Svar

Alle mine beskeder fra forum afvises og lander ikke i min hotmail

Omdømme 7
Badge +3
  • Vismand
  • 3490 kommentarer
Hej

Jeg har det problem, at jeg ikke modtager besked mails fra forummet (private beskeder og info om nye svar i trådene) i min hotmail fra microsoft, dem der hedder hotmail.com og hotmail.dk.
Jeg fik i starten, men pludselig stoppede det. Nikolaj herinde kontaktede mig, fordi de fik "alarmer" på at de var afvist

Vi ændrede så min mail adresse til en Yousee mail som jeg har "videresendelse med behold kopi" til min hotmail, og her modtager jeg dem, men kun i Yousee´s mail indbakke, Ikke i min hotmail, hvor jeg får al anden mail fra Yousee indbakken.

Jeg har været inde i indstillinger på min hotmail, uønsket mails og tjekket blokerede afsendere, tilføjet yousee i sikre afsendere og maillister.

Er der nogen herinde, der har oplevet det samme ?
icon

Bedste svar af mich 20 februar 2017, 10:11

Igår, søndag, var jeg inde på min hotmail i indstillinger, og så, at jeg havde indtastet viderestilling til mig selv ved en fejl. Da jeg havde fjernet denne, så kom notifikationer pluselig fra min yousee mailkonto (viderestilling) For sjov skyld lavede jeg viderestilling med vilje til mig selv igen, og får stadig mails fra Yousee. Så denne lille operation har åbenbart rettet noget.

Det var notifikationer, nyheds-, info- og personlige mails fra @Yousee.dk og også @tdc.dk, jeg ikke modtog på min hotmail konto, alt andet modtog jeg men også mange andre viderestillinger fra yousee mail kontoen.

En uforklarlig oplevelse.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det kunne lyde, som Hotmail afviser mails fra Insided (som driver Yousee forum). Det hjælper så ikke, at sende dem gennem Yousee, hvis Insides IP adresser/domæner er en del af mail headeren.

Du kunne spørge Hotmail, om de blokerer for mails fra Insided?

I starten virkede det nye forum ikke med Yousee mail. Det blev dog ordnet, uden vi fik en forklaring. Forum har hele tiden virket med min ofir webmail. Jeg tror, at der noget er anti spam på spil :(
Omdømme 7
Badge +3
Slangefar skrev:

Det kunne lyde, som Hotmail afviser mails fra Insided (som driver Yousee forum). Det hjælper så ikke, at sende dem gennem Yousee, hvis Insides IP adresser/domæner er en del af mail headeren.

Du kunne spørge Hotmail, om de blokerer for mails fra Insided?

I starten virkede det nye forum ikke med Yousee mail. Det blev dog ordnet, uden vi fik en forklaring. Forum har hele tiden virket med min ofir webmail. Jeg tror, at der noget er anti spam på spil :(

Jeg glemte at sige, jeg godt kunne videre sende en af mailene, siger det dig så noget ?

Burde Yousee ikke undersøge det ?

Tak iøvrigt for dit svar
Omdømme 7
Badge +7
Når du videre sender går den oprindelig mail header tabt. Det er så kun en mail fra Yousee til Hotmail. Det er ikke et Yousee problem. Det er et problem mellem Insided og Hotmail.

Hvis ikke Hotmail reagerer på en henvendelse er det muligt at henvende sig til Insided. Så vil insided kontakte Hotmail for, at høre om de har blacklistet dem.

Disse forum bliver af og til blacklistet. Man starter med at en bruger et forum. Holder så op. I stedet for at melde sig ud, blacklister man forum som spam. På denne måde kommer diverse forum på diverse spamlister.
Omdømme 7
Badge +3
Denne black listning, gælder den for alle med f.eks. *@hotmail.dk, så ville andre herinde da også have problemet
Omdømme 7
Badge +7
Det aner jeg ikke. Det kan kun Hotmail svare på.

Den typiske bruger er meget lidt på dette forum, og tænker sikkert ikke i mail fra forum som ikke virker. De er sjældent eller måske kun den ene gang på forum. Det er mere os som er meget på, som tænker i notifikations mails. Jeg har selv slået det fra i forum indstillinger.
Omdømme 7
Badge +1
Et tip kan være at det bliver blokeret af et spam filter. I slutningen af Maj sidste år oplevede Hotmail og Outlook brugere, at modtage en sand overflod af junk mails fordi at spam filteret crashede, hvilket fik Office 365 som driver filteret på overarbejde og fikse problemet.
Her kan det tænkes at de måske har fået fikset det spam filter lidt for effektivt.
http://www.telegraph.co.uk/technology/2016/06/01/microsoft-hotmail-and-outlook-users-flooded-with-junk-emails-aft/
Omdømme 7
Badge +3
Hej Per og slangefar.

Jeg kan så sige, fejlen ikke ligger hos Yousee, tak til Nikolaj for at bore i sagen sammen med baglandet, og Microsoft´s 1. level i Danmark har sendt sagen videre til teknisk service i udlandet.

Jeg fik notifikationer fra da det nye forum startede og måske problemet startede lige inden sommerferien, og det har iøvrigt også ramt min e-kommunikation.
Omdømme 7
Badge +3
Igår, søndag, var jeg inde på min hotmail i indstillinger, og så, at jeg havde indtastet viderestilling til mig selv ved en fejl. Da jeg havde fjernet denne, så kom notifikationer pluselig fra min yousee mailkonto (viderestilling) For sjov skyld lavede jeg viderestilling med vilje til mig selv igen, og får stadig mails fra Yousee. Så denne lille operation har åbenbart rettet noget.

Det var notifikationer, nyheds-, info- og personlige mails fra @Yousee.dk og også @tdc.dk, jeg ikke modtog på min hotmail konto, alt andet modtog jeg men også mange andre viderestillinger fra yousee mail kontoen.

En uforklarlig oplevelse.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har rykket for svar i min sag hos Microsoft, men desværre har de ikke villet give mig en årsag til mit problem, men alt fungerer som det skal nu

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)