YouSee skruer massivt op for hastigheden | YouSee Community

YouSee skruer massivt op for hastigheden


Omdømme 6
Badge +4
  • Tidligere administrator
  • 628 kommentarer
Er du YouSee-kunde med bredbånd, så har vi i dag en god nyhed til dig!

Mere end 400.000 bredbåndskunder får i løbet af de kommende uger øget deres internethastighed til minimum 50 Mbit/s, hvoraf 4 ud af 10 løftes til 100 Mbit/s.

Alle hastigheder under 50 Mbit/s bliver fortid hos YouSee. Og allerede senere i år vil vi tilbyde hastigheder på 300 Mbit/s til halvdelen af alle danske husstande med YouSee.

Dette betyder desuden at YouSee nu bliver Danmarks suverænt største udbyder af superbredbånd.

 

Vi har samlet en liste af spørgsmål og svar som du forhåbentlig kan få gavn af :)

Spørgsmål og Svar

 

Skal jeg selv gøre noget for at blive opgraderet?

- Nej, vi skal nok sørge for at det sker. Når turen kommer til din forbindelse, sender vi dig en mail.

 

Hvornår modtager jeg en informations-mail?

- Vi udsender mails fra 19. maj og indtil 10. juni med information til de kunder som dette vedrører.

 

Jeg har ikke modtaget information?

Dette kan skyldes at dit produkt ikke ændres. Du kan dog altid ringe til os for at høre om vi har produkter/kampagner  som passer bedre til dit behov.

 

Hvornår sker opgraderingen?

- Opgraderingen starter fra 19. maj og slutter primo juni 2015

 

Hvad skal jeg foretage mig?

- Opgraderingen sker helt automatisk, men hvis du har et ældre modem af mærket "docsis 2", så vil det være nødvendigt at udskifte for at få en optimal oplevelse - du vil modtage en mail med yderligere oplysninger om, hvordan du let skifter.

 

Sker der en prisændring?

- Nej, opgraderingen ændrer ikke på din pris :)

 

Hvad er Fair Use grænsen?

- Vi har fjernet grænsen for Fair Use, så ingen kunder behøver at bekymre sig om forbruget.

 

Ændrer dette på indholdet af tjenester på mit nuværende abonnement?

Nej - dette er udelukkende en hastighedsopgradering.

 

Hvad med mig som har en 100/20 Mbit til 399 kr om måneden?

- Du vil automatisk blive opdateret til 300 Mbit når det kommer til dit område.

Tilmeld dig her og få besked når vi er klar i dit område!

Kan mit modem klare den nye hastighed?
- Du vil få personlig besked om opgraderingen og om dit modem skal opraderes. 

Står der "Docsis 3.0" i bunden af dit modem, så kan det med sikkerhed trække op til 100 Mbit. 
300 Mbit forbindelsen skal bruge dette modem.

Hvilket modem får jeg?
-
Alt efter hvilken hastighed du opgraderes til, vil du få den model som vi har på lager.

Følgende modems er der tale om:

- Op til 100 Mbit = Netgear CG3000, Netgear CG3700, CISCO EPC 3925
- 300 Mbit = Netgear C6250

Jeg har allerede 300 Mbit - hvad får jeg?
Vi er opmærksomme på denne udfordring og er igang med at kigge på en løsning for alle dem der allerede har en 300 mbit i dag.

Jeg har en 40/8 Mbit der på kampagne lige nu kører 80/30 Mbit - hvad sker der med denne hastighed?
- Du vil få besked om, at du forbliver på en 80/30 Mbit i forbindelse med denne store opgradering af vores kunder. 

 

Jeg har stadig ikke fået opgraderet min hastighed? 
- Opgraderingen sker  løbende til og med 12. juni 2015. Du vil høre fra os senest 10. juni hvis din hastighed opgraderes

 

Flere spørgsmål? Skyd løs! :)

God fornøjelse!


115 Kommentarer

Hej,

ingen kan vide om planen er skredet - den er jo hemmelig!

Tidligere har der været skrevet herinde med indlæg og lister over byer/områder og omtrentlige opdateringstidspunkter.

Hvis man ikke længere vil bibeholde dette informationsniveau, så tyder det jo netop på, at det er fordi for mange planer skrider ...

Omdømme 7
Badge +7
Gossa skrev:

Hej Kasper,

det er forkert opfattet!

Det jeg finder ville være en rimelig service er, at man have en liste over områder (eller et kort) med FORVENTLIGE, ikke garanterede dateoer.

Denne liste kunne så naturligvis opdateres efter behov, det må formodes at nogle ville blive opttet tidligere og andre senere end planene og det kunne man så opdatere listen med.

