disse oplysninger. 

Givet at det ikke er jer, der opbevarer mine betalingskortoplysninger. Men det er altså jer oplysningerne er givet til, og på jeres opfordring, oplysningerne er afleveret.

ebbe

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

nuber2 skrev:

Tilbage står så kun at få udredt min retsstilling, hvis den 3. mand, der, på vegne af jer, opbevarer mine betalingskort-oplysninger, bliver frastjålet/franarret disse oplysninger. 

Givet at det ikke er jer, der opbevarer mine betalingskortoplysninger. Men det er altså jer oplysningerne er givet til, og på jeres opfordring, oplysningerne er afleveret.

ebbe

Hej nuber2

Det skulle meget gerne fremgå af  Generelle Vilkår for levering og drift af YouSee's tjenester

/Kasper 

Omdømme 1

hej Kasper

Under "Kort præsentation af abonnementsvilkårene" står der som et levn fra tiden før kortbetaling blev det nye sort:

"Du skal betale din regning via Betalingsservice. Hvis du får regningen via e-Boks, kan du
alternativt betale via netbank. Hvis du ønsker at betale på andre måder, opkræver YouSee et
betalingsgebyr"

Går ud fra at det skal rettes :-)

Sommetider kunne I godt trænge til lidt af den gamle Mærsk-dyd "Rettidig omhu"

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej alle sammen, I kan tage det helt roligt :D

DIBS og alle andre PSP (Payment Service Providers), betalingsgateways, kært barn har mange navne er underlagt meget strenge krav. Et af dem er kaldet PCI (Payment Card Industry) der kræver at mere end 200 sikkerhedspunkter overholdes. DIBS er selvfølgelig PCI-DSS certificeret, som alle andre.

Læs mere hos DIBS, DIBS igenTeller og PCI. Orker du ikke det? Så se denne cowboy video

Jeg har intet forhold til  DIBS eller andre PSP. Jeg vil anbefale at YouSee laver en side der beskriver sikkerhed, både teknisk og så alle kan forstå det og måske med den fine cowboy video ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)