Vedhæftning mangler på e-mail

Jeg har de sidste 14 dage oplevet at vedhæftninger mangler når jeg åbner min web-mail box, selvom afsenderen kan observere at mailen blev sendt med vedhæftning fra hans ende. Jeg har ikke ændret i opsætning i denne periode og jeg har checket at jeg kan modtage op til 40 mb, så det burde heller ikke være problemet. Hvis jeg i stedet åbner mailen i mit mailprogram, så kan jeg fint se vedhæftningen. Er der nogen der har oplevet tilsvarende problem og måske ovenikøbet ved hvordan det løses? Mvh Anita 

3 Kommentarer

Omdømme 3
Det kan skyldes at vedhæftningerne fylder mere end 12 mb. Det er den typiske udbyder begrænsning på vedhæftninger.

Omdømme 1
Hej Anita

Først: Jeg suplerer lige DiskuDK's svar, da det meget vel kan være det der er i vejen.

Er det bestemte vedhæftede filer? eller alle?

Lidt om vedhæftede filer:

En .zip fil er en mappe der er komprimeret ned og en .pdf fil er et dokument, som du ikke kan rette i.

De to nævnte data-filer er de mest kendte. Hvis det er en af dem du mener er her en lille forklaring.

Gem først filen på din pc, men kun hvis du har tillid til den der har sendt dig mailen. Ukendte mail, med vedhæftede filer, skal du holde dig langt fra. Slet mailen omgående og tøm din papirkurv.

En PDF-fil er en tro kopi af et originaldokument. For at åbne en PDF-fil, skal du installere Adobe Reader på din pc. (Hvis det ikke allerede er instialleret) Det kan du hente her, hvis du ikke har det. OBS: Ude til højre er der en afmærkning ud for et program der hedder McAfee. Fjern den afmærkning, før du klikker på download.http://get.adobe.com/dk/reader/

Find din PDF-fil og dobbel-klik på den.

En zip-fil er en komprimeret mappe, hvor der kan ligge mange data-relaterede filer i. Billeder, dokumenter, musikfiler og lignende. OBS: Vær sikker på, du kender den der har sendt dig en zip-fil.

Højreklip på zip-filen. På vinduet oppe på listen står der "Udpak alle.."

Jeg er i tvivl om, om det er på mailboxen, som du tilgår via tdc's weside? Hvis det er det, kunne du prøve at kikke i spammapppen. Og når du er derinde i forvejen, så prøv at se om din indbakke er fuld. Klik på mapper ude til venstre. Papirkurven skal også tømmes.

Er det på et postpogram på din pc, og postpogrammet evt. er outlook expres

har jeg fundet denne side hos microsoft om problemer med at åbne vedhæftede filer i outlook expres efter der er installeret en servisepakke. http://support.microsoft.com/kb/329570/da

Har du nogen ide om hvornår problemet opstod? ellers kunne du prøve en systemgendandelse fra hvor programmet virkede. Du beholder dine filer ved den handling, men hvis du i den periode har installeret programmer,mister du dem og skal installere dem igen.

Du skal lige huske, hvis du følger råd der er givet her på forum, er det på eget ansvar.

Prøv at læse lidt om det og hvis du vil have yderligere hjæm til hvad du skal gøre, skriver du bare igen.

En tilbagemelling fra dig, er med til at andre brugere også kan få løst deres problemer. Så skriv gerne hvad du finder ud af.Glad humørikon

Tak for jeres svar, men det er desværre ikke løsningen, såvidt jeg kan se.

De to mails, hvor jeg ikke har kunnet se vedhæftning via min TDC webmail er af .pdf og .xlsx format og var af størrelse henholdsvis 88 kb og 935 kb. Begge er fil-typer, som jeg dagligt arbejder med, så der kan ikke ligge en blokering i min computeropsætning. Jeg har desuden kun brugt 1% af 1 GB memory, som jeg råder over på min TDC webmail konto.

Min kæreste har oplevet samme problem med manglende vedhæftning med sin TDC webmail indenfor den sidste måned.

Mvh Anita

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P