Der kunne også opstå problemer der gjorde, at et område måtte udsætte sin opdatering, men hvis man havde denne liste (med f.eks. en opdatering hver måned), så havde kunderne da lidt info, ikke sandt?

Det ville ikke være en stor opgave og ej heller for meget at forvente (nøgleordne er: KUNDESERVICE og INFORMATION).

Som du også kan læse her i tråden, så er opskrivningen til infomails intet værd, da ingen hører noget derfra!

mvh


Hej 
  • 

    Indtil videre lader det til at tidsplanen holder, men netop som du også er inde på, så kan den skride, hvorfor der ikke ligger en fast oversigt tilgængelig. Vi ønsker nødigt at skuffe nogle.

    Budskabet er forstået og noteret.

    /Kasper 

  • Hej Kasper,

    det er forkert opfattet!

    Det jeg finder ville være en rimelig service er, at man have en liste over områder (eller et kort) med FORVENTLIGE, ikke garanterede dateoer.

    Denne liste kunne så naturligvis opdateres efter behov, det må formodes at nogle ville blive opttet tidligere og andre senere end planene og det kunne man så opdatere listen med.

    Der kunne også opstå problemer der gjorde, at et område måtte udsætte sin opdatering, men hvis man havde denne liste (med f.eks. en opdatering hver måned), så havde kunderne da lidt info, ikke sandt?

    Det ville ikke være en stor opgave og ej heller for meget at forvente (nøgleordne er: KUNDESERVICE og INFORMATION).

    Som du også kan læse her i tråden, så er opskrivningen til infomails intet værd, da ingen hører noget derfra!

    mvh

    Omdømme 7
    Badge +7
    Gossa skrev:

    Hej,

    dit svar er desværre ikke relateret til mit spørgsmål.

    Man burde kunne forvente en omretnlig dato når der kun er 4 md tilbage af året.

    At ting kan udsættes gør ingen forskel, så opdateret man jo bare.

    I mit tilfælde er jeg ikke blevet oppet i den store opgradering tidligere på året og ved ikke om det bliver i år.

    Jeg har INTET hørt selvom jeg har skrevet mig op ....

    Jeg har henvendt mig flere gange til kundeservice p.gr.a. forskellige svar - og de svar jeg har fået har enten været modsatte af hinanden eller intetsigende.

    Man kan ihvertfald ikke sige, at der ikke er potentiale - der er virkeligt plads til forbedringer!

    Og igen - hvorfor er der ikke en liste med FORVENTEDE (ikke garanterede) datoer?


    Hej 
  • 

    Først og fremmest tak for din interesse for 300 Mbit YouSee Bredbånd - det er rigtigt fedt! :D

    Jeg kan forstå at du ønsker en helt konkret dato, for hvornår vi er klar med 300 Mbit i dit område. Det kan jeg faktisk godt forstå, men det kan vi desværre ikke give nu og her.

    Som jeg også kan se, at du er bekendt med, så har vi den her opskrivnings-formular, som er den måde vi har valgt at informere på løbende, som projektet skrider frem. Her vil du få besked så snart vi er klar med 300 Mbit i dit område.

    Jeg har ikke hørt at tidsplanen ikke skulle holde, men vi vil naturligvis give alt den info vi kan løbende.

    /Kasper

  • Jeg finder ikke at du tilfører den konkrete forespørgsel noget som helst opklarende eller i anden retning hjælper, så jeg tror ikke at der er basis for en fortsættelse af dit forsvar af yousees dårlige informationsniveau.

    Såfremt at du har noget konkret om dette emne, så hører jeg mægtig gerne fra dig igen :-)

    Omdømme 7
    Badge +7
    Gossa skrev:
    Det er da lidt af en joke?

    Vi ser tit, at medarbejdere svarer herinde?

    Men åbenbart kun når spørgsmålene kræver et svar der hedder "ring til supporten" ?!?!?!?!?

    Det ville gore godt, hvis du læste, hvad der blev skrevet. Jeg skrev som UDGANGSPUNKT!

    Prøv at læse om forum på den respektive side.

    Det er da lidt af en joke?

    Vi ser tit, at medarbejdere svarer herinde?

    Men åbenbart kun når spørgsmålene kræver et svar der hedder "ring til supporten" ?!?!?!?!?

    Omdømme 7
    Badge +7
    Gossa skrev:
    stærkt bekymrende at ingen fra yousee kan svare herpå !!!

    Men det er måske fordi de er eneige i at det er en svag service?

