Har I også lagt mærke til at Guiden er blevet meget, meget "tynd" de sidste måneder? - der står stort set intet om programmerne - hvis man er heldig er hovedskuespillere nævnt på nogle film, men ellers intet.
(Da jeg startede med TDC-TV for et par år siden var der næsten for meget information man kunne bladre i, men nu.....
Page 1 / 2
Hej Hapsen
Det er Microsoft der udvikler software til boxen, og ikke TDC - så vi er i den forbindelse ikke selv herre over hvor stærkt det går. Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt udmelde nogen konkret dato for hvornår udrulning af den nye klient går igang.
Som jeg tidligere har forklaret bliver TV Guiden opdateret på TV Platformen 2 gange i døgnet. Hvis din box kun får opdateret TV Guiden hver 2-3 dag, tyder det på at den periodisk mister forbindelsen til TV Platformen. Det kan der være mange forskellige årsager til - men for at komme det nærmere er det nødvendigt at kigge konkret på din forbindelse. Du er velkommen til at sende mig en PM med et nummer jeg kan kontakte dig på.
Ellers vil jeg foreslå dig at kontakte Hotline for at få oprettet en fejlmelding. Kontaktnumrene kan du finde her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_tv
Det er Microsoft der udvikler software til boxen, og ikke TDC - så vi er i den forbindelse ikke selv herre over hvor stærkt det går. Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt udmelde nogen konkret dato for hvornår udrulning af den nye klient går igang.
Som jeg tidligere har forklaret bliver TV Guiden opdateret på TV Platformen 2 gange i døgnet. Hvis din box kun får opdateret TV Guiden hver 2-3 dag, tyder det på at den periodisk mister forbindelsen til TV Platformen. Det kan der være mange forskellige årsager til - men for at komme det nærmere er det nødvendigt at kigge konkret på din forbindelse. Du er velkommen til at sende mig en PM med et nummer jeg kan kontakte dig på.
Ellers vil jeg foreslå dig at kontakte Hotline for at få oprettet en fejlmelding. Kontaktnumrene kan du finde her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_tv
Omdømme 2
Hej TDC,
Er der et bud på et tidspunkt for den lovede nye klient version - Guiden bliver stadig kun opdateret ca. hver 2-3. dag og ikke 2 gange om dagen!
Jeg startede denne tråd i starten af september, så jeg synes det er på tide at få gjort noget ved sagen.
Er der et bud på et tidspunkt for den lovede nye klient version - Guiden bliver stadig kun opdateret ca. hver 2-3. dag og ikke 2 gange om dagen!
Jeg startede denne tråd i starten af september, så jeg synes det er på tide at få gjort noget ved sagen.
Omdømme 5
Jeg håber da ikke, at I selv (eller Yousee for den sags skyld) selv sidder manuelt og taster EPG-information ind, da det jo allerede er gjort af tv-stationerne selv?Patrick skrev:"Samtidig har vi besluttet at der laves en daglig opdatering af epg-informationerne kl.16.30, så vi er sikre på at få de rettelser med som YouSees EPG afdeling har lavet i løbet af dagen."
Det er da ikke særligt meget i ånden af moderne it og 2010?
Hej Hapsen
Det glæder mig at høre du har fuld Guideinfo efter du har resat boxen. Det versionsnummer på software du refererer til er selve "Klienten"/SW i boxen - og du har ganske ret, den bliver ikke opdateret så ofte.
Dog kommer der en ny klientversion ud i starten af det nye år.
Det versionsnummer jeg i mit svar omtalte man kunne gå ind og kigge på, er versionsnummeret på TV Guiden, som gerne skulle blive opdateret 2 gange i døgnet. Ligeledes skulle det gerne være nok med en enkelt genstart, i stedet for en reset. Hvis du igen skulle få problemer med at der mangler info i Guiden, er du velkommen til at sende mig en PM så jeg evt. kan kontakte dig - eller skrive igen herinde på Forum.
Det glæder mig at høre du har fuld Guideinfo efter du har resat boxen. Det versionsnummer på software du refererer til er selve "Klienten"/SW i boxen - og du har ganske ret, den bliver ikke opdateret så ofte.
Dog kommer der en ny klientversion ud i starten af det nye år.
Det versionsnummer jeg i mit svar omtalte man kunne gå ind og kigge på, er versionsnummeret på TV Guiden, som gerne skulle blive opdateret 2 gange i døgnet. Ligeledes skulle det gerne være nok med en enkelt genstart, i stedet for en reset. Hvis du igen skulle få problemer med at der mangler info i Guiden, er du velkommen til at sende mig en PM så jeg evt. kan kontakte dig - eller skrive igen herinde på Forum.
Omdømme 2
Hej igen GTH
Jeg gav boksen en reset, så den også fik lagt sotware på igen og endnu engang var det version 1.6.25285.63 - den version har jeg haft siden april 2010, så det er ret sjældent vi kunder bliver forkælede med opdateringer :-)
Jeg kan til gengæld se at det har hjulpet rigtig meget på guide-info'en - dejligt - men jeg håber at I snart lægger en opdatering på boksen, da det er lidt bøvlet hvis man skal genstarte ofte....
Igen mange tak for seriøs respons - jeg har ventet i længsel :-)
Jeg gav boksen en reset, så den også fik lagt sotware på igen og endnu engang var det version 1.6.25285.63 - den version har jeg haft siden april 2010, så det er ret sjældent vi kunder bliver forkælede med opdateringer :-)
Jeg kan til gengæld se at det har hjulpet rigtig meget på guide-info'en - dejligt - men jeg håber at I snart lægger en opdatering på boksen, da det er lidt bøvlet hvis man skal genstarte ofte....
Igen mange tak for seriøs respons - jeg har ventet i længsel :-)
Hej Hapsen
Tak for roserne
Ingen regel uden undtagelser, men det lyder som om du har en variant af "Nr. 2", hvor din box ikke har fået importeret den fulde version af TV Guiden, da den sidst opdaterede. Prøv i første omgang at slukke og tænde for din box på kontakten bagpå. I løbet af max. 4 timer, skulle boxen så gerne opdatere Guiden igen. Såfremt det ikke løser problemet har jeg brug for nogle flere detaljer bla. hvilken Guideversion der ligger på din box osv. men det kan vi vende tilbage til hvis der bliver aktuelt.
Tak for roserne

