udgaaende server rapporter fejl 0x80042109

Hej, haaber der er nogen, som kan hjaelpe med nedenstaaende problem.

Ved oprettelse af ny mail konto via POP3 virker server for indkommende mail, men outgoing raporterer fejl 0x80042109, serveren blev fundet, men der kom ingen svar fra serveren.

har samme problem naar jeg proever med andre computer.

mvh erling

5 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Erling

Som det fremgår af nedennævnte tråd, er andre tidligere stødt på samme problem som dig.

Er din opsætning helt identisk med den, KPN beskriver i tråden nedenfor?

/t5/Bredb%C3%A5nd/Udg%C3%A5ende-post/m-p/7739

Mvh Stephen

Hej Stehen, tak svar,

den nye mail konto jeg forsoeger at oprette er paa et .com domaene til hvilket jeg er blevet givet et logon password, (adgangskode)

jeg bruger samme navn til pop3 indgaaende og udgaaende mail. indgaaende virker fint.

jeg har proevet at skiftr brugernavn til min tdc mailkonto, men stadig samme problem.

erling

Omdømme 4
Hej Erling

P.g.a. spamafsendelse m.m. er der med tiden sket nogle ændringer i muligheden for at afsende mails via forskellige servere. Som det bl.a. er beskrevet i andre tråde i dette forum, kan man fx ikke bruge TDC's servere til at afsende mails fra en mailadresse, der ikke er en TDC-mailadresse.

På samme måde vil der være andre servere, som ikke tillader afsendelse af mails fra TDC-mailadresser.

Hvis den mailkonto, du anvender, er en .com mailadresse, skal du oprette pop3-forbindelsen til det webhotel, som hoster pågældende .com domæne, og opsætning til hhv. indgående og udgående mails skal være iht. dette webhotels vejledning.

Mvh Stephen

Hej Stephen,

Tak oplysning om at TDC ikke supporter andre mail kontier.

Jeg startede oprindelig med at oprette den nye mail konto med samme adresse for in- og ud server og fulgte instruktioner fra dem, som har oprettet min nye email konto, men uden held.

jeg har en kollega, der har brugt samme instuktioner til sin nye email konto med samme domaene og han havde ingen problemer, men han bruger Telia.

mvh erling

Omdømme 4
Hej Erling

Din kollegas erfaring kunne jo tyde på, at Telia ikke har helt de samme begrænsninger for mailafsendelse fra "fremmede" mailadresser, men jeg kender ikke umiddelbart noget til Telias setup.

Under alle omstændigheder så skal du kunne hente og sende mails via det webhotel, hvor .com-domænet hostes. Hvis ikke du kan få det til at virke, så må webhotellet have en supportafdelingen, der kan hjælpe med at få det på plads.

Håber, at det lykkes inden længe Glad humørikon

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)