Home-boksen er skiftet og der har været tekniker 2 gange.
Nu er julen overstået, og i de dage ville jeg gerne have optaget noget af det tv der blev sendt, men digitalboksen optog absolut intet af det planlagte.
Flere gange kom beskeden "For mange tv-streams igang. Sluk venligst for en af dem".
Jeg kontaktede derfor TDC Helpdesk, og fik her at vide, at der var skruet ned for min forbindelseshastighed, og at der derfor max. kunne være 4 tv-opgaver igang samtidig. OK - jeg betaler da for op til 3 multiroom-bokse, og har indtil videre kun monteret 2.
Helpdesk fortalte, at det bedste ville være at lade være med at bruge netforbindelsen til andet end tv ???
Jeg føler mig ærlig talt snydt, for det er bestemt ikke det lovede produkt.
Hvad kan jeg gøre - andet end at finde en anden udbyder (og det giver mig en udfordring, da jeg har både alarm, secure og homedisk hos tdc) ?
Bedste svar af jk44
Hejsa
Både Droid og hotline har ret.
De 4 mb er ved kanalskift og 10 sek efter, herefter falder forbruget til de 2,5.
Derfor oplyser hotline også det størst mulige forbrug.
Hvad angår Telenor forbindelsen på 10mb og den oplyste mulighed for 20 mb.
Uden at kende til forholdende omkring pladsering er det muligt at der ligger en fremskudt vdsl dslam i nærheden af din adresse. Er det tilfældet er det ikke umuligt at du kan få 20mb. Det bliver altid undsøgt ved bestilling. Telenor understøtter ikke endnu vdsl og derfor vil der være forskel i mulig hastighed. Hvis der derimod ikke er en dsalm i nærheden bliver signalet leveret fra samme afstand uanset om det er Telenor eller Tdc. Når man måler en linie skal man altid huske at lægge overhead på ca 15% oven i det målte.
Hvad angår den umulige linie der har udfald. Der er masser af ting der kan gå galt men det afhænger helt af fejlbilledet. Hvis der er mange genstarter af homebox men ingen pixelfejl eller frysninger på tv skal man nok se lidt på om der er noget der forstyrrer boxen. Alternativt om den er udsat for mange forbindelser. Men hvad der går galt vil kræve en nærmere undersøgelse af linien. Der skal ses på både hastighed og dæmpning samt støjkilder og åbne porte i homeboxen.
Mvh
Jan
Se original
Både Droid og hotline har ret.
De 4 mb er ved kanalskift og 10 sek efter, herefter falder forbruget til de 2,5.
Derfor oplyser hotline også det størst mulige forbrug.
Hvad angår Telenor forbindelsen på 10mb og den oplyste mulighed for 20 mb.
Uden at kende til forholdende omkring pladsering er det muligt at der ligger en fremskudt vdsl dslam i nærheden af din adresse. Er det tilfældet er det ikke umuligt at du kan få 20mb. Det bliver altid undsøgt ved bestilling. Telenor understøtter ikke endnu vdsl og derfor vil der være forskel i mulig hastighed. Hvis der derimod ikke er en dsalm i nærheden bliver signalet leveret fra samme afstand uanset om det er Telenor eller Tdc. Når man måler en linie skal man altid huske at lægge overhead på ca 15% oven i det målte.
Hvad angår den umulige linie der har udfald. Der er masser af ting der kan gå galt men det afhænger helt af fejlbilledet. Hvis der er mange genstarter af homebox men ingen pixelfejl eller frysninger på tv skal man nok se lidt på om der er noget der forstyrrer boxen. Alternativt om den er udsat for mange forbindelser. Men hvad der går galt vil kræve en nærmere undersøgelse af linien. Der skal ses på både hastighed og dæmpning samt støjkilder og åbne porte i homeboxen.
Mvh
Jan