Undertekster på TV2 hos TDC TV brugere | YouSee Community
Svar

Undertekster på TV2 hos TDC TV brugere


Omdømme 6
Hej alle

 

Som I alle skriver er der nogle problemer med at TDC TV ikke viser undertekster på TV2. Dette beklager vi meget.

 

Det er selvfølgelig fejlmeldt. Desværre er noget gået galt, sådan at det ikke er blevet lagt på driftsinfo. Dette arbejder vi hårdt for at løse nu.

 

Gitte - aka GTH, vil holde jer opdateret i denne tråd fra nu af.

 

Jeg flytter alle tråde og indlæg omkring emnet ind under denne tråd. Der er desværre opstået en misforståelse om, at man selv skal starte en ny tråd, hvis man har problemet. Dette er ikke nødvendigt og vil ikke blive tolereret yderligere. Jeg flytter alle tråde ind her under, så ingen grund til at forsøge [i]

 

Også vil jeg takke rigtig mange gange for alle de indlæg vi har fået omkring dette emne. Det er rigtigt dejligt at se.

 

Så bliv endelig ved med at skrive herinde om emnet, selv om jeg for overblikket skyld, altså flytter alt her ind under nu.

 

Hilsen

icon

Bedste svar af GTH 14 marts 2011, 13:00

UPDATE:

Fejlen med manglende undertekseter er lokaliseret til en softwarefejl - der har ramt både TDC TV og DVBT. Fejlen er på nuværende tidspunkt rettet og undertekster virker igen.

Mvh. Gitte

Se original

74 Kommentarer

Samme problem her siden torsdag aften. Ungen undertekster på TV2 ved udenlandske udsendelser.

Kender ingen løsning

Heller ingen undertekster på TV2 her. Også jeg har siden jeg fik TDC-Trio haft masser af problemer, undtagen med regningen. Den kommer promte og uden fradrag for problemerne.

Venlig hilsen til mine lidelsesfæller og uvenlig hilsen til TDC.

Jørgen Grimm

Jeg har også for 2 dage siden konstateret ingen undertekst på tv2, men på alle andre kanaler OK, selv TV2 Film kanalen.

Jeg har netop talt med TV2, som er blevet kimet ned og derfor udmærket klar over at TDC KUNDER INGEN TEKSTER HAR, TV2 har gjort TDC opmærksom på dette. Utroligt at dette problem ikke er klaret fra TDCs side når det har stået på i et par dage. Jeg har brugt meget tid på at tjekke om det var noget i min menu opsætning der var forkert og læse om digitale modtagere...og så er det "bare" et TDC problem. LAV DET NU TDC - ELLER VI MÅ FINDE ANDRE UDBYDERE, det er lige før jeg vil have den analoge tid tilbage hvor man ikke skulle betale i dyre domme for overhovedet at få tv ind, og det fungerede i det mindste altid!!!

Hej 

Pludselig har jeg ingen undertekster på TV 2. Har kun lagt mærke til at de ikke er der ved udenlandske film. Det gælder ligeledes på min eksta box på værelse. Har prøvet at genstarte router og bokse - men uden at det løste problemet. På øvrige kanaler er der ingen problemer med undetekster. Underligt. Nogen der der ude for samme problem? Og hvordan løses det?

Trist humørikon

Det er tilsyneladende et stort problem, som TDC åbenbart ikke prioriterer særlig højt - foreslår at kime hotline ned !!Gal humørikon

Tak for tilbagemelding. Det tidsmæssige svarer meget godt til min oplevelse. Men hvad har TDC mon tænkt sig at gøre lige nu. Man kan jo ikke komme i kontakt med firmaet. Så skal vi bare vente til på mandag og så kontakte deres tekniske service. Tja det må vel være løsningen, men dyb t irriterende er det da.

Har lige talt med hotline.

Jeg skulle nulstille TV-boksen og det hjalp.

Nulstilling = sluk i 10 sek tænd i 10 sek dette gentages 3 gange, hvorefter man lader boksen være tændt 3 gang - efter en tid var problemet væk.

Løsningen med at tænde og slukke et antal gange med hvilepause virker i hvert fald ikke her - heller på multiroom-boxen - og så har TDC sædvanen tro LUKKET for hot-line, når et problem bliver for påtrængende !! Gal humørikon Gal humørikon Trist humørikon

Omdømme 5
Godt man har kabel-TV (Hedder det vist nok). Jeg har set TV i årevis uden at opleve et eneste problem.

Når man følger lidt med i debatten her på forummet, så er det sgu da helt utroligt så meget bøvl og ballade folk har med deres bredbånds-TV.

Det er da godt nok den sidste TV-løsning i hele verden jeg ville vælge, - så tak for de mange advarsler.

Mvh FN ;-)

Har også prøvet at geninstallere softwaren. Man skal slukke i 20 sek, tænde i 20 sek. Gentages tre gange, og 4. gang man tænder kommer der ikke de tre prikker, men derimod et tandhjul frem, hvorefter min boks geninstalleres ved at sofwaren downloades og installeres. 

Stadig ingen undertekster på TV2 og TDC hotline er selvfølgelig lukket. Jeg opsiger mit TDC abonoment imorgen. Der har været så mange problemer med det siden vi fik TDC Trio for to år siden, og der er ingen service at hente. Vi har endelig fået fibernet fra det lokale elværk, og det ser ud til at være mege bedre end det Monopolvirksomheden TDC kan tilbyde. 

