Spørgsmål

Andre end mig som oplever, at Microsoft pc ikke kan nulstille på nuværene tidspunkt?


  • Anonymous
  • 0 kommentarer

Dette har stået på i et stykke tid, så spekulere på om det er Microsoft der fejler? Min pc er af Model Surface Pro 6. Model 1796 I5. Tidligere havde jeg ingen problemer med at nulstille, så hvorfor nu?


28 Kommentarer

:relaxed: Ja har prøvet en  gang eller 2. der kan går ged i dette som alt andet.

Har du prøvet at tage strøm stikket ud af din pc, og vente lidt og  stikket i igen og prøve at starte pc,en op og derefter fortage en nulstilling på ny om det hjælper. blot et forslag.

.  

Nulstilling af Windows 10

Med nulstilling kan du vælge, om du vil beholde dine filer eller fjerne dem, og derefter geninstallere Windows.

Du starter ved at gå til “Indstillinger” > “Opdatering og sikkerhed” > “Nulstil denne pc” > “Introduktion” og derefter vælge en indstilling (Der kan vælges imellem “Gem mine filer” og “Fjern alt”)..

Forskel på “Gem mine filer” og “Fjern alt”

Gem mine filer:

  • Geninstallerer Windows 10 og bevarer dine personlige filer.
  • Fjerner de apps og drivere, som du har installeret.
  • Fjerner de ændringer, du har foretaget af indstillinger.
  • Fjerner alle de apps, som pc-producenten har installeret.
    Hvis din pc blev leveret med Windows 10, bliver apps fra producenten geninstalleret.

Fjern alt:

  • Geninstallerer Windows 10 og fjerner alle dine personlige filer.
  • Fjerner de apps og drivere, som du har installeret.
  • Fjerner de ændringer, du har foretaget af indstillinger.
  • Fjerner alle de apps, som pc-producenten har installeret.
    Hvis din pc blev leveret med Windows 10, bliver apps fra producenten geninstalleret.

“Gem mine filer” bevarer med andre ord dine fotos, film, dokumenter m.v. Men i begge tilfælde bliver al software m.v. fjernet. Du skal med andre ord geninstallere dine programmer, drivere til printer, scanner o.s.v.

“Fjern alt” anbefales, hvis du f.eks. skal sælge, eller overdrage, din computer til en anden.@ Det kan være nødvendigt at gendanne/nulstille Windows 10 til fabriksindstillinger, hvis computeren er blevet langsom, har fået virus, eller f.eks. har driver problemer.

:relaxed: Ja har prøvet en  gang eller 2. der kan går ged i dette som alt andet.

Har du prøvet at tage strøm stikket ud af din pc, og vente lidt og  stikket i igen og prøve at starte pc,en op og derefter fortage en nulstilling på ny om det hjælper. blot et forslag 


Dette er afprøvet. Har desværre ikke haft nogen virkning, så er glad for, at jeg ikke er ene om problemet. Har Microsoft meldt ud om noget? Angående hvornår det bliver rettet?

:relaxed: Ja har prøvet en  gang eller 2. der kan går ged i dette som alt andet.

Har du prøvet at tage strøm stikket ud af din pc, og vente lidt og  stikket i igen og prøve at starte pc,en op og derefter fortage en nulstilling på ny om det hjælper. blot et forslag.

.  

Nulstilling af Windows 10

Med nulstilling kan du vælge, om du vil beholde dine filer eller fjerne dem, og derefter geninstallere Windows.

Du starter ved at gå til “Indstillinger” > “Opdatering og sikkerhed” > “Nulstil denne pc” > “Introduktion” og derefter vælge en indstilling (Der kan vælges imellem “Gem mine filer” og “Fjern alt”)..

Forskel på “Gem mine filer” og “Fjern alt”

Gem mine filer:

  • Geninstallerer Windows 10 og bevarer dine personlige filer.
  • Fjerner de apps og drivere, som du har installeret.
  • Fjerner de ændringer, du har foretaget af indstillinger.
  • Fjerner alle de apps, som pc-producenten har installeret.
    Hvis din pc blev leveret med Windows 10, bliver apps fra producenten geninstalleret.

