Undertekster på TV2 hos TDC TV brugere | YouSee Community
Svar

Undertekster på TV2 hos TDC TV brugere

Omdømme 6
Hej alle

Som I alle skriver er der nogle problemer med at TDC TV ikke viser undertekster på TV2. Dette beklager vi meget.

Det er selvfølgelig fejlmeldt. Desværre er noget gået galt, sådan at det ikke er blevet lagt på driftsinfo. Dette arbejder vi hårdt for at løse nu.

Gitte - aka GTH, vil holde jer opdateret i denne tråd fra nu af.

Jeg flytter alle tråde og indlæg omkring emnet ind under denne tråd. Der er desværre opstået en misforståelse om, at man selv skal starte en ny tråd, hvis man har problemet. Dette er ikke nødvendigt og vil ikke blive tolereret yderligere. Jeg flytter alle tråde ind her under, så ingen grund til at forsøge [i]

Også vil jeg takke rigtig mange gange for alle de indlæg vi har fået omkring dette emne. Det er rigtigt dejligt at se.

Så bliv endelig ved med at skrive herinde om emnet, selv om jeg for overblikket skyld, altså flytter alt her ind under nu.

Hilsen

icon

Bedste svar af GTH 14 marts 2011, 13:00

UPDATE:

Fejlen med manglende undertekseter er lokaliseret til en softwarefejl - der har ramt både TDC TV og DVBT. Fejlen er på nuværende tidspunkt rettet og undertekster virker igen.

Mvh. Gitte

Se original

74 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
Hej Hintze

Jeg ved ikke hvilke fakta du bygger dine konklusioner på - men vil forsøge at besvare dine spørgsmål:

Der har været problemer med undertekster på TV2 fredag, lørdag og søndag. Altså ikke 4 dage - men 3 (hvilket jo i sig selv er slemt nok..!!)

At TDC intet har gjort passer simpelthen ikke. Der har været tilkaldt teknikere i weekenden, som har arbejdet på at løse problemt. At det ikke er lykkes at løse det straks, men først efter flere dage er selvfølgelig for at sige det på godt jysk, rigtig træls.... men det betyder ikke at der ikke er gjort noget som helst.

Info om at der også har været problemer på DVB og WEB TV er ikke ukorrekt - dog ved jeg ikke om disse har været ramt i samme omfang som TDC TV. Info om DVB og WEB TV var blot ment som tillægsinfo, da jeg beskæftiger mig med TDC TV - og derfor ikke har været involveret i fejlretning på andet.

At information om fejlen har været mangelfuld overfor kunderne, kan jeg kun give dig ret i. I tilfælde af større fejl, vil der normalt altid blive meldt ud via vores Driftsinformation (link til denne nedenfor) http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/
Driftsinfo var oprettet, men var desværre ikke blevet gjort tilgængelig, så vores kunder kunne se den.

Hvis du med talentløst, heviser til at der ikke er meldt noget ud på Forum er det en lidt anden sag. Forum er ikke et sted hvor man kan/skal forvente officielle udemeldinger fra TDC. Forum er som det angives på toppen af siden, en plads stillet til rådighed af TDC, hvor kunder kan hjælpe andre kunder med tips, gode idéer, løsninger osv.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg ind imellem bidrager med indlæg på Forum af ren og skær interesse for TV produktet (formodentlig af samme årsag som alle andre brugere herinde)

Mvh. Gitte

Fint nok at Patrick (TDC) modererer dette indlæg.

Men som ny kunde (har ikke fået leveret endnu), er jeg da også MEGET interesseret i hvorfor TDC intet har gjort i de 4 dage problemet har været der ??

Påstanden om at undertekster også manglede på DVB-T, lyder ikke korrekt. Jeg modtager pt alle signaler via en stueantenne, og har ikke haft problemer med TV2.

Så alt i alt, meget talentløst af TDC, at de end ikke melder noget ud når så mange kunder klager. Er lidt nervøs for om jeg har bestilt forkert...

Jeg aner ikke hvad du mener, jeg har ikke lagt noget navn på denne side (altså udover mit alias), har blot givet udtryk for min fustration over manglende tekster.

utroligt.....  at der intet sker..... ingen meldinger til TDC brugerne om mangelende undertekster???!!Gal humørikon

Fandt "tilfældigt" denne side, efter at have hængt i en telefonkø uden held og burgt temmelige meget tid på selv at løse problemet over flere aftner!!!

Det vil være dejligt med mere besked - TAK Humørikon med tunge

Hej

Har lige modtaget denne svarmail fra TDC, det er det sædvanlige en sluder for en slader. Hvorfor er der ingen fra TDC der har rettet det fra fredag til mandag?

Tak for din henvendelse.

Fejlen med manglende undertekster er lokaliseret til en softwarefejl - der har ramt både TDC TV og DVBT. Fejlen er på nuværende tidspunkt rettet og undertekster virker igen.

Vi beklager de gener, dette har givet anledning til.

TDC A/S kompenserer ikke for manglende undertekster. Er din telefonforbindelse helt afbrudt udover 2 dage, giver vi efter henvendelse fra dig afslag i abonnementsafgiften.

Har du spørgsmål til mit svar, er du velkommen til at kontakte mig.

Venlig hilsen

Xxxxxxx Xxxxxxxx

Klagekoordinator

Direktenr.: xx xx xx xx

Fællesnr.: xx xx xx xx

Jeg har rettet i dit indlæg, idet vi ikke ønsker at du lægger en ansats navn offentlig på denne måde, uden at aftale det med ham. Du får et ordentlig svar fra vedkommende og har mulighed for at kontakte ham igen, hvis du ikke er tilfreds med det svar du får. Derfor er der ingen grund til at du uden forgående aftale, endog lægger den tekst frem, som han har sendt personligt til dig.

Hilsen Patrick - Moderator på TDC kunde til kunde forum.

Det er desværre ikke første gang vi oplever manglende undertekster på film (f.eks.) på TCM forleden, - det var dog momentvis at teksterne forsvandt.

En dansk TV-premierefilm en søndag aften på TV2 er en alvorlig sag og det skaber en vis utryghed med TDC's produkter.

Du skriver at det er en beklagelig fejl, - ja det er det, og forslag til kompensation kunne være at TDC lagde filmen ud på TDC-film - GRATIS.

MVH rebekka

Omdømme 4
Badge
UPDATE:

Fejlen med manglende undertekseter er lokaliseret til en softwarefejl - der har ramt både TDC TV og DVBT. Fejlen er på nuværende tidspunkt rettet og undertekster virker igen.

Mvh. Gitte

Omdømme 4
Badge
UPDATE:

Der fejlsøges naturligvis på problemet. Dette vanskeligøres selvfølgelig af, at der hele formiddagen kun har kørt udsendelse med dansk tale. Ca. 12.30 starter de tekstede udsendelser. Hurtigst muligt efter dette, vil der komme en opdatering fra mig - ligesom der vil blive oprettet en Driftsinfo, hvis der fortsat er problemer.

Mvh. Gitte

Jeg er også ramt af de manglende undertekster. Som ny TDC Trio kunde er dog det der chokerer mig mest er den "larmende" tavshed der er fra TDC omkring problemet. Alle kan have et teknisk problem, men det mindste man kan gøre er da at 1) erkende fejlen, 2) informere om hvad man agter at gøre for at løse problemet, og endelig 3) hvornår man forventer problemet endeligt er løst.

PS Jeg har selvfølgelig også prøvet clearing-processen uden held.

Omdømme 1
Hvorfor er underteksterne pludseligt forsvundet fra TV2? Er det for meget forlangt, at TDC gør opmærksom på problemet - hvis det da er gået op for TDC at der er et problem - i stedet for at man skal sidde og køre hele menuen igennem, genstarte systemet osv., fordi man tror at problemet ligger hos én selv, og ikke et eller andet udefineret sted, som almindelige betalende brugere ikke kan finde frem til?

Stangirriterende!!!

TDC burde skamme sig !!!!!!!!!!!!!

Jeg kan se der er mange der er utilfredse - jeg har lige fået installeret tv/internet/fastnet - og der har været problemernu i 14 dage - hvis ikke med det ene - så med det andet.  Og idag var dog den værste - ringer til TDC regningsafdelingen - and guess what.............MEDARBEJDEREN KNALDEDE RØRET PÅ I MIT ØRE - syntes det er så for meget - talte herefter med en meget sød tekniker      - men jeg vil også have kompensation for 14 dage hvor det jeg har bestil bestemt ikke virker...............man bliver altså så træt i hovedet af at vente i tlf. - deres ventetid er helt uacceptabel.  Så hvad kan man gøre - hvis man ikke betaler - ja så afbryder de vel bare forbindelsen - SÅ TRÆT af det

Mon man overhovedet kan forvente et svar fra TDC ??? ...... det er absolut IKKE acceptabelt at se hen til en hyggeaften med en god film, og det eneste man får ud af det er forgæves forsøg på løsning, opringninger til familie og venner samt i meget høj grad irritation og vrede.

