Vedhæftede filer

• 0 kommentarer
Jeg har lige været i kontakt med hotline for at beklage mig over, at det i den forløbne weekend ikke er lykkedes mig at afsende en mail med en vedhæftet PDF-fil på knapt 4 MB.

Upload går uhyggeligt langsomt eller går i stå og timer til sidst out. Der har også i nogen tid været problemer med, at modtagne mails i mange tilfælde kommer frem med flere timers forsinkelse. For mig ser det ud som, at det er problemer, der er kommet til, efter at jeg har været nødt til at skifte smtp-server fra smtp.mail.dk til asmtp.mail.dk

Minsandten om jeg ikke får at vide, at man ikke kan sende vedhæftede filer, der er større end 1 MB.

Det er bestemt nyt for mig. Hvis det er sandt kan man jo ikke bruge mail i TDC til noget som helst.

Jeg håber bestemt, at der er nogen i TDC, der har en anden forklaring omkring vedhæftede filer og serverproblematikken.

1 Kommentar

Omdømme 4
Hej Sato

Det er også nyt for mig.

Har du adgang til webmail/mailboks kan du logge ind med dit TDC-login på Mail og kontrollere din mailboks, med hensyn til hvor store mails du kan sende og modtage. Sæt den til max. størrelse og du kan også sætte størrelsen på din postboks. Min egen er sat til 25MB på mails og 250MB på postboks.

Med hensyn til postserverne så kontroller lige for en sikkerheds skyld at din postkonto er opsat korrekt.

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker feltet: Serveren kræver godkendelse

brugernavnet ændres til din registrede mailadresse hos TDC og marker Husk adgangskode

Så burde det fungere.

Jeg håber at dette kan være til hjælp for dig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)