YouSee skruer massivt op for hastigheden | YouSee Community

YouSee skruer massivt op for hastigheden

Vis første besked

115 Kommentarer

Omdømme 2
Trådløt er det kun 67/30, skulle være 100/30.

Omdømme 7
Badge +7
Basso skrev:
Trådløt er det kun 67/30, skulle være 100/30.

Så vidt jeg husker garanterer YouSee kun 100/30 via en kablet forbindelse. Det betyder ikke, at man ikke kan opnå 100/30 trådløst, men der er forskellige muligheder for forringet hastighed.

Prøv at slutte et kabel mellem dit modem og se, hvad hastigheden er. Opnår du ikke 100/30 bør du ringe til support på 7070 4040.

Omdømme 5
Badge +1
Nedenstående kan blive lidt teknisk, så få eventuelt lidt hjælp til at tjekke op på tingene :)

Der kan være flere årsager til, at du ikke får fuld valuta for pengene på det trådløse. Først og fremmest skal du sikre dig, at du har et godt signal mellem dine wifi enheder og så routeren. Du skal med stor sandsynlighed have et fuldt signal mellem wifi enhed og router, for at få fuld hastighed.

Dernæst kommer det også an på hvilken wifi protokol du benytter dig af (802.11n el. 802.11ac skal benyttes for hurtige hastigheder!), samt om du bruger 2,4ghz el. 5ghz. De fleste nyere wifi enheder i dag kan køre 802.11n, som skal sættes op i din router. 802.11n er standarden i dag.

Forstyrrelser fra andre wifi net el. wifi enheder i området har også indvirkning på din hastighed. I tilfældet af du bor i en boligblok, så kan der være rigtig mange wifi net tæt på dig, som kan forstyrre din hastighed. Tjek eventuelt op på hvilke kanal du benytter, at du benytter den kanal der er mindst aktivitet på. Det sættes også op i routeren.

Så det med at få fuld wifi hastighed kan være ret så problemastisk, medmindre din router står lige ved siden af de wifi enheder du benytter dig af. Ellers er der en del parameter der kan skrues på, for at få bedre hastighed på wifi delen.

Router placering er selvfølgelig meget vigtig, for udnyttelsen af wifi i hele huset. Bedst er midt i huset, og så højt som muligt. Så vil du få den bedste og mest ens spredning af wifi signalet. Men det er nok svært, at få det helt optimalt.

Jeg har også en 100/30 forbindelse (effektiv 113/37 på kabel). Men på wifi delen ind til mit Samsung tv, der ryger hastigheden ned på ca. 45/20. Der er 8-10 meter ind til mit tv, og så er der en væg i mellem.

Man kan jo undre sig ....

Hvis yousee, som de har lovet, vil opgradere alle områder til 300 Mb i 2015, så må man vel forvente at deres planlægningsfolk på nuværende tidspunkt har planlagt de resterende områder som endnu ikke er med i 300-klubben??

Og det gør jo så, at de som ikke er med, må undre sig over den manglende annoncering....

Det tyder så på, at de manglende områder alligevel ikke får muligheden i 2015 som tidligere annonceret.

HVIS der skulle ligge planer, hvorfor så ikke offentliggøre dem?

Omdømme 7
Badge +7
Gossa skrev:
Man kan jo undre sig ....

Hvis yousee, som de har lovet, vil opgradere alle områder til 300 Mb i 2015, så må man vel forvente at deres planlægningsfolk på nuværende tidspunkt har planlagt de resterende områder som endnu ikke er med i 300-klubben??

Og det gør jo så, at de som ikke er med, må undre sig over den manglende annoncering....

Det tyder så på, at de manglende områder alligevel ikke får muligheden i 2015 som tidligere annonceret.

HVIS der skulle ligge planer, hvorfor så ikke offentliggøre dem?

Sikkert fordi, der kan være små forskydninger.

Ta' det eks. at du var blevet lovet forbindelsen til 14.08.2015, men du får den først 24.08.2015. Stadig i 2015, men ikke som du så ville ha' forventet.

Du kan tilmelde dig, så du får besked, når ændringen er foretaget.

Hej,

dit svar er desværre ikke relateret til mit spørgsmål.

Man burde kunne forvente en omretnlig dato når der kun er 4 md tilbage af året.

At ting kan udsættes gør ingen forskel, så opdateret man jo bare.

I mit tilfælde er jeg ikke blevet oppet i den store opgradering tidligere på året og ved ikke om det bliver i år.

Jeg har INTET hørt selvom jeg har skrevet mig op ....

Jeg har henvendt mig flere gange til kundeservice p.gr.a. forskellige svar - og de svar jeg har fået har enten været modsatte af hinanden eller intetsigende.

Man kan ihvertfald ikke sige, at der ikke er potentiale - der er virkeligt plads til forbedringer!

Og igen - hvorfor er der ikke en liste med FORVENTEDE (ikke garanterede) datoer?

stærkt bekymrende at ingen fra yousee kan svare herpå !!!

Men det er måske fordi de er eneige i at det er en svag service?

Omdømme 7
Badge +7
Gossa skrev:
stærkt bekymrende at ingen fra yousee kan svare herpå !!!