Hvorfor er der ingen fra TDC som svare på dette. Ved andre problemer er de ansatte meget hurtig til at svare, men nu hvor det er et generelt problem for film på TV2, er der tilfældig ingen fra TDC som følger med på denne tråd. Meget mærkeligt

Nu har vi genstartet og gjort alt hvad der findes af råd her på forum - INTET har hjulpet os. Vi var ved at blive vanvittige over ikke at få tekster på en fantastisk film som vi har glædet os meget til - men desværre, alle de afbrydelser - uden at det har hjulpet - har fuldstændig ødelagt den film.

DET ER FRUSTRERENDE, AT TDC IKKE MELDER UD NÅR SKIDTET IKKE VIRKER - DEN SERVICE BURDE I GIVE JERES KUNDER.Gal humørikon

Hvorfor er der ikke undertekster på tv2 (udenlandske film) ? Har prøvet den med at slukke for boxen 3 gange i mindst 10 sec hver gang men  det hjalp sgu ikke..

Det hjalp heller ikke her .... boxen downloadede godt nok som den skulle ...men teksterne mangler stadig efter 1 time

Har samme problem og har også prøvet at opdatere boxen flere gange det hjalp ikke en skid, har manglet tekster siden i fredags d. 11.03.2011

meget irriterende og forstår ikke at det kun er på tv2 at der er problemer og kun med deres film.

Omdømme 1
Hvorfor er underteksterne pludseligt forsvundet fra TV2? Er det for meget forlangt, at TDC gør opmærksom på problemet - hvis det da er gået op for TDC at der er et problem - i stedet for at man skal sidde og køre hele menuen igennem, genstarte systemet osv., fordi man tror at problemet ligger hos én selv, og ikke et eller andet udefineret sted, som almindelige betalende brugere ikke kan finde frem til?

Stangirriterende!!!

Jeg er også ramt af de manglende undertekster. Som ny TDC Trio kunde er dog det der chokerer mig mest er den "larmende" tavshed der er fra TDC omkring problemet. Alle kan have et teknisk problem, men det mindste man kan gøre er da at 1) erkende fejlen, 2) informere om hvad man agter at gøre for at løse problemet, og endelig 3) hvornår man forventer problemet endeligt er løst.

PS Jeg har selvfølgelig også prøvet clearing-processen uden held.

Det er desværre ikke første gang vi oplever manglende undertekster på film (f.eks.) på TCM forleden, - det var dog momentvis at teksterne forsvandt.

En dansk TV-premierefilm en søndag aften på TV2 er en alvorlig sag og det skaber en vis utryghed med TDC's produkter.

Du skriver at det er en beklagelig fejl, - ja det er det, og forslag til kompensation kunne være at TDC lagde filmen ud på TDC-film - GRATIS.

MVH rebekka

Omdømme 4
Badge
Hej Hintze

Jeg ved ikke hvilke fakta du bygger dine konklusioner på - men vil forsøge at besvare dine spørgsmål:

Der har været problemer med undertekster på TV2 fredag, lørdag og søndag. Altså ikke 4 dage - men 3 (hvilket jo i sig selv er slemt nok..!!)

At TDC intet har gjort passer simpelthen ikke. Der har været tilkaldt teknikere i weekenden, som har arbejdet på at løse problemt. At det ikke er lykkes at løse det straks, men først efter flere dage er selvfølgelig for at sige det på godt jysk, rigtig træls.... men det betyder ikke at der ikke er gjort noget som helst.

Info om at der også har været problemer på DVB og WEB TV er ikke ukorrekt - dog ved jeg ikke om disse har været ramt i samme omfang som TDC TV. Info om DVB og WEB TV var blot ment som tillægsinfo, da jeg beskæftiger mig med TDC TV - og derfor ikke har været involveret i fejlretning på andet.

At information om fejlen har været mangelfuld overfor kunderne, kan jeg kun give dig ret i. I tilfælde af større fejl, vil der normalt altid blive meldt ud via vores Driftsinformation (link til denne nedenfor) http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/
Driftsinfo var oprettet, men var desværre ikke blevet gjort tilgængelig, så vores kunder kunne se den.

Hvis du med talentløst, heviser til at der ikke er meldt noget ud på Forum er det en lidt anden sag. Forum er ikke et sted hvor man kan/skal forvente officielle udemeldinger fra TDC. Forum er som det angives på toppen af siden, en plads stillet til rådighed af TDC, hvor kunder kan hjælpe andre kunder med tips, gode idéer, løsninger osv.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg ind imellem bidrager med indlæg på Forum af ren og skær interesse for TV produktet (formodentlig af samme årsag som alle andre brugere herinde)

Mvh. Gitte

Jeg kan ikke optage programmer fra tv2. Når jeg åbner tvguiden oplyses det, at programinformation ikke er tilgængelig for så vidt angår tv2. Der er heller ingen undertekster på udenlandske film. Mærkeligt, fordi der er undertekster på det tv jeg har koblet op på en almindelig tv antenne. Jeg har prøvet at genstaarte systemet.

su mvh

Jeg har samme problem med manglende programinformation på tv2, og det har andre, jeg kender med TDC TV også. Programoversigten "udløb" ligesom bare lige pludselig - det var vist torsdag aften engang. Og siden er der intet sket. Meget problematisk!!!

Er der nogen der har en løsning på manglende undertekster på tv 2
Jeg ved det ikke ...men jeg har det samme problem Gal humørikonTrist humørikon

Manglende undertekster også i aften på TV2. Godt filmen er engelsk, men det er ikke optimalt.

Også galt på web-tv. Har slukket for det hele, men det hjalp ikke. Holm

Hvorfor mangler der undertekster på TV2.

Her begyndte det torsdag aften.

Har lige kikket på webtv TV2, der er der heller ikke undertekster på udenlandsk film.

Kan se at der er flere der har samme problem.

Besvar