Det er sådan at vi har en HomeBox stående på kontoret i huset, men da vi har en overetage, hvor signalet udover det skal igennem et par murstensvæge rækker signalet simpelthen ikke derop. Der er godt nok kun 25 meter eller lign.
Der er et stort problem selvom vi har trukket LAN-kabler rundt i huset, da jeg har en iPad, som jeg gerne vil kunne connecte overalt i huset.
Til sagen:
Jeg har læst at man kan sætte en trådløs "repeater" til, som vil, som det ligger i navnet, gentage signalet.
Jeg har ikke kigget på noget specielt produkt, og tænkte at jeg kunne få noget hjælp her.
Er repeater det jeg søger, eller er det noget helt andet der skal løse mit problem? Vores HomeBox kan desværre ikke rykkes rundt med.
Vil sige jeg er klar til at give omkring 500 kr.
Håber i kan hjælpe!
- MagnusVP.
Bedste svar af PeterA1
Hej Magnus.
En repeater kunne være en løsning. Hvis du vælger den vil du have flere trådløse net der virker som om de var et net. Men - det kræver at du kan stille repeateren et sted hvor den kan modtage fra din nuværende router - og sende videre i dit "radiodøde" område.
Når nu du har trukket LAN-kabler, så kunne du også overveje en anden løsning. Du hunne, via et kabel, forbinde et nyt access-punkt til din router. På den måde kan du så have to netværk kørende. Mon ikke du så kunne være heldig at fange det ene :-)
Prisen er ca den samme - men jeg ville selv vælge løsn. 2 da den ikke er afhængig af at modtage trådløst fra din nuværende router.
vh
Peter
Se original
En repeater kunne være en løsning. Hvis du vælger den vil du have flere trådløse net der virker som om de var et net. Men - det kræver at du kan stille repeateren et sted hvor den kan modtage fra din nuværende router - og sende videre i dit "radiodøde" område.
Når nu du har trukket LAN-kabler, så kunne du også overveje en anden løsning. Du hunne, via et kabel, forbinde et nyt access-punkt til din router. På den måde kan du så have to netværk kørende. Mon ikke du så kunne være heldig at fange det ene :-)
Prisen er ca den samme - men jeg ville selv vælge løsn. 2 da den ikke er afhængig af at modtage trådløst fra din nuværende router.
vh
Peter