Ingen regel uden undtagelser, men det lyder som om du har en variant af "Nr. 2", hvor din box ikke har fået importeret den fulde version af TV Guiden, da den sidst opdaterede. Prøv i første omgang at slukke og tænde for din box på kontakten bagpå. I løbet af max. 4 timer, skulle boxen så gerne opdatere Guiden igen. Såfremt det ikke løser problemet har jeg brug for nogle flere detaljer bla. hvilken Guideversion der ligger på din box osv. men det kan vi vende tilbage til hvis der bliver aktuelt.
Omdømme 2
Hej GTH - tak for dit svar - dejligt med lidt konkret info om "problembarnet" Guide.
Jeg mener nu der er en 3. version af problemet, idet jeg har et mix af programmer med og uden info - f.eks TV2-film her til eftermiddag fra kl. 13: Enden på legen kun skuespillere, Cypher kun skuespillere, Intet til fælles kun skuespillere, Blodline kun skuespillere, Flugten fra hønsegården med tekst (hurra), Flammen og Citronen med tekst (hurra) - der er ikke rigtig nogen tråd i hvornår der er tekst eller ej.
Jeg håber du kan grave mere frem, da det er lidt ærgerligt med den svingende kvalitet på guiden, som jo er en rigtig "fed" feature, når det virker....
Jeg mener nu der er en 3. version af problemet, idet jeg har et mix af programmer med og uden info - f.eks TV2-film her til eftermiddag fra kl. 13: Enden på legen kun skuespillere, Cypher kun skuespillere, Intet til fælles kun skuespillere, Blodline kun skuespillere, Flugten fra hønsegården med tekst (hurra), Flammen og Citronen med tekst (hurra) - der er ikke rigtig nogen tråd i hvornår der er tekst eller ej.
Jeg håber du kan grave mere frem, da det er lidt ærgerligt med den svingende kvalitet på guiden, som jo er en rigtig "fed" feature, når det virker....
Der er lagt en generel beskrivelse vedrørende fejl på TV Guide ind her
/t5/Tv/Generel-Info-vedr%C3%B8rende-fejl-p%C3%A5-TV-Guide-EPG/td-p/6059
/t5/Tv/Generel-Info-vedr%C3%B8rende-fejl-p%C3%A5-TV-Guide-EPG/td-p/6059
Min erfaring er at hvis man mangler EPG indhold (tekst) løses det ofte med en genstart af boksen.
På mystisk vis kommer alle EPG informationer derefter....
På mystisk vis kommer alle EPG informationer derefter....
Omdømme 2
Mener I (TDC moderatorer) stadig seriøst at denne er "løst" - jeg ser ikke de store fremskridt i Guidens indhold 

