TV modtagelse

Har nu haft trio et mere end et år og det har ikke været en fornøjelse i forhold til det der loves i reklamerne. Havde tidligere stofanet og det var der aldrig problemer med.

Det jeg kæmper mest med, er mit andet tv, som ofte har udfald, hvilket betyder en masse tid til genstart, da der næsten altid skal genstartes mellem 5 og op til 20 gange. Når der endelig kommer billede mangler der lyd eller omvendt.

Har talt med TDC om problemet, som sagde at der var problemer med den type boks jeg havde, men det betød ikke at jeg fik tilsendt en ny.

Jeg har ind imellem de samme problemer på det TV der er koblet på som nr. 1, men da jeg ikke bruger det så tit, er det naturligvis også sjældnere at jeg har problemet

Kunne godt tænke mig at vide om der er andre der oplever lignende problemer.

Hvis dette er standarden for TDC trio, så er det bare ikke godt nok og så bliver det Stofa igen.

8 Kommentarer

Jeg vil da godt lige give mit besyv med her.

Har også haft Trio i et stykke tid og har lige opsagt mit abonnoment lige nu. Igen er der problemer med at se TV. Mit internet kører ad H til.

Jeg har tidligere haft fat i dem omkring mit TV er ude af sync. Nu er jeg selv IT-mand og har arbejdet med servere i mere end 25 år og det kræver ikke den store examen at få det til at fungere.

Som sagt har jeg har haft fat i dem tidligere flere gange fordi mit TV har været ude af sync. Det bliver ikke løst. Jeg har problemer med den trådløse router og har fået tilsendt en anden som heller ikke virker.

Lige nu til aften/nat er der slet ikke signal til TV.

En ting de dog kan finde ud af, er hvor regningen skal sendes. Jeg betaler mere end 650,- pr. måned. Ingen reduktion der. Deres produkt og service er simpelthen noget lort. Fatter simpelthen ikke at de kan tjene penge på det. Måske de skulle bruge reklame pengene til rent faktisk at få deres lort til at fungere ?

Mit råd vil være, skip dem. Jeg vil heller ikke anbefale dem til nogen andre. Hvem jeg skal ty til som ny udbyder ved jeg ikke endnu, men aldrig mere TDC.

Tak for svaret - selvfølgelig er det ikke rart at andre også har problemet  - og slet ikke godt at TDC kundeservice er så ringe og det produkt som de reklamerer så stærk for, er af så ringe kvalitet, at det giver flere problemer end glæder.

Til andre der skulle falde for produktet, så vær opmærksom på, at I får masser af bokse, kabler m.v., når produktet så ikke virker, så skal manualen følges og en gang imellem - men sjældent - virker det igen efter første forsøg, men mange gange kan jeg bruge timer på at få det til at virke.

Når mine børnebørn skal se TV er det en god ide at tænde TV i god tid, for at være sikker på at der er billede og lyd - og selv her kan det gå galt - midt under udsendelsen forsvinder enten lyden, billedet eller begge dele og så er det i gang igen.

I aftes lukkede jeg det hele ned, afbrød for el og startede forfra her til morgen - så nu kører TV nr. 2 - men kun med lyd!!!!!

Det der er værst, er at TDC har indrømmet at den boks jeg har som nr. 2, ikke er optimal, men de har ikke sendt en ny og de gør ikke en skid ved problemerne - så advar venner og bekendte -kundeservice er for TDC et ukendt begreb og de er stort set ikke til at få fat i.

Så pas på derude - hos TDC er det ikke kunden og produktet der er i centrum - det er beløbet på regningerne der tæller for dem.

Badge
Det lyder lidt som om, du kan have dårlig kabling mellem router og tv-bokse.

Jeg har haft TDC TV/HomeTrio nærmest siden det blev lanceret for flere år siden. Har aldrig problemer med hverken TV 1 på harddisk boks eller TV 2 på ekstra boks. Har dog kun 8mbit bredbånd, men det kører fint, endda med 5 bærbare pc'er i husstanden, og et bredt udvalg af andre trådløse enheder.

Et fantastsik familie- og brugervenligt produkt, til en meget konkurrencedygtig pris ift. fx Yousee og Waoo! - tak for det TDC.

Kommenter så lige på denne også. Som skrevet før så har jeg arbejdet med IT i ca. 25 år. Servere og netværk. Der er ikke dårlig kabling mellem enhederne. Der er direkte kablet med cat 5 kabler og disse er blevet skiftet for at se om det kunne afhjælpe. Nu ved jeg så også tilfældigvis at når noget er ude af sync så er det streaming serverne det er galt med. Det er data pakker der kommer.

Yder mere så har kabling ikke noget at gøre med den trådløse router, hvorpå jeg har probelmer med at komme på med alle mine enheder. Sjovt nok så har jeg en del andre trådløse routere liggende og her er der ikke noget problem med at få alle mine trådløse enheder på.

Det er godt at det kører for dig, men ved sådan en som mig hvor det ikke funger, ja, så er gode råd dyre. Jeg må tilstå at jeg ikke kan klage over deres service.. Der er ikke nogen.. kan godt være de tager telefonen hurtigt, men derudover, så er der ikke meget hjælp at hente.

Anyway. Grunden til jeg skrev var mere for lige at vise at forfatteren til indlæget ikke er alene om at have problemer og kan så lige tilføje her at jeg kender mange andre som har samme problemer med deres routere og forbindelse.

Slut her fra.

Badge
Min tidligere kommentar vedr. mulig dårlig kabling var henvendt til tom0807.

Omdømme 3
Hej Tom0807 (og Bikeren).

Såfremt du har problemer med at komme i kontakt med TDC - hvilke bliver nævnt i ovenstående, kan i skrive til dem via email, og kontakte dem den vej (da du ikke lyder tilfreds med deres kundeservice).

http://kundeservice.tdc.dk/kontakt/?site=privat&area=Tv

Gå denne vej, og forklar til TDC derinde, hvad problemet er, da dette kun er et kunde til kunde-forum -- hvorfor man ikke just kan smide alverdens skyld over på TDC, for ikke at være herinde hvert minut. (Som jo faktisk er i linierne med dårlig kundeservice).

Ydermere kunne du jo ringe til TDC Hotline - 80 80 80 47, og komme til at tale med en tekniker, da du tydeligvis har brug for noget dybere hjælp, for at få din linie til at køre optimalt igen.

Hvad angår TDC HomeTrio og udfald osv., må jeg også gå modsat, da jeg har haft det i over 1 år, og såfremt, der var et problem, hjalp Hotline villigt, også uden at springe over, hvor gærdet var lavest. Herfra har jeg ikke haft de problemer, som i omtaler, så prøv at få snakket med en tekniker om sagen først. Når der har været problemer her, har det kun været landsdækkende.

(Har også haft mine fingre/hjernen placeret i it, dog længere tid end blot 25 år).

Det, som kaldes dårlig kundeservice i denne tråd, kunne jo også ligge dybere - evt. at kunden muligvis er negativ (fra starten ?) over for den hjælp, som bliver tilbudt ? Kan være svær at bedømme ud fra ovenstående indlæg.

Det er jo ikke den rette måde, at køre en god samtale, hvor man får løst sit/sine problemer. Blinkende humørikon

Jeg håber, at du/i får løst problemet.

Mvh

MacGyver

PS: @ Bikeren....Du nævner, ang. signalet:  "Lige nu til aften/nat er der slet ikke signal til TV."

Såfremt, du havde tjekket driftsinformation på det tidspunkt, ville du have læst, at der var landsdækkende forstyrrelser - så en lidt hurtig konklusion Blinkende humørikon

Til MacGyver

Hvor har du dog ret i meget af det du skriver - men, da jeg har haft fat i TDC mange gange uden at mit dyrt betalte produkt var blevet bedre og TDC Hotline tilsyneladende ikke kunne/ville gøre noget ved det, er det vel tilladt som forbruger af et produkt som der bliver massivt reklameret for, som værende alle tiders bedste løsning til tlf., Tv og PC, at fortælle, at jeg ikke ser på produktet og TDC, som værende dem der har den bedste løsning.

Vedr. Søren Kirkegaard, så kunne man i hans citat udskifte ordene "menneske", "ham" og "han" med ordet TDC - og det er selvfølgelig min egen fejl at jeg som forbruger har ment at TDC befandt sig på et højere niveau.

Nå spøg til side - jeg tror mit problem er løst.

Fik fat i TDC kundesrvice efter kun 50 minutters ventetid og fik talt med en flink fyr, der lovede at få gjort noget ved mit problem - jeg skulle have et HDMI kabel, da der var problemer med det kabel jeg brugte og når jeg så havde skiftet kablet ville jeg blive kontaktet af en tekniker. Kort efter samtalen blev jeg kontaktet af TDC, som kunne fortælle at de havde fundet ud af at der var en kabelfejl i jorden, som kunne være årsag til mit problem og dette først skulle udbedres før jeg hørte fra en tekniker og jeg ind til da måtte væbne mig med tålmodighed og først ville blive kontaktet når jordkablet var repareret.

Dagen efter, kl. 16.00, da jeg kom hjem, holdt der 2 biler i min indkørsel, en med en TDC tekniker og en med et gravesjak, og de kunne fortælle mig, at der ikke var en fejl på kablet som lå i jorden uden for min grund og heller ikke på min grund, men at jeg havde en kabelfejl i mit hus.

Teknikeren ville gerne se min indvendige installation og gik straks over til tlf stikket og skilte det ad og spurgte hvem der havde installeret det - det var TDC i forbindelse med Home Trio og teknikeren kunne oplyse, at der var en fejl på installationen - noget med en ledning fra den gang jeg havde 2 tlf. numre, som var påsat forkert, således at den ind imellem sendte 50v spænding ud på min TV ledning og det var fejlen. (gengivet efter hukommelsen). Herefter kunne jeg slet ikke få TV signal og jeg aftalte med teknikeren at han kontaktede mig næste dag, hvad han også gjorde og kunne fortælle at nu var alt på plads, at vi ikke havde kunne få signal efter hans fejlretning, var fordi centralen havde konstateret en fejl og lukket mig ned - og ganske rigtig alt virkede og jeg har ikke haft fejl siden - takket være en god gammeldags telefonmand, blev den fejl som har eksisteret siden 8. marts 2010 rettet - håber jeg!

Jeg vil godt pointere at jeg altid er blevet behandlet pænt af de TDC folk, som jeg har været i kontakt med og jeg har også talt pænt med og til dem, men det har ikke løst mit problem - derfor dette skriveri - og måske er det der har hjulpet - hvem ved???

Så nu får Home Trio en chanche mere.

Tak for debatten.

Omdømme 3
Selv tak for debatten - håber dog, at alt kommer til at køre perfekt fremover, for det der var da godt nok lidt af en omgang. Der bliver krydset fingre herfra ang. din HomeTrio-linie.

Jeg tror ikke, at Søren Kierkegaard - jeg tror ikke, at han ville blive glad for, at man ændrede i hans citat Blinkende humørikon

Hvis du har fået svar fra nogen, som er nok svar på dit spørgsmål - kan du så ikke acceptere det som løsning, så det muligvis kan hjælpe andre med samme "problem".

Fortsat god weekend - nyd solen. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P