Ustabilt internet på mobil og tablet


Efter nedbrud igår 25.01, som var løst samme aften kl. 20.09, har jeg ikke kunne få WiFi til at virke på hverken iPhone eller iPad. Det virker upåklageligt på iMac og bærbar PC. Ikonet for WiFi er tændt på både iPhone og iPad, men der kommer ikke varigt signal ned. Jeg har genstartet samtlige enheder inkl. routeren og det har ikke hjulpet. Det ser ud som om den hopper af hele tiden efter 10 sek. varighed og derpå kobler på igen!

Nogen idéer til at løse dette problem, som er rasende irriterende??

 


3 Kommentarer

Omdømme 4
Det kunne tyde på den ikke godkender dit kode til netværket  (den trådløse kode)

Slet netværket på de enheder der ikke virker, og genaktiver dem.

Hmmm, lyder sandsynligt, men hvordan sletter jeg netværket?

Har haft nedbrud flere gange gennem de sidste par år og aldrig oplevet dette!

Omdømme 3
Det kunne også være en idé at nulstille din TDC Router, for at undgå eventuelle IP konflikter.

Hvis du har en TDC HomeBox, kan du finde hjælp til at gøre det her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23649

Det er altså ikke blot en genstart der skal til, men en nulstilling!

Mht. at fjerne netværket på iPhones og iPads, så mener jeg at det gøres under Indstillinger > WiFi. Derefter klikker du på den blå pil til højre for navnet på dit netværk, og klikker "Glem dette netværk".

/Alex

Besvar