Til alle med spørgsmål om/eller problemer med Mit TDC TV

Omdømme 4
Badge
Hej.

Såfremt, at I har opstartkvaler eller andre problemer med det netop lancerede Mit TDC TV, så skriv venligst her, så vi kan samle det hele et sted, og samtidig gøre det lettere for TDC til at følge i, hvad der sker/evt. skal gøres bedre osv.

Mvh

MacGyver

60 Kommentarer

hej

hopper kanaler over hvorfor

Omdømme 4
Badge
En lille tilføjelse til ovenstående indlæg: Der findes kun én softwareversion til Digitalmodtageren der giver adgang til "Mit TDC" - nemlig Klientversion 2.0.x. Alle tidligere versioner af Klienten giver slet ikke adgang menuen "Mit TDC". Bokse der melder sig på TV Platformen vil automatisk blieve opdateret til nyeste Klientversion. En genindlæsning af software er altså ikke en opdatering til en anden/nyere version software.

Mht. til de forskellige funktioner under "Mit TDC", bliver der selvfølgelig hele tiden arbejdet på at rette de fejl der måtte opstå.

Mvh. Gitte

Omdømme 4
Badge
Hej.

Jeg kan se, at mange har fået problemer, efter at have opdateret softwaren. Jeg kører stadig på den gamle software, og har nogle småfejl, men slet ikke så voldsomme som dem, jeg kan se beskrevet herinde.

Ang. radio-prg møder jeg ikke denne "Teknisk fejl", men savner dog alle P4-kanalerne, som kun var der i kort tid, og pludselig forsvandt fra Mit Tdc.

Videoklippene fra JP har jeg tidligere haft lidt problemer med at få vist - så kom de til at virke, og nu står jeg i samme situation som dig, kimbr, får også teksten "Dette element er PT ikke tilgængeligt fra Jyllands Posten".

Herfra ønskes ligeledes, at TDC får kigget dette lidt dybere i sømmene, for det er da underligt, at bokse - både med og uden opdateret software, ramler ind i samme problemer.

For jo, det kan skam godt være svært at leve uden tv...

Sidst skal lige nævnes, at TDC arbejder på at få dette til at virke, som det skal. Tjek venligst driftsinformation, da der arbejdes på højtryk: http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/

Mvh

MacGyver

Omdømme 3
Ting som ikke virker i vores Mit TDC:

Efter at have læst om forskellige mangler ved de forskellige funktioner, må jeg konstatere, at Radio-afdelingen hos os aldrig har virket siden Mit TDC blev indført. Den viser de forskellige logos fra radioprogrammerne og når man aktiverer programmerne, kommer der en rude med teksten: "Teknisk fejl".

Nyheds-afdelingen virker for så vidt fint og er hurtig ved aktivering af knapperne. Desværre kan den ikke vise videoklip fra Jyllands Posten. Den fortæller, at den henter den pågældende video, men der kommer en meddelelse om, at JP-nyt PT ikke kan vise videoklippet. Det gælder så desværre alle videoklippene på rullelisten.

Jeg formoder, at denne tråd bliver nærlæst af TDC's teknikere, således at de kan få samlet op på de mangler, som jo altid forekommer, når et nyt produkt bliver introduceret. Dog er det kedeligt, at nogle af Jer oplever, at boxen helt er stået af og at I må vente længe på Hotline assitance. Et råd kunne være, at ringe tidligt på dagen, hvor der næsten ingen ventetid er og endnu engang fejlmelde boxen. Hvem kan leve uden TV!!:@

Jeg har fået tilsluttet home box nu, men når jeg forsøger at afspille musik via tdc play, får jeg fejl.....

Det får mig til at studse over hvad der gør at det virker hos nogle og ikke hos os fx. For hvis det er en fejl i software, er kun logik at det ville påvirke alle trio boksene. Lige med optagelses delen er god nok, for det er klart pga. softwaren..

Men lige med "mit tdc" er jeg ikke så hurtig til at tænke at det har noget med softwaren og gøre da det åbenbart virker hos andre. Hmmm..

har fået samme svar, ca 7 dage sidenTrist humørikon

Og jeg har forresten ringet til hotline, men pigen jeg snakkede med sagde at hun ville fejlmelde det videre hvilket hun også sikkert har gjort, men det er nu 12 dage siden Trist humørikon

Jeg har nu 3 gange hentet ny client til trio boksen, ved at tænde og slukke 3 gange i træk så tandhjulet kom frem og dermed "opdaterede" men "Mit TDC" virker stadig ikke Trist humørikon

Jeg får en hvid skærm frem med ca. 7-8 linjers kodning, en masse tegn og page error osv.

Ved snart ikke hvad jeg eller skal gøre Trist humørikon

Derudover, så har den nye software også lavet fejl i mine optagelser med at de slutter for tidligt eller sent osv., men selvom jeg fjernede alle forprogrammeringer og programmerede påny, så slutter de stadig forsent eller for tidligt Trist humørikon

Nogen der kan række en hjælpende hånd?

Prøv først, at slukke for den og så tænde igen. Det er formodentlig nok.

Mit TDC burde være tilgængelig nu på alle bokse, så det er nok ikke fordi de ikke er kommet til den endnu.

Men, som sagt, prøv at slukke for den og se hvad der sker.

held og lykkeGlad humørikon

Vi har to bokse i vores hjem, men det er kun den ene, der kan anvende Mit TDC TV. På den nyeste af boksene får vi en fejlmelding, når vi trykker på den blå knap. Kan det løses eller skal vi have det fejlmeldt?

Hej alle. Jeg ringede til hotline, og i løbet af 10 min. var problemet løst. Super support fra TDC.

Hej, når jeg trykker på den blå knap får jeg denne fejl på. TV2resourceLoadException; failed to load resource Webexception: could not establish secure channel for ssl tls. IOexception: Authentication failed because the remote party has closed the transportstream.

Hvad kan jeg gøre for at komme videre

Omdømme 3
En hurtig tilbagemelding på vores problemer med afkortede serieoptagelser (får ikke slutningen med):

TDC Hotline kombineret med råd fra Gitte (TDC) har således afhjulpet problemet. Vi har checket de sidste par dages optagelser og de afsluttes efter foreskrifterne.

Tak til Jer begge.

PS: Vi oplever heldigvis ikke, at film på "100 gratis film" ikke vises i deres fulde længde grundet teknisk fejl. Måske en genopstart (3 x sluk for boksen) beskrevet i mit tidligere indlæg i tråden vil kunne afhjælpe problemet.

det samme her. lukket ned 3 gange. øv øv øv

Hej

Vi har nu 2 gange prøvet at se film fra 100 gratis film - og ca. et kvarter til 20 minutter før filmen skulle være slut blev filmen afbrudt pga. tekniske fejl!!! 

Er der ikke andre der har haft disse problemer???

Det er "lidt" surt at have set en stor del af en spændende film og så ikke få slutningen med og man har egentlig heller ikke lyst til at prøve igen hvis det er en fejl som gentages jævnligt.

mvh Ulla

Efter Mit TDC er gået i luften har jeg ofte problemer med vores 2 ekstra-bokse.

Billedet pixelerer og signalet bliver ofte afbrudt. Er der andre der har oplevet dette??

Det virker mest af alt som om, at der ikke er den nødvendige kapacitet til, at trække ekstra.. Jeg har forsøgt, at slukke for den ene boks, men desværre uden resultat.

En af dagene vil jeg teste hastigheden på forbindelserne til boksene, når problemet opstