Udvalget af bland selv kanaler

Har lige tjekket udvalget af bland selv kanaler ud og jeg er altså ikke særlig imponeret. Der mangler nogle filmkanaler. Dertil synes jeg, at det er temmelig nederen at man skal have 25 obligatoriske kanaler. Halvdelen ses overhovedet ikke i min husstand og vil sikkert aldrig blive det. Hvorfor skal jeg betale for 25 kanaler, hvis jeg kun ser en del af dem. Hvorfor kan man ikke skifte alle ud som man har lyst til ?

Er det kun mig, som har det sådan ?

7 Kommentarer

Omdømme 1
Hvis der skal indføres fuldstændig frit valg vil det kræve, at samtlige kanaler krypteres. Det vil så betyde, at samtlige kunder skal anvende kortlæser og kort på alle tv. Det er ikke realistisk.

Mere realistisk er nok, at man kunne indføre en mini-pakke, der ligesom de nuværende pakker styres med frekvensfiltre. 

Læs dette, noget spændende er ved at ske:

på side 19.

BASIS PAKKE

GRUND PAKKE

MELLEM PAKKE

FULD PAKKE

Redigeret: Fjernet link

Omdømme 5
Badge +1
Priserne vil sandsynligvis også stige en hel del på diverse kanaler, eftersom "gruppe pris tilbudet" for kanalpakkerne vil blive individuelt dyrt.

Men jeg er da enig, at mange kanaler kunne undværes her. Af samme årsag nedgraderede vi fra fuldpakken til mellempakken for år tilbage. Vi syntes ikke vi ville betale for tonsvis as sport of børnekanaler i fuldpakken. Desværre mistede vi Discovery channel HD or et par andre kvalitetskanaler, men sparede også en hel del på prisen, som for fuldpakken var HØJ :)

Omdømme 6
Badge +3
YouSee fjernede den 15. sept. 2009 krypteringen af de digitale kanaler i tv-pakkerne (Grund-, Mellem og Fuldpakken). Men før den tid leverede man faktisk enkelte digitale kanaler ukrypterede til alle kunder, nemlig DR1, DR2, TV 2 og Tegnsprogskanalen (must carry-kanaler, dengang), mens man ellers skulle bruge programkort for at kunne modtage digitalt.

Man kunne forestille sig samme situation genindført, hvorved kunder der kun ønsker en lile, billig basispakke med ukrypterede kanaler kan få dette uden programkort, mens resten må bruger kort.

Man godt fortsætte med de nuværende frekvensfiltre (Grund-, Mellem-, Fuldpakke-filtre), idet man blot sender nogle af Grundpakkens kanaler ukrypterede.

Omdømme 5
Badge +2
Bortset fra TV3, Kanal5, Tv2 og måske DK4 er kanalerne i grundpakken så godt som gratis. Det er altså ikke dem, du betaler for.

Kan man ikke få bland selv kanaler uden disse kort?

Mvh Kassia

Ejendomsmægler Frederiksberg

Omdømme 1
Kassia skrev:
Kan man ikke få bland selv kanaler uden disse kort?

Nej for det er jo kortet, der styrer, hvilke kanaler, du skal have adgang til.

Besvar