Men det er måske fordi de er eneige i at det er en svag service?

Som udgangspunkt skal du, som medlem af forum være klar over, at dette forum er et bruger til bruger forum.

Det er da lidt af en joke?

Vi ser tit, at medarbejdere svarer herinde?

Men åbenbart kun når spørgsmålene kræver et svar der hedder "ring til supporten" ?!?!?!?!?

Omdømme 7
Badge +7
Gossa skrev:
Det er da lidt af en joke?

Vi ser tit, at medarbejdere svarer herinde?

Men åbenbart kun når spørgsmålene kræver et svar der hedder "ring til supporten" ?!?!?!?!?

Det ville gore godt, hvis du læste, hvad der blev skrevet. Jeg skrev som UDGANGSPUNKT!

Prøv at læse om forum på den respektive side.

Jeg finder ikke at du tilfører den konkrete forespørgsel noget som helst opklarende eller i anden retning hjælper, så jeg tror ikke at der er basis for en fortsættelse af dit forsvar af yousees dårlige informationsniveau.

Såfremt at du har noget konkret om dette emne, så hører jeg mægtig gerne fra dig igen :-)

Omdømme 7
Badge +7
Gossa skrev:

Hej,

dit svar er desværre ikke relateret til mit spørgsmål.

Man burde kunne forvente en omretnlig dato når der kun er 4 md tilbage af året.

At ting kan udsættes gør ingen forskel, så opdateret man jo bare.

I mit tilfælde er jeg ikke blevet oppet i den store opgradering tidligere på året og ved ikke om det bliver i år.

Jeg har INTET hørt selvom jeg har skrevet mig op ....

Jeg har henvendt mig flere gange til kundeservice p.gr.a. forskellige svar - og de svar jeg har fået har enten været modsatte af hinanden eller intetsigende.

Man kan ihvertfald ikke sige, at der ikke er potentiale - der er virkeligt plads til forbedringer!

Og igen - hvorfor er der ikke en liste med FORVENTEDE (ikke garanterede) datoer?

Hej 
  • 

Først og fremmest tak for din interesse for 300 Mbit YouSee Bredbånd - det er rigtigt fedt! :D

Jeg kan forstå at du ønsker en helt konkret dato, for hvornår vi er klar med 300 Mbit i dit område. Det kan jeg faktisk godt forstå, men det kan vi desværre ikke give nu og her.

Som jeg også kan se, at du er bekendt med, så har vi den her opskrivnings-formular, som er den måde vi har valgt at informere på løbende, som projektet skrider frem. Her vil du få besked så snart vi er klar med 300 Mbit i dit område.

Jeg har ikke hørt at tidsplanen ikke skulle holde, men vi vil naturligvis give alt den info vi kan løbende.

/Kasper

• Hej Kasper,

det er forkert opfattet!

Det jeg finder ville være en rimelig service er, at man have en liste over områder (eller et kort) med FORVENTLIGE, ikke garanterede dateoer.

Denne liste kunne så naturligvis opdateres efter behov, det må formodes at nogle ville blive opttet tidligere og andre senere end planene og det kunne man så opdatere listen med.

Der kunne også opstå problemer der gjorde, at et område måtte udsætte sin opdatering, men hvis man havde denne liste (med f.eks. en opdatering hver måned), så havde kunderne da lidt info, ikke sandt?

Det ville ikke være en stor opgave og ej heller for meget at forvente (nøgleordne er: KUNDESERVICE og INFORMATION).

Som du også kan læse her i tråden, så er opskrivningen til infomails intet værd, da ingen hører noget derfra!

mvh

Omdømme 7
    Badge +7
    Gossa skrev:

Hej Kasper,

det er forkert opfattet!

Det jeg finder ville være en rimelig service er, at man have en liste over områder (eller et kort) med FORVENTLIGE, ikke garanterede dateoer.

Denne liste kunne så naturligvis opdateres efter behov, det må formodes at nogle ville blive opttet tidligere og andre senere end planene og det kunne man så opdatere listen med.

Der kunne også opstå problemer der gjorde, at et område måtte udsætte sin opdatering, men hvis man havde denne liste (med f.eks. en opdatering hver måned), så havde kunderne da lidt info, ikke sandt?

Det ville ikke være en stor opgave og ej heller for meget at forvente (nøgleordne er: KUNDESERVICE og INFORMATION).

Som du også kan læse her i tråden, så er opskrivningen til infomails intet værd, da ingen hører noget derfra!

mvh

Hej 
  • 

Indtil videre lader det til at tidsplanen holder, men netop som du også er inde på, så kan den skride, hvorfor der ikke ligger en fast oversigt tilgængelig. Vi ønsker nødigt at skuffe nogle.

Budskabet er forstået og noteret.

/Kasper 

• Hej,

ingen kan vide om planen er skredet - den er jo hemmelig!

Tidligere har der været skrevet herinde med indlæg og lister over byer/områder og omtrentlige opdateringstidspunkter.

Hvis man ikke længere vil bibeholde dette informationsniveau, så tyder det jo netop på, at det er fordi for mange planer skrider ...

Besvar