Det mindste man kunne forlange fra TDC var da, at de kunne sætte et skilt på med oplysning om, at det IKKE var MIT TV, der skulle rodes med. - Så kunne vi jo vælge en anden plan for hyggeaftenen, ikk ??

Det er for ringe at TDC ikke er siatnd til at komme med svar vedr manglende undertekster samt kompensation for dette - der er plads til forbedring TDC ...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

TDC og min bare........... kunde- tilfredsheds- undersøgelse-- jamen jeg er hamrende utilfreds!!!!!!!!!!

Dårlig service og når man snakker med TDC, så er jeg alså rystet.... tager år at komme igennem og hjælp.... nej det har jeg endnu ikke fået.

Denne gang er det manglende undertekster. For 14 dage siden ringede vi for at få trådløst net... en medarbejder oplyste at det kostede 99 kr pr md... så vi købte selv en trådløs router... for senere SELV at opdage, at de 99 kr var en engangsbeløb... ved fornyet kontakt til TDC.. ja gæt... så var det OS der havde hørt forkert....for TDC er åbenbart ufejlbare...

Så om jeg er tilfreds...  NEJ NEJ og atter nej!!!

Hej

Har talt med TDC, men fik en sluder for en slader, der var ingen hjælp at hente. De retter fejlen, når det passer dem, og der var ingen tdc medarbejder, der har opserveret fejlen i weekenden. Det er samme service, som det plejer. De var mere interesseret i om jeg ville svare på deres tilfredshedstest.

Har samme problem og har også prøvet at opdatere boxen flere gange det hjalp ikke en skid, har manglet tekster siden i fredags d. 11.03.2011

meget irriterende og forstår ikke at det kun er på tv2 at der er problemer og kun med deres film.

Jeg har også forsøgt med alle mulige genstarter.... men intet virker.

Det mest pinlige for TDC er, at problemet åbenbart har floreret flere dage uden at nogen ved TDC har gidet reagere.

Og hvor er det nonchalant af TDC at have sådan en "nød-tråd" her - uden at have en TDC-medarbejder til at overvåge den eller svare på spørgsmål....

TDC stinks!

Og åbenbart ser/har ingen TDC-medarbejdere selv TV2 via Home Trio.

Så ville det nok have været rettet for længst eller der ville have været lagt en besked i forummet.

Omdømme 2
Ja - endnu engang trækker TDC store veksler på kundernes tålmodighed - ingen meldinger på driftsinfo - ingen respons på henvendelser - det er da altid en trøst at produktet er billigt (not) - leve monopolet!!

Jeg har heller ikke undertekster på TV2. Det startede for nogle få dage siden. Selv genstart af boxen hjælper ikke. Hvad gør man?

Hej

Heller ingen tekster hos os, og det kan simpelthem ikke være rigtigt at man hvert andet øjeblik skal genstarte sin boks

Det kan vel heller ikke være rigtigt at tdc´s opdateringer ikke kan foregå om natten

Kan kun give alle ret i at det er hamrende dårlig kundeservice og man ikke kan få fat i hotline fordi de kun har åbent til kl. 20.00.

vi har også problemer med at tv´et fryser og vores net til tider bare fungerer dårligt

Det kan da umuligt passe at der slet ikke er nogen af de ansatte hos TDC der har opdaget at der er noget galt med deres skidt igen. Nu må der snart åbnes en hotline for TDC-TV så man kan komme i kontakt med dem døgnet rundt. Det har vi vel krav på med alle de fejl og forstyrrelser som der er.

Det hjalp heller ikke her .... boxen downloadede godt nok som den skulle ...men teksterne mangler stadig efter 1 time

Jeg har også for 2 dage siden konstateret ingen undertekst på tv2, men på alle andre kanaler OK, selv TV2 Film kanalen.

Jeg har netop talt med TV2, som er blevet kimet ned og derfor udmærket klar over at TDC KUNDER INGEN TEKSTER HAR, TV2 har gjort TDC opmærksom på dette. Utroligt at dette problem ikke er klaret fra TDCs side når det har stået på i et par dage. Jeg har brugt meget tid på at tjekke om det var noget i min menu opsætning der var forkert og læse om digitale modtagere...og så er det "bare" et TDC problem. LAV DET NU TDC - ELLER VI MÅ FINDE ANDRE UDBYDERE, det er lige før jeg vil have den analoge tid tilbage hvor man ikke skulle betale i dyre domme for overhovedet at få tv ind, og det fungerede i det mindste altid!!!

Besvar