usbnøgle,virker,ikke | YouSee Community
Svar

usbnøgle,virker,ikke

Jeg har købt en USB nøgle,som jeg vil gemme mine billeder på, men når den sættes i usb-porten, kommer der en meddelelse op:at den ikke virker korrekt og ikke genkendes af windows. Hvad gør jeg ? VH ph

icon

Bedste svar af stampen 16 november 2010, 22:58

Hej igen

Jeg prøver den på en anden PC i morgen. Så jeg slutter for idag, men tak for alle svarene.

VH pia

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 6
Hej,

Mange "Billige" USB nøgler her det med at stikket bliver dårlig og skæv, desvære er der ikke rigtig noget at gøre ved det. det er hvad der sker i de fleste tilfælde.

det kan også være at det bare er en fejl i din driver, men det skulle løses med at tage den ud og sette den i en anden USB port.

Omdømme 4
Hej

En bemærkning herfra.

Hvis det er en ny nøgle der ikke har været i brug før, afprøv den på en anden PC hvis du har mulighed for det. Hvis den heller ikke virker der så er det en bytter.

Hej

Det er en ny nøgle, så jeg vil prøve om den virker i en anden PC. Tak for hjælpen. ph

Omdømme 6
Hej, KPN.

Det er godt at du kan skrive de ting jeg glemmerMeget glad humørikon

Mange Tak.

Omdømme 4
Hej Miala1

Der var da så lidt, vi ka' vel hjælpes ad med at huskeBlinkende humørikon

Badge
Prøv lige:

Højreklik på computer og vælg "administrer"

Vælg så diskhåndtering.

Kan du se din memorystick nederst i den åbnede rude.

Hvis du kan - står der så ualokeret..............eller noget andet.

Det er ikke den der hedder DISK 0 for det er din harddisk med windows.

Omdømme 6
Hej, e43.

Rigtig god idé, desvære er det eneste man får udaf det er at man har købt en usb stik som man ikke bare kan tage og sette i, men skal formatere den, hvilket er træls, men hvis det er det der er problemet vil det jo virkeMeget glad humørikon.

jeg tror ikke det er det der er problemet da det er yderst sjeltent at man får en USB stik der ikke er formateret, og det vil heller ikke hænge sammen med den fejlmeddelse der kommer.

Omdømme 1
kommentar:

Jeg købte for et par år siden en 4GB USB-nøgle i Aldi. Den virkede på en bekendts pc, men ikke på min bærbare. Det viste sig at usb-teknikken var "løbet" fra min pc. Det var ihvertfald den forklaring jeg fik. Surt, men jeg fik pengene tilbage uden problemer.

Jeg har forresten også prøvet er at vaske et par couboy-bukser ved 60 grader med en usb-stik i den ene lomme. Jeg var ved at kassere den, men skulle lige prøve. Den virkede sørme! De kan tilsyneladende holde til meget, eller også var jeg bare heldig.

Jeg har desværre ingen løsning til tråden, udover at mine to usb-porte i min nye bærbare, selv bestemmer hvornår der er forbindelse til usb-stikket der styrer den trådløse mus.

Omdømme 6
Hej,

Ja Hvis man køber en god usb stik, kan de holde til rimligt meget, også overleve en gang i vaskemaskinen, eller for dan sags skyld en tur i bundvandet på en båd sammen med min gamle Nokia, telefonen kunne sjovt nok ikke. men hvad skal man også bruge en USB stik til hvis den ikke kan holde til at få nogle "Tæsk" engang imellem, så kunne man jo bare bruge et SD kort.

Omdømme 3
Nu, da en del andre ting ikke har virket, kunne jeg lige spørge, om du bruger Windows XP. Hvis du gør (eller noget ældre windows) så skal du have installeret (så vidt jeg husker) mindst SP2 før Windows XP inder PNP USB drivere.

Hvis du bruger Windows Vista eller Windows 7, så glem dette indlæg.

Har du prøvet USB nøglen på naboens PC?

Det kunne afgøre om nøgle er i stykker eller det er din PC.

Omdømme 4
Hej alle

Jeg kommer lige igen med en bemærkning

Så vidt jeg ved er alle usb-nøgler og hukommelseskort man køber idag formateret i FAT 32, og er klar til brug. Hvis man forsøger at omformatere til anden standard, resikerer du at mange PC og kameraer og andre enheder der anvender hukommelseskort eller usb-nøgler, ikke kan læse kortet eller nøglen. Derfor hvis man får fat i en nøgle eller kort der ikke kan læses, er det så godt som sikkert at der er fejl i hukommelsen. Undgå at omformatere men byt det. Det kan ikke betale sig at eksperimentere og spilde tid på det, men kontroller på anden PC om det virker ellers få det byttet

Hej

Mit styresystem er Vista og nøglen er købt hos TDC. Jeg har et andet dumt spørgsmål,(jeg er virkelig en novice i IT ) skal man installere en driver for at bruge nøglen, og i såfald hvordan gør jeg dette ?

VH pia

Omdømme 6
Nej, du skal ikke bruge en driver, det er hele iden, am man kan tage sin USB stik medsig alle steder hen.

Omdømme 4
Hej Pia

Mit råd til dig er at du skal prøve nøglen på en anden PC. Hvis der så ikke efter kort tid (10 - 30 sek.) sker en aktivitet på PC'en som relaterer til nøglen, eller drevet ikke kan findes og/eller der også på denne PC kommer en fejlmelding, så få nøglen byttet.

Hej igen

Jeg prøver den på en anden PC i morgen. Så jeg slutter for idag, men tak for alle svarene.

VH pia

Besvar