    Som udgangspunkt skal du, som medlem af forum være klar over, at dette forum er et bruger til bruger forum.

    stærkt bekymrende at ingen fra yousee kan svare herpå !!!

    Men det er måske fordi de er eneige i at det er en svag service?

    Hej,

    dit svar er desværre ikke relateret til mit spørgsmål.

    Man burde kunne forvente en omretnlig dato når der kun er 4 md tilbage af året.

    At ting kan udsættes gør ingen forskel, så opdateret man jo bare.

    I mit tilfælde er jeg ikke blevet oppet i den store opgradering tidligere på året og ved ikke om det bliver i år.

    Jeg har INTET hørt selvom jeg har skrevet mig op ....

    Jeg har henvendt mig flere gange til kundeservice p.gr.a. forskellige svar - og de svar jeg har fået har enten været modsatte af hinanden eller intetsigende.

    Man kan ihvertfald ikke sige, at der ikke er potentiale - der er virkeligt plads til forbedringer!

    Og igen - hvorfor er der ikke en liste med FORVENTEDE (ikke garanterede) datoer?

    Omdømme 7
    Badge +7
    Gossa skrev:
    Man kan jo undre sig ....

    Hvis yousee, som de har lovet, vil opgradere alle områder til 300 Mb i 2015, så må man vel forvente at deres planlægningsfolk på nuværende tidspunkt har planlagt de resterende områder som endnu ikke er med i 300-klubben??

    Og det gør jo så, at de som ikke er med, må undre sig over den manglende annoncering....

    Det tyder så på, at de manglende områder alligevel ikke får muligheden i 2015 som tidligere annonceret.

    HVIS der skulle ligge planer, hvorfor så ikke offentliggøre dem?

    Sikkert fordi, der kan være små forskydninger.

    Ta' det eks. at du var blevet lovet forbindelsen til 14.08.2015, men du får den først 24.08.2015. Stadig i 2015, men ikke som du så ville ha' forventet.

    Du kan tilmelde dig, så du får besked, når ændringen er foretaget.

    Man kan jo undre sig ....

    Hvis yousee, som de har lovet, vil opgradere alle områder til 300 Mb i 2015, så må man vel forvente at deres planlægningsfolk på nuværende tidspunkt har planlagt de resterende områder som endnu ikke er med i 300-klubben??

    Og det gør jo så, at de som ikke er med, må undre sig over den manglende annoncering....

    Det tyder så på, at de manglende områder alligevel ikke får muligheden i 2015 som tidligere annonceret.

    HVIS der skulle ligge planer, hvorfor så ikke offentliggøre dem?

    Omdømme 5
    Badge +1
    Nedenstående kan blive lidt teknisk, så få eventuelt lidt hjælp til at tjekke op på tingene :)

    Der kan være flere årsager til, at du ikke får fuld valuta for pengene på det trådløse. Først og fremmest skal du sikre dig, at du har et godt signal mellem dine wifi enheder og så routeren. Du skal med stor sandsynlighed have et fuldt signal mellem wifi enhed og router, for at få fuld hastighed.

    Dernæst kommer det også an på hvilken wifi protokol du benytter dig af (802.11n el. 802.11ac skal benyttes for hurtige hastigheder!), samt om du bruger 2,4ghz el. 5ghz. De fleste nyere wifi enheder i dag kan køre 802.11n, som skal sættes op i din router. 802.11n er standarden i dag.

    Forstyrrelser fra andre wifi net el. wifi enheder i området har også indvirkning på din hastighed. I tilfældet af du bor i en boligblok, så kan der være rigtig mange wifi net tæt på dig, som kan forstyrre din hastighed. Tjek eventuelt op på hvilke kanal du benytter, at du benytter den kanal der er mindst aktivitet på. Det sættes også op i routeren.

    Så det med at få fuld wifi hastighed kan være ret så problemastisk, medmindre din router står lige ved siden af de wifi enheder du benytter dig af. Ellers er der en del parameter der kan skrues på, for at få bedre hastighed på wifi delen.

    Router placering er selvfølgelig meget vigtig, for udnyttelsen af wifi i hele huset. Bedst er midt i huset, og så højt som muligt. Så vil du få den bedste og mest ens spredning af wifi signalet. Men det er nok svært, at få det helt optimalt.

    Jeg har også en 100/30 forbindelse (effektiv 113/37 på kabel). Men på wifi delen ind til mit Samsung tv, der ryger hastigheden ned på ca. 45/20. Der er 8-10 meter ind til mit tv, og så er der en væg i mellem.

    Omdømme 7
    Badge +7
    Basso skrev:
    Trådløt er det kun 67/30, skulle være 100/30.

