Totalforsikring - Dækning?

Hej.

Jeg har købt en stationær PC i TDC Butik og den er nu begyndt at "fryse" efter den har været tændt i 10 min. Jeg har undersøgt problemet via. diverse programmer og sider - og alle tyder på et hardware problem.

Jeg har en totalforsikring. Det jeg vil vide, er hvorledes processen for sådanne sager er?

Får jeg en ny computer med det samme, pga. totalforsikringen?

Skal jeg vente på en reparation?

Får jeg en låne pc?

På forhånd tak!

1 Kommentar

Omdømme 4
Når nu TDC sælger produkter med "Totalforsikring", så burde det være forventeligt at man kunne finde nogle dækningsregler og vilkår på een af TDC hjemmesider, - men det kan man ikke. Trist humørikon

Det eneste jeg kan finde fra TDC er dette, - og det er jo ikke specielt informativt:

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/find_din_telebutik/pdf/praemieoversigt.pdf

Anyway, så administreres TDC's totalforsikring af af Aon Denmark Insurance Services A/S, og med udgangspunkt i deres dækningsregler og den smule viden jeg i forvejen selv har, så tør jeg nu godt svare på dine spørgsmål.

Du får IKKE nogen ny computer medmindre din computer er så beskadiget at det skønnes at en reparation vil overstige computerens værdi. (er totalskadet).

Din computer vil blive repareret inden for et tidsrum der skønnes som værende en rimelig reparationstid, - og JA, det skal du vente på.

Du får ingen låne PC i reparationstiden.

Citat:

11. Hvordan erstattes skader
Forsikringen erstatter med reparation. Hvis en reparation ikke er mulig eller reparationsudgifterne overstiger genanskaffelsesprisen, erklæres produktet for totalskadet og erstattes med et tilsvarende produkt, med mindst samme tekniske specifikationer og ydeevne, dog højst til oprindelig betalte købspris fratrukket eventuel afskrivning.

Der tages forbehold for udgåede fabrikater, modeller, farver samt specielt design, der ikke længere kan genanskaffes.

Der udbetales ikke kontanterstatning.

Kilde:

http://www.usgdanmark.dk/handelsbetingelser.asp

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$