Tillad MAC adresser på TDC homebox ?

Kan nogen fortælle mig hvordan filtrering på MAC adresser virker på TDC Home Box trådløst netværk.

Jeg har tastet alle vores MAC adresser ind i filtreringen og sat den til "tillad" alligevel kan vores nye IPAD komme på selv om den ikke er på listen.

Jeg havde en forventning om at kun dem jeg havde givet tilladelse til kan komme på?

3 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Bgbuster,

Med MAC filtrering, så kan enheder der kender netværksnavn og adgangskode stadig logge på netværket.

De enheder du har tilføjet MAC filtrering kan dog logge på uden at skulle indtaste adgangskode.

Alternativt kan du deaktivere udsendelsen af SSID, så kan andre enheder i hvert fald ikke se dit netværk.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Omdømme 1

Bording skrev:
Hej Bgbuster,

Med MAC filtrering, så kan enheder der kender netværksnavn og adgangskode stadig logge på netværket.

De enheder du har tilføjet MAC filtrering kan dog logge på uden at skulle indtaste adgangskode.

Alternativt kan du deaktivere udsendelsen af SSID, så kan andre enheder i hvert fald ikke se dit netværk.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Hej.

Undskyld, men er den forklaring korrekt?

Jeg fjernede en enhed (en HTC smartphone) fra listen over tilladte MAC-enheder i HomeBox under trådløse indstillinger. Derefter kunne telefonen stadig se SSID-navnet, men adgang til nettet (HomeBox) via wi-fi blev blokeret.

Da telefonens MAC-adresse blev tilføjet til listen igen, fik telefonen forbindelse med nettet (HomeBoxen).

Hvis man ikke afgiver password eller password er forkert, får man ikke adgang til nettet, selv om enheden står på MAC-listen over tilladte enheder.

Får man adgang på trods af at enhedens MAC-adresse ikke står på listen, må noget være indstillet forkert. Enten viser listen blokerede MAC-enheder i stedet for tilladte, eller det er ikke angivet om listen skal blokere eller tillade (d.s.v. den er ikke slået til), eller der må være en fejl i HomeBoxen.

Husk at hvert netkort har sin egen MAC-adresse. En enhed med både trådløst netkort og kabelforbundet netkort har derfor to MAC-adresser, og man skal naturligvis bruge den rigtige i lister over tilladte eller blokerede adresser.

Omdømme 4
Badge +1
Ja, det skal fungere som MS-Erik skriver - har selv samme funktion sat op på min airport Extreme + skjult SSID.

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P