Trådløs printer

• C-P
  • 0 kommentarer
Hej

Har brug for hjælp

Har skiftet en erhvervsløsning (en router der hedder Netopia) ud med privat løsning (Home duo secure boks)

Netopia havde en fast IP adresse, hvorimod homeboksen tildeler en IP adresse hver gang.

Den trådløse printer fungerede fint på routeren (Netopia).

Printeren er en: HP Officejet Pro 8500 wireless.

På printeren har jeg søgt efter trådløst netværk, og den har fundet den nye homebox, og netværksnøgle er indtastet.

Jeg kan desværre ikke få den til at printe via min computer, den viser at printeren er klar, men når jeg sætter den til at printe skriver den "1 dokument venter" og så sker der ikke mere

Er der nogle der har et godt forslag til hvad jeg skal gøre

Pft.

Mvh

Carsten 

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Carsten

Du kan også tildele printeren en fast IP-adresse i HomeBoxen.

Du åbner HomeBoxens menu ved at taste 192.168.1.1 i din browsers adressefelt, "admin" som brugernavn, og lader feltet password være tomt.

Under menupunktet DHCP forbindelser klikker du på "Ny statisk tilslutning", hvorefter du kan oprette printerens IP-adresse. Den IP-adresse, du indtaster, skal selvfølgelig være inden for intervallet, som står under menupunktet DHCP konfiguation. Standardintervallet er "192.168.1.10 - 192.168.1.99".

Mvh Stephen

Tilføjelse: Alternativt vil jeg foreslå, at du resetter/nulstiller printeren og installerer den, som om den var ny, ved brug af installationsprogrammet (cd eller download).

Hej Stephen

Tak for svaret, jeg vil prøve at installere som det var en ny printer, ellers skriver jeg igen

Mvh

Carsten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)