    Så vidt jeg husker garanterer YouSee kun 100/30 via en kablet forbindelse. Det betyder ikke, at man ikke kan opnå 100/30 trådløst, men der er forskellige muligheder for forringet hastighed.

    Prøv at slutte et kabel mellem dit modem og se, hvad hastigheden er. Opnår du ikke 100/30 bør du ringe til support på 7070 4040.

    Omdømme 2
    Trådløt er det kun 67/30, skulle være 100/30.

    Omdømme 7
    Badge +7
    Basso skrev:
    Tillykke

    Hvorfor blærer de sig oaver  at sætte hastigheden op, når deres udstyr ikke kan følge med?

    Men typisk dette mærkelige Yousee, der sætter penge højere end kunder

    Hvis vi andre skal kunne forstå og/eller hjælpe dig, skal vi vide, hvad dit problem er.

    Jeg har selv en 100/30 forbindelse og har normalt ca. 112/32.

    Omdømme 2
    Tillykke

    Hvorfor blærer de sig oaver  at sætte hastigheden op, når deres udstyr ikke kan følge med?

    Men typisk dette mærkelige Yousee, der sætter penge højere end kunder

    De fik det rettet på fb-siden. Nogen havde glemt at trykke på en knap. Gad vide, hvor mange der stadig er på gl hastighed?

    Omdømme 7
    Badge +7
    chrlaes skrev:
    Så er det blevet 16. juni - det er så det eneste der skifter - hastigheden er uændret.

    Du har to muligheder. Den ene er, at du kan prøve at blande din hastighed for at se, om hastigheden skulle komme på plads.

    Den anden mulighed (som jeg selv har brugt) er at ringe til support på 7070 4040.

    Omdømme 7
    Badge +7
    Så lykkedes det. Har bestilt nyt modem - Netgear C6250. Kommer i dag. :)

    Så er det blevet 16. juni - det er så det eneste der skifter - hastigheden er uændret.

    Omdømme 7
    Badge +7
    Emil Tak for indsatsen. 

    God weekend.

    Omdømme 5
    Badge +5
    joern Kasper går videre med det, for den er god nok. Jeg håber at du bliver kontakt af YouSee og får det ombyttet! God weekend :D

    Omdømme 7
    Badge +7
    Emil skrev:
    joern skrev:Hvis man har et modem Netgear CG3700, men godt kunne tænke sig et Netgear C6250 mod betaling, så løber man spidsrod hos Kundeservice. YouSee ombytter ikke mod betaling og man kan ikke tilkøbe et C6250 modem. Vil YouSee slet ikke handle?

    Det virker underligt når Kasper skrev det var muligt herinde, jeg også fået det samme at vide på Twitter, af Jeppe (se nedenfor)

    Var det kundeservice i telefonen?

    Prøv igen, ellers så prøv at komme i kontakt med YouSee her, på Facebook eller på Twitter. Så burde det ikke være et problem :D

    Nej, jeg skrev til dem for nogle dage siden og fik svar i dag. Herefter er der ligeledes i dag sendt mails frem og tilbage flere gange. Samme resultat.. Det kan ikke tilkøbes eller ombyttes mod betaling. Nedenstående er sidste svar fra YouSee:

    Hej Jørn

    Det er desværre ikke en mulighed vi har. Hvis du ønsker noget stærkere udstyr, vil vi anbefale, at du går ned i din nærmeste elektronik butik og taler med dem om en ekstern router.

    Rigtig god weekend til dig! 

    Venlig hilsen

     

    XXXXXXXXXXX

    YouSee Support

    Følg os på Facebook og Twitter:

    ---------

    Det skal bemærkes, at jeg ikke har omtalt, at jeg ønskede mig noget stærkere. Jeg vil bare gerne prøve det nye C6250. Tilsyneladende har YouSee ikke længere mit nuværende modem CG3700 i deres sortiment.

    Omdømme 5
    Badge +5
    joern skrev:Hvis man har et modem Netgear CG3700, men godt kunne tænke sig et Netgear C6250 mod betaling, så løber man spidsrod hos Kundeservice. YouSee ombytter ikke mod betaling og man kan ikke tilkøbe et C6250 modem. Vil YouSee slet ikke handle?

    Det virker underligt når Kasper skrev det var muligt herinde, jeg også fået det samme at vide på Twitter, af Jeppe (se nedenfor)

    Var det kundeservice i telefonen?

    Prøv igen, ellers så prøv at komme i kontakt med YouSee her, på Facebook eller på Twitter. Så burde det ikke være et problem :D

    Besvar