Fjern alt:

  • Geninstallerer Windows 10 og fjerner alle dine personlige filer.
  • Fjerner de apps og drivere, som du har installeret.
  • Fjerner de ændringer, du har foretaget af indstillinger.
  • Fjerner alle de apps, som pc-producenten har installeret.
    Hvis din pc blev leveret med Windows 10, bliver apps fra producenten geninstalleret.

“Gem mine filer” bevarer med andre ord dine fotos, film, dokumenter m.v. Men i begge tilfælde bliver al software m.v. fjernet. Du skal med andre ord geninstallere dine programmer, drivere til printer, scanner o.s.v.

“Fjern alt” anbefales, hvis du f.eks. skal sælge, eller overdrage, din computer til en anden.@ Det kan være nødvendigt at gendanne/nulstille Windows 10 til fabriksindstillinger, hvis computeren er blevet langsom, har fået virus, eller f.eks. har driver problemer.


Alt dette er jeg bekendt med. Problemet er, at jeg ikke har mulighed for at fortsætte som tidligere.

:relaxed: Når ok Phoenix 73. har på bærbar oplevet der gik ged i dette også.

Og valgte lige backup på få ting, og derefter den fremgangs måde op over starte helt på en frisk..

Lige så som du givet også kender til  kan man opleve samme. hvis der er kuk i en system gendannelse man har gemt  også.. 

:relaxed: Når ok Phoenix 73. har på bærbar oplevet der gik ged i dette også.

Og valgte lige backup på få ting, og derefter den fremgangs måde op over starte helt på en frisk..

Lige så som du givet også kender til  kan man opleve samme. hvis der er kuk i en system gendannelse man har gemt  også.. 


Selv i avancerede start/indstillinger, er denne mulighed forsvundet, at nulstille pc. Har du også oplevet dette?

:relaxed: Når ok Phoenix 73. har på bærbar oplevet der gik ged i dette også.

Og valgte lige backup på få ting, og derefter den fremgangs måde op over starte helt på en frisk..

Lige så som du givet også kender til  kan man opleve samme. hvis der er kuk i en system gendannelse man har gemt  også.. 


Selv i avancerede start/indstillinger, er denne mulighed forsvundet, at nulstille pc. Har du også oplevet dette?


PS. Jeg har ikke gemt nogen gendannelse Har tidligere kunne nulstille pc. Uden gendannelse.

:slight_smile: Har ikke tjekket dette du skriver der, men jeg har oplevet dette i indstillinger. og genoprettelse at jeg ikke kunne går tilbage til tidligere version af windows 10..

Og er klar over det skyldes mangler opdatering af Windows. vil tjekke det du skrive i avancerede start.     

Nej du kan også nulstille pc uden systemgendannes. er blot for at slippe for at installer diveres igen.

Det vil sige du kan ikke nulstille din pc, uden at du skal bruge en Usb pind eller andet backup  så  

Du har ikke noget Recovery,  i din pc du kan tyde til

:slight_smile: Har ikke tjekket dette du skriver der, men jeg har oplevet dette i indstillinger. og genoprettelse at jeg ikke kunne går tilbage til tidligere version af windows 10..

Og er klar over det skyldes mangler opdatering af Windows. vil tjekke det du skrive i avancerede start.     

Nej du kan også nulstille pc uden systemgendannes. er blot for at slippe for at installer diveres igen.

Det vil sige du kan ikke nulstille din pc, uden at du skal bruge en Usb pind eller andet backup  så  

Du har ikke noget Recovery,  i din pc du kan tyde til


Uden backup og Recovery, så burde man stadig kunne nulstille sin pc?

:slight_smile: Har ikke tjekket dette du skriver der, men jeg har oplevet dette i indstillinger. og genoprettelse at jeg ikke kunne går tilbage til tidligere version af windows 10..

Og er klar over det skyldes mangler opdatering af Windows. vil tjekke det du skrive i avancerede start.     

Nej du kan også nulstille pc uden systemgendannes. er blot for at slippe for at installer diveres igen.

Det vil sige du kan ikke nulstille din pc, uden at du skal bruge en Usb pind eller andet backup  så  

Du har ikke noget Recovery,  i din pc du kan tyde til


Uden backup og Recovery, så burde man stadig kunne nulstille sin pc?


Ps. Det er korrekt beskrevet og forstået.

