Svar

Administrator i Win 10

For kort tid siden opgraderede jeg min Sony Vaio fra Win7 til 10.Med stor hjælp fra "Trumle" fik jeg adgang som administrator.Det forløb helt ok.Nu har jeg også installeret Win10 på min stationære HP.som før kørte med Win8.Selvom jeg bruger samme fremgangsmåde for at køre som administrator er der et sted i forløbet hvor kæden hopper af.Når jeg skriver cmd i søgefeltet og derefter højreklikker på Kommandoprompt og skriver "net user administrator /active:yes" burde feltet med "Kør som administrator" vises i genvejsmenuen.Dette sker ikke og jeg kommer ikke videre.Efter opgradering har jeg bemærket at min HP forsøger at hente/installere Wind.opdateringer men melder at den ikke er i stand til det.Kan der være en sammenhæng mellem det og så noget som skal aktiveres som "administrator"??Da jeg ikke har meget forstand på alt dette håber jeg nogen kan hjælpe.

icon

Bedste svar af BrianHHansen 21 august 2015, 07:43

Hej Chessplayer.

Det er ikke nødvendig at køre "Net user administrator /active:yes" for at have "kør som administrator" Jeg kan gøre det på min Win 10 uden. Men det er kun PROGRAMMER ,der kan køres som administrator, men ved APPS (f.eks. Vejr, Lommeregner eller Store) kan man ikke højreklikke og vælge kør som administrator. Programmer ved mig er f.eks. Edge (Den nye browser) eller et af de programmer fra en installeret Microsoft Office 2010. Desuden f.eks. en installeret VLC player. Det som Net user administrator /active:yes gør er at den slår muligheden til for at kunne loggge på som administrator, og være super administrator hele tiden. Desuden hvis du vil køre kommandoen, skal du huske at starte CMD ved at højre klikke på CMD og vælge "Start som Administrator" (Den kan du nemlig også gøre det på...) Når du har gjort det, og vælger log af vil du opdage at det nu også er muligt at logge på som Administrator (Administrator har INGEN Password, så husk at give administrator et password, hvis du vil lade ham være active. Ellers skriver du bare "Net user administrator /active:no" og så kan man ikke logge på som administrator mere.)

Venlig Hilsen

Brian

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Chessplayer.

Det er ikke nødvendig at køre "Net user administrator /active:yes" for at have "kør som administrator" Jeg kan gøre det på min Win 10 uden. Men det er kun PROGRAMMER ,der kan køres som administrator, men ved APPS (f.eks. Vejr, Lommeregner eller Store) kan man ikke højreklikke og vælge kør som administrator. Programmer ved mig er f.eks. Edge (Den nye browser) eller et af de programmer fra en installeret Microsoft Office 2010. Desuden f.eks. en installeret VLC player. Det som Net user administrator /active:yes gør er at den slår muligheden til for at kunne loggge på som administrator, og være super administrator hele tiden. Desuden hvis du vil køre kommandoen, skal du huske at starte CMD ved at højre klikke på CMD og vælge "Start som Administrator" (Den kan du nemlig også gøre det på...) Når du har gjort det, og vælger log af vil du opdage at det nu også er muligt at logge på som Administrator (Administrator har INGEN Password, så husk at give administrator et password, hvis du vil lade ham være active. Ellers skriver du bare "Net user administrator /active:no" og så kan man ikke logge på som administrator mere.)

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian.Tak for dit svar.Efter at have prøvet mig frem og fulgt din vejledning kan jeg godt se og forstå det rigtige i alt det du skriver.Min Pc fungerer nu som jeg ønsker.Da jeg ikke har så meget forstand på sådan noget kan man godt rode lidt rundt i det,især når det er et helt nyt styresystem.Derfor er jeg taknemlig for at du har svaret mit indlæg.Tak for det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)