YouSee skruer massivt op for hastigheden

Vis første besked

115 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Claus, det passer meget godt med det Yousee har skrevet, at de midste forbindelser alle blev opgraderet til 50 mbit. Altså hvis du før havde en langsommere forbindelse (<50mbit)?

Jeg tror ikke det skal genstarte den, eftersom det hele køre remote af Yousee. Hvis du mener du burde have mere hastighed, så kan du jo hurtig lige prøve at slukke / tænde for routeren.

Omdømme 7
Badge +7

moef skrev:

Tak Kasper, lidt har også noget at sige :)

Jeg mener at mit Cisco EPC 3925 router har en top begrænsning på omkring 100mbit, så vidt jeg kan google mig frem til. Så alt over 100mbit her er måske tvivlsomt med routeren? Dog håber jeg stadig på, at Yousee smider lidt ekstra mbit i kassen, der plejer i ikke at være så fedtet ;)

Hej moef

Alt over 100 Mbit dvs, hvis du skal op i en 300 Mbit, så får du udleveret et Netgear C6250 :D

Nej det sker at der ryger lidt ekstra igennem sluserne :p

/Kasper

Omdømme 7
Badge +7

Clausbruun skrev:

Skal man genstarte sin router før at det slår igennem ? Jeg har fået en mail den 19 maj hvor der stod at det ville slå igennem inden den 1. juni? når jeg laver hastighedstest står der ca 50 mbit...

Hej Clausbruun

Nej, modemmet skal ikke genstartes for at ændringen slår igennem.

Hvis det ikke er slået igennem senest 12/6, så anbefaler jeg at du retter henvendelse til vores kundeservice:D

/Kasper

Er det muligt at få C6250 allerede nu så vi er forberedt på 300Mbit når det kommer til den tid? eller skal vi bare vente på opgraderingen. Min Netgear CG3000 kører ok, men meget rart at være på forkant hvis det er muligt :D

Omdømme 1

JannikTN skrev:
Er det muligt at få C6250 allerede nu så vi er forberedt på 300Mbit når det kommer til den tid? eller skal vi bare vente på opgraderingen. Min Netgear CG3000 kører ok, men meget rart at være på forkant hvis det er muligt :D

For et par måneder siden opgraderede jeg (for anden gang på 3 år) mit interne antenneanlæg i huset og lavede et centralt teknikskab midt i huset.

I samme omgang ringede jeg ind til Yousee og forklarede mit projekt og spurgte samtidigt om jeg kunne få mit gamle CG3000 ombyttet til det nye C6250, og det var ingen problem ( der kom bare et gebyr på 100 kroner på næste regning)

Så ring ind og få ombyttet.

Hos mig med at lave ordenligt antenneanlæg internt i huset og placere centralt, det spiller bare. Der er 100 mbit på kablet forbindelser og der er 100 Mbit på WiFi (5Ghz) perfekt

Omdømme 7
Badge +7

JannikTN skrev:

Hej JannikTN 

Når man opgraderes til 300/60 Mbit vil man få besked om, at man skal have nyt modem når man opgraderes. Dette udleveres uden beregning 

Skal du have opgraderet modemmet allerede nu, så koster dette 299 kr. som en opgrading til Netgear C6250 koster. Jeg anbefaler derfor at du venter, hvis du ved at du vil blive på den forbindelse du har nu :D

/Kasper

Omdømme 1

Kasper skrev:

JannikTN skrev:

Hej JannikTN 

Når man opgraderes til 300/60 Mbit vil man få besked om, at man skal have nyt modem når man opgraderes. Dette udleveres uden beregning 

Skal du have opgraderet modemmet allerede nu, så koster dette 299 kr. som en opgrading til Netgear C6250 koster. Jeg anbefaler derfor at du venter, hvis du ved at du vil blive på den forbindelse du har nu :D

/Kasper

Jeg fik at vide i telefonen at modem opgradering kostede 100 kr. i gebyr!

Omdømme 1
Her er et udklip fra min seneste regning.

https://

Så det koster 99,00 kroner at opgradere til C6250 og ikke 299,00

Hej YouSee.

Har netop set at vi er blevet opgraderet fra 50/20 til 100/20 idag.

Har været inde på Yousse`s hjemmeside og teste hastigheden og den siger "kun" 56/23.

Testen er foregået via modem NETGEAR CG3000 og modemet er tilslutte kablet på vores stationære pc.

Hvad skyldes den "lave" Hastighed ???

Hilsen Brian

Havde samme problem, du ringer bare til dem - Så spørger de om du har testet med kabel, det har du. Så bliver du stillet igennem til udvidet support, som laver et eller andet - dit modem genstarter, og så virker det.

Ok.. Det må jeg så prøve..

Tak for info :-)

Omdømme 7
Badge +7

Hus23 skrev:

Her er et udklip fra min seneste regning.

https://

Så det koster 99,00 kroner at opgradere til C6250 og ikke 299,00

Hej Hus23

Tidligere har det ikke været muligt at tilkøbe C6250 som en engangs-ydelse/opgradering. Det er nu blevet muligt for 299 kr.

CG3000 modemmet har man rigtigt nok kunne tilkøbe for 99 kr.

Så altså hvis du har fået et C6250 for 99 kr. så har du været heldig :D

/Kasper 

Hej Yousee

I sin tid havde jeg 100/20 og en test fra jeres hastighedstest målte 110+ i download.

Gik så ned på en 80/30 for noget tid siden og den har altid målt ca. 90 i download.

Kan nu se, at jeg har fået 100/30 via Mit Yousee, men en test viser stadig ca. 90 i download.

Nu har jeg ikke fulgt dagligt, men fik en SMS i dag om vedligeholdelse på centralen og derfor ville jeg tjekke hastigheden.

Slår den nye hastighed først igennem efter en genstart af routeren?

VH

UPDATE: Jeg skruede min hastighed ned til 80/50 og så tilbage til 100/30 og nu kører den som den skal.

Omdømme 7
Badge +7

kasper_j skrev:
Havde samme problem, du ringer bare til dem - Så spørger de om du har testet med kabel, det har du. Så bliver du stillet igennem til udvidet support, som laver et eller andet - dit modem genstarter, og så virker det.

Tak for hjælpen. Jeg ringede til YouSee Support og kom igennem uden ventetid. Den flinke medarbejder lavede et eller andet og hastigheden steg til 112/31. :)

Omdømme 7
Badge +7

Kasper skrev:

JannikTN skrev:

Hej JannikTN 

/Kasper

Hvis man har et modem Netgear CG3700, men godt kunne tænke sig et Netgear C6250 mod betaling, så løber man spidsrod hos Kundeservice. YouSee ombytter ikke mod betaling og man kan ikke tilkøbe et C6250 modem. Vil YouSee slet ikke handle?

Omdømme 4
Badge +5

joern skrev:Hvis man har et modem Netgear CG3700, men godt kunne tænke sig et Netgear C6250 mod betaling, så løber man spidsrod hos Kundeservice. YouSee ombytter ikke mod betaling og man kan ikke tilkøbe et C6250 modem. Vil YouSee slet ikke handle?

Det virker underligt når Kasper skrev det var muligt herinde, jeg også fået det samme at vide på Twitter, af Jeppe (se nedenfor)

Var det kundeservice i telefonen?

Prøv igen, ellers så prøv at komme i kontakt med YouSee her, på Facebook eller på Twitter. Så burde det ikke være et problem :D

Omdømme 7
Badge +7

Emil skrev:

joern skrev:Hvis man har et modem Netgear CG3700, men godt kunne tænke sig et Netgear C6250 mod betaling, så løber man spidsrod hos Kundeservice. YouSee ombytter ikke mod betaling og man kan ikke tilkøbe et C6250 modem. Vil YouSee slet ikke handle?

Det virker underligt når Kasper skrev det var muligt herinde, jeg også fået det samme at vide på Twitter, af Jeppe (se nedenfor)

Var det kundeservice i telefonen?

Prøv igen, ellers så prøv at komme i kontakt med YouSee her, på Facebook eller på Twitter. Så burde det ikke være et problem :D

Nej, jeg skrev til dem for nogle dage siden og fik svar i dag. Herefter er der ligeledes i dag sendt mails frem og tilbage flere gange. Samme resultat.. Det kan ikke tilkøbes eller ombyttes mod betaling. Nedenstående er sidste svar fra YouSee:

Hej Jørn

Det er desværre ikke en mulighed vi har. Hvis du ønsker noget stærkere udstyr, vil vi anbefale, at du går ned i din nærmeste elektronik butik og taler med dem om en ekstern router.

Rigtig god weekend til dig! 

Venlig hilsen

XXXXXXXXXXX

YouSee Support

Følg os på Facebook og Twitter:

---------

Det skal bemærkes, at jeg ikke har omtalt, at jeg ønskede mig noget stærkere. Jeg vil bare gerne prøve det nye C6250. Tilsyneladende har YouSee ikke længere mit nuværende modem CG3700 i deres sortiment.

Omdømme 4
Badge +5
joern Kasper går videre med det, for den er god nok. Jeg håber at du bliver kontakt af YouSee og får det ombyttet! God weekend :D

Omdømme 7
Badge +7
Emil Tak for indsatsen. 

God weekend.

Så er det blevet 16. juni - det er så det eneste der skifter - hastigheden er uændret.

Omdømme 7
Badge +7
Så lykkedes det. Har bestilt nyt modem - Netgear C6250. Kommer i dag. :)

Omdømme 7
Badge +7

chrlaes skrev:
Så er det blevet 16. juni - det er så det eneste der skifter - hastigheden er uændret.

Du har to muligheder. Den ene er, at du kan prøve at blande din hastighed for at se, om hastigheden skulle komme på plads.

Den anden mulighed (som jeg selv har brugt) er at ringe til support på 7070 4040.

De fik det rettet på fb-siden. Nogen havde glemt at trykke på en knap. Gad vide, hvor mange der stadig er på gl hastighed?

Omdømme 2
Tillykke

Hvorfor blærer de sig oaver  at sætte hastigheden op, når deres udstyr ikke kan følge med?

Men typisk dette mærkelige Yousee, der sætter penge højere end kunder

Omdømme 7
Badge +7

Basso skrev:
Tillykke

Hvorfor blærer de sig oaver  at sætte hastigheden op, når deres udstyr ikke kan følge med?

Men typisk dette mærkelige Yousee, der sætter penge højere end kunder

Hvis vi andre skal kunne forstå og/eller hjælpe dig, skal vi vide, hvad dit problem er.

Jeg har selv en 100/30 forbindelse og har normalt ca. 112/32.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)