:slight_smile: Burde du helt sikkert, skulle kunne nulstille din Pc, 

Omdømme 2
Badge +1

Jeg har også lige kæmpet med Windows 10, for en bekendt. Efter en opdatering gik der ged i den, så man ikke kunne komme ind i Windows. Hver gang startede den med en “stop error”, og uanset hvor mange gange vi prøvede at reparere eller nulstille, så virkede det ikke. Desværre havde vedkommende heller ikke lavet nogle gendannelsespunkter eller images, så jeg måtte boote i Linux for at redde hvad der reddes kunne.

Så nu er jeg i gang med at geninstallation af  windows .

:slight_smile: Nej er desværre er der nogle gange ikke, andet at at gøre som at lave en ren boot In installation . 

Ofte er stop error Også tegn på der mangler norgen opstart filler af en slags. Sys eller Dll osv .

Jeg oplevet samme i Systemgendannelse at der kan gå ged i dette.

Har sågar oplevet mangler der opdatering, fra Win10. er forsøg på en nulstilling lige med nul.

Er muligt andre har oplevet samme

 

Efter download af medieoprettelses værktøjet, så kan jeg igen nulstille min pc.

Badge +1

Jeg har også problemer med det. Og jeg også før kunnet gøre det. Men nu når jeg nulstiller går den i stå ved 40 og 50 procent. Jeg ved ikke hvor den skulle gå i stå næste gang. Men hvorfor går den i stå? Den går i stå ved 40 og 50 procent og måske et tal mere selvom den siger den stadigvæk nulstiller. Men er det fordi at jeg ikke medieoprettelsesværktøj? Jeg har Windows 10. Dog ikke den nyeste opdatering for den har jeg ikke fået endnu. Også er det en cepter computer jeg har.

Jeg har også problemer med det. Og jeg også før kunnet gøre det. Men nu når jeg nulstiller går den i stå ved 40 og 50 procent. Jeg ved ikke hvor den skulle gå i stå næste gang. Men hvorfor går den i stå? Den går i stå ved 40 og 50 procent og måske et tal mere selvom den siger den stadigvæk nulstiller. Men er det fordi at jeg ikke medieoprettelsesværktøj? Jeg har Windows 10. Dog ikke den nyeste opdatering for den har jeg ikke fået endnu. Også er det en cepter computer jeg har.

Hvad hvis du vælger flere genoprettelseindtillinger i Genoprettelse  , og vælger Start på en frisk og følger fremgangs måde.

God aften  :slight_smile:

Badge +1

Ja, det ved jeg ikke om det fungere. Kan du sende mig et link hvor der står hvad jeg skal gøre. Jeg har godt lovet Microsoft at jeg skal vente til fredag. Så arbejde vi  videre med det der.

Badge +1

Men er det fordi at jeg ikke medieoprettelsesværktøj at jeg ikke kan?

Badge +1

Eller hvad?

Eller hvad?

:slight_smile: Når javel ja ok så er det, en god ide at vente. og høre hvad Microsoft siger 

Badge +1

Men er det fordi at jeg ikke medieoprettelsesværktøj at jeg ikke kan? Jeg fandt ud af at der ikke var noget galt med min harddisk. Så har jeg også noget andet jeg vil spørge om. Hvorfor siger min pc det her nogle gange? Og at jeg nogle gange ikke kan tilgå min plex server uden for mit lokale netværk? Er alt det her ikke fordi at jeg har et dårligt net? Jeg har kun 50 megabit. Vær venlig at svar på det hele.

 

Badge +1

Hva?

:slight_smile:  Er dette Link, at du efterspøger. og mangler Benjamin. 

Det andet er der givet andre Bruger der ved noget om.

Men hvis du er i dialog med Microsoft kan du jo høre hvad de siger.

 

download/windows10startfresh.https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=817236

 

Badge +1

Refresh kan jeg ikke hente. Jeg mener ikke min slags computer kan hente den. Jeg har en cepter computer.

Så har jeg også noget andet jeg vil spørge om. Hvorfor siger min pc det her nogle gange? Og at jeg nogle gange ikke kan tilgå min plex server uden for mit lokale netværk? Er alt det her ikke fordi at jeg har et dårligt net? Jeg har kun 50 megabit. Vær venlig at svar på det hele. Du skulle sende link hvor der står hvad jeg skal gå ind i og trykke på også videre.

 

Badge +1

Det andet er der givet andre bruger der ved noget om?

Badge +1

Eller hvad?

Besvar