Spørgsmål

betaling via kort før løn går ind

Jeg ringede og fik mit kort til automatisk kortbetaling.

Medarbejderen sagde at pengene ville blive trukket når der var gået løn ind,ligesom alle de andre poster vi har på budgettet.

men!!!
De blev trukket 2 dage før lønnen gik ind så jeg fik overtræk.

Meget lortet at love mig et og så gøre noget andet.
Nu trækker jeg da kortet tilbage og så må jeg leve med alle de gebyrer der kommer ppå.

Svinagtig løægnhals i har.Skuffende,især med tanke ppå nyelige hændelser med jer.

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Brugerforummet er ikke en direkte kontakt til You See.
Nej men så kan folk læse det.Måske er flere i samme situation.
Omdømme 7
Badge +6
Der hat været skrevet pm det før, også på deres FB væg.
grafikkort skrev:

Medarbejderen sagde at pengene ville blive trukket når der var gået løn ind,ligesom alle de andre poster vi har på budgettet.

Hvordan skal medarbejderen vide hvornår du får løn??

Nogen får løn første bankdag (hvilken kan være den sjete i måneden, hvis fx skærtorsdag falder den første i pågældende måned. --> SU, kontanthjælp, dagpenge osv.
Nogen får løn sidste bankdag, hvilken kan være så tidlig som 25 i en måned, igen pga påske. --> Mest almindeligt for funktionærer.
Nogen får løn sidste torsdag i måneden. --> Det fik min more da hun arbejdede.
Nogen får løn den 20. i hver måned. --> Det fik min kæreste i hendes forrige job.
Og til sidst, så får nogen hver 14 dage. --> Det gør jeg.

Og når det så er sagt, så får du løn en bankdag senere, hvir du ikke har samme bank som din arbejdsgiver..

Ergo, det er helt umuligt for nogen at sige at de trække penge, før/samme dag/efter du har fået løn..
Omdømme 7
Badge +6
En månedsløn bliver udbetalt sidste bankdag i måneden, sådan har jeg haft det de sidste mange mange år fra diverse arbejdsgivere.
Radiomanden skrev:

En månedsløn bliver udbetalt sidste bankdag i måneden, sådan har jeg haft det de sidste mange mange år fra diverse arbejdsgivere.

Det er også det mest almindelige, men langt fra mejslet i sten (som jeg giver eksempler på ovenfor)..
Omdømme 7
Badge +4
FuxieDK skrev:

Og når det så er sagt, så får du løn en bankdag senere, hvir du ikke har samme bank som din arbejdsgiver..

.

he, he, du skal vidst lige have opdateret din viden. penge kan flyttes øjeblikkeligt mellem bankerne idag, f.eks. mobilepay
mich skrev:

FuxieDK skrev:

.

he, he, du skal vidst lige have opdateret din viden. penge kan flyttes øjeblikkeligt mellem bankerne idag, f.eks. mobilepay

Der tager du fejl.. Det er rigtig at man KAN lave straksovetførsel, men det koster kassen, så man laver altid standard overførsel, som kører om natten, bankerne imellem.

For de første, så er det kun banker som er med i Mobilepay samarbejdet, hvor pengene kommer samme dag (Ja, det er de fleste idag, men før Nordea meldte sig ind, kom pengene først dagen efter), desuden, har du nogensinde hørt om et arbejde som bruger Mobilepay til løn??

For det andet: Min arbejdsgiver har Danske Bank.. Han overfører løn (hver anden) onsdag. Alle kollegaer som har DB har pengene samme dag, men alle som har andre banker (jeg har fx Nordea) har først pengene om torsdagen..
Omdømme 7
Badge +4
Ved godt, at Nordea tager en krone for straksoverførster, men mobile pay tager ikke hensyn til hvilken bank der er tale om, og de blev overført med det samme. Iøvrigt har jeg aldrig hørt om forskelsbehandling, det må være en speciel arbejdsgiver du har
Omdømme 7
Badge +6
Det har jeg nu heller ikke, løn køres da så tidligt at det er klar til alle samme dag.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Det har jeg nu heller ikke, løn køres da så tidligt at det er klar til alle samme dag.

Men hvis arbejdsgiveren går ned i banken og får dem til at overføre pengene til Nordea, så kan det godt tænkes
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Sådan har det også været i årtier med folk på kontanthjælp. Folk på anden offentlig forsøgelse kan eks. opleve at få deres udbetaling ugen før.
Et tiltag der er blevet taget af det offentlige for mange år siden, for ganske enkelt at lette presset på udbetalinger af de forskellige offentlig forsørgelser.

De eneste afvigere der næsten kun er tilbage, er dem der får dagpenge fra deres a-kasse, fordi de som altid har fulgt udbetaling efter hele antal uger, så det gør at folk har nogle ret skæve datoer hele året igennem med hvornår udbetalingerne sker.
Det kan man se på de lister der udgives hvert år for dagpengeperioderne og også antallet af uger de dækker for de er ikke ens, der er et par 5 ugers udbetalinger imellem også for at få det hele til at passe sammen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)