webmail: mails i min indbakke er forsvundet! | YouSee Community

webmail: mails i min indbakke er forsvundet!

hej

I fredags opdagede jeg at en stor mængde mails er forsvundet i  min indbakke. Jeg anvender kun webmail så jeg henter ikke dem ned på min pc. Jeg har ikke overblik over antal mails der er forsvundet, men det er anden gang det sker indenfor 2 måneder. Da jeg ikke er særlig god til at arkivere eller slette gamle mails, har jeg altid haft antal mails tæt på 8-900 stks. Nu pludselig har jeg kun 68 mails in indbakken. Mails fra før 21/09/12 frem til 27/09/10 er væk! 

De er ikke arkiveret, jeg har søgt på flere af dem. Jeg jan ikke huske dem alle, men da ingen af mine mails i sendt mappen er væk kan jeg søge på emnet, men kun afsender (mine svarmails) kommer frem.

Heller ikke mails fra de arkiverede mapper i web mail boksen ser ud til at mangle. Da jeg anser det for et rimeligt alvorligt brud på sikkerhed og tillid til TDC webmailboks, vil jeg meget gerne have det opklaret eller få en kontaktperson de rkan hjælpe mig med at genetablere mails i min indbakke

mvh / Michael 

3 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Michaeil

Jeg kan godt se du har et problem. Desværre synes jeg også det er overordentlig risikabelt at du har så mange mails i din indbakke, da ALLE mails faktisk tælles sammen som en helhed. Det vil sige også dem der er i ALLE dine anndre mapper, papirkurven og spammappen. Det har heller ikke KUN noget at gøre med antal. Det har i høj grad noget at gøre med hvor meget de 900 mails fylder. Du skriver at du ikke er god til at arkivere og slette mail. Det bliver du nok nød til fremover. Jeg kan anbefale dig at købe en USB-nøgle, hvor du kan trække dem hen på.

Jeg er kunde som du og vil ikke lægge hovedet på blokken, ved at sige at det ikke er TDC der har slettet dem, men det lyder altså underligt hvis TDC bare går ind og sletter mails i deres kunders mailboks. Jeg tror faktisk også det er ulovligt.

Der er dog en undtagelse. Hvor gammel er din mailbox? Stammer den fra da det hed freemail? Hvis den gør det, er tdc ved at afvikle alle freemail-konto, hvilket tdc har gjort sine  fremail-kunder opmærksom på via en mail. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Jeg tvivler på at du kan få en kontaktperson, da dette er et forum, hvor vi kunder hjælper hinanden.

Jeg har foresten lige fået en mail der fortæller mig hvor fuld min youseemail er. Jeg ved ikke om det er muglig at indstille en tdc webmail til at modtage sådan en mail.  Her er hvad der står i min statusmail:

Status mandag d. 01-10-12, 14:59 for din mailboks på TDC Kabel TV's
mailserver.

Der er 0 mail(s) i din spammappe.

Du har brugt 28% af
de 10.240 KB, du har til rådighed.
Du har brugt 6% af de 1.000 mails, du kan
have liggende.

Venlig hilsen
TDC Kabel TV

PS. Hvis du ikke
længere ønsker at modtage denne mail, skal du logge på webmail på http://webmail.kabeltv.dk/ og ændre dine indstillinger under Indstillinger->Centralt spamfilter.

Hej Maja

tak for din interesse. Desværre giver dit input mig ikke noget ny viden som jeg ikke alllerede er klar over. Jeg har også fået løbende mails om at 1 eller flere mapper havde for mange mails (maxantal er 1000), og har i den anledning reduceret antal eller fordelt dem anderledes.

Jeg tror ikke at TDC har sletttet mine mails med vilje, men snarere at der må have forekommmet en alvorlig systemfejl som bør undersøges nærmere. Det er muligt at det kan blive nødvendigt at lave back-up af min mailbakke, men det menner jeg nu må være TDC's ansvar at sikre at mails ikke forsvinder i den blå luft.

TDC skriver at der max må være 1000 mails i en mappe, men oplyser ikke max  på størrelse/fylde i mapperne.

Du har brugt 22% af de 1 GB du har til rådighed. 
Du har brugt 6% af de 50.000 mails du kan have liggende.

Jeg må nok erkende at dette forum ikke kan hjælpe mig. Desværre sidst jeg henvendte mig til TDC pr. telefon, fil jeg oplyst et tlf.nr. som ikke anvndtes mere. Jeg må prøve igen inden jeg bbestmmer mig til at droppe TDC som brevkasse / webmail.

mvh / Michael

Omdømme 1
Hej

Selv tak.

Hvor ville det dog være skønt, hvis alle brugere med et problem, ville gøre sig den ulejlighed at skrive, hvad der er prøvet. Det er lidt svært at vide hvad den enkelte bruger godt ved i forvejen. Det ville unægtelig være noget nemmere at svare, istedet for at bruge udelukkelses metoden.

Desværre Michael. Prøv at læse denne side om TDC's ansvar ved dit brug af dit tdc-logon. Der står: " Du har selv ansvaret for alle informationer, der stilles til rådighed af dig ved anvendelsen af dit login.

kilde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=25994

Hvis TDC havde  ansvar med at gemme mine mail, hvad nytter det ansvar så, hvis mine  mail er væk?. Jeg vil ikke overlade det til andre, at sørge for at mine meget vigtige mail bliver opbevaret sikkert, derfor gemmer jeg altid selv mine vigtigste mail på en usb-stik.

Det er muligt at tdc's ansvar er anderledes, hvis der er tale om et erhversabb. Det har jeg ikke tjekket.

Tak for din venlige tilbagemelding. Glad humørikon

redigeret tilført:

du skriver: "men oplyser ikke max  på størrelse/fylde i mapperne." jo det gør tdc,i den linie du har pastet ind i dit indlæg: "Du har brugt 22% af de 1 GB du har til rådighed."

Besvar