Omdømme 2
Der er sat en "Løst" markering i bunden af min start-spørgsmål den 8/9, hvilket jeg ikke har gjort.....
Det er nu moderator selv der har bragt emnet på banen, den 16/9:
"Samtidig har vi besluttet at der laves en daglig opdatering af epg-informationerne kl.16.30, så vi er sikre på at få de rettelser med som YouSees EPG afdeling har lavet i løbet af dagen.
Hilsen
Invisigoth"
Men det har du måske ikke læst?
"Samtidig har vi besluttet at der laves en daglig opdatering af epg-informationerne kl.16.30, så vi er sikre på at få de rettelser med som YouSees EPG afdeling har lavet i løbet af dagen.
Hilsen
Invisigoth"
Men det har du måske ikke læst?
Omdømme 2
Til moderator: Det er almindelig Forum-opførsel at det er spørgsmål-stiller som afgør om et emne er løst/besvaret.
Såfremt en spørgsmål-stiller har glemt at markere dette, kan moderator opfordre til dette og såfremt der ikke sker noget efter en uges tid kan moderator så gå i karakter.....
Såfremt en spørgsmål-stiller har glemt at markere dette, kan moderator opfordre til dette og såfremt der ikke sker noget efter en uges tid kan moderator så gå i karakter.....
Omdømme 2
Løst ??? - øhhhh.... er det ikke først når det virker - ellers har vi jo også haft en mand på Mars, fordi vi har talt om det 

Jaeh, men tidligere i trådden her flettede jeg tidspunkterne ind. Men du læser vel kun dine egne indlæg?
Omdømme 2
Tiderne ??? - det er sg... tekst der mangler 

Jeg vil lige bemærke at tiderne i programguiden har været "nogenlunde" i flere uger.
Omdømme 2
Så "bumper" vi igen - tiden går - intet sker.... 

Omdømme 6
Hej sja
Godt spørgsmål. Det var nu ikke 4 uger siden - men den 16. september. Lad os mødes på halvejen
Jeg rykker. Det er jo ikke sådan, at jeg ved alt. Så når der kommer spørgsmål, stiller jeg dem videre ind i TDC og lægger svaret ind i den rigtige tråd.
I øvrigt blev vi enige om, at det her "alias" er for udenlandsk for os. Så vi kalder os for vores egne navne nu. Så jeg er Patrick, Ansokol er Angelika og Strellev er Martin
Jeg vender tilbage, så snart jeg får besked tilbage.
Venligst
Patrick
Godt spørgsmål. Det var nu ikke 4 uger siden - men den 16. september. Lad os mødes på halvejen

Jeg rykker. Det er jo ikke sådan, at jeg ved alt. Så når der kommer spørgsmål, stiller jeg dem videre ind i TDC og lægger svaret ind i den rigtige tråd.
I øvrigt blev vi enige om, at det her "alias" er for udenlandsk for os. Så vi kalder os for vores egne navne nu. Så jeg er Patrick, Ansokol er Angelika og Strellev er Martin

Jeg vender tilbage, så snart jeg får besked tilbage.
Venligst
Patrick
Hej Invisigoth
Hvordan går det med den planlagte udvidelse af informationsgrænsen?
For 4 uger siden skrev du ca. 2 uger.
Hvordan går det med den planlagte udvidelse af informationsgrænsen?
For 4 uger siden skrev du ca. 2 uger.
Det er bare en måde at få et indlæg op ad listen igen. bump= Bring Up My Post
Og da jeg syntes tv-guiden er temmelig ringe og ukorrekt, syntes jeg at denne tråd lige skulle have lidt opmærksomhed!
Håber det hjælper...
Mvh.
Sebastian
Og da jeg syntes tv-guiden er temmelig ringe og ukorrekt, syntes jeg at denne tråd lige skulle have lidt opmærksomhed!
Håber det hjælper...
Mvh.
Sebastian
Omdømme 6
Hej drawking
Hvad er "bumper"?

Hilsen
Patrick
Hvad er "bumper"?

Hilsen
Patrick
bumper lige, syntes nemlig også at guiden er tynd!!
Jeg tilslutter mig ønsket om at få årstal med i informationerne.
Jeg har et tillægsspørgsmål: når der ind imellem er en god og oplysende information til et program slutter den somme tider ret pludseligt, hvordan bladrer jeg frem til den manglende "side2"???
Mange hilsener
io
Jeg har et tillægsspørgsmål: når der ind imellem er en god og oplysende information til et program slutter den somme tider ret pludseligt, hvordan bladrer jeg frem til den manglende "side2"???
Mange hilsener
io
Jeg har lige et ekstra spørgsmål: Er det muligt at at skrive årstal på filmene i TV-guiden (måske kommer det også med i den udvidede guide inden for de næste 14 dage?
Mvh Mikle
Mvh Mikle
Page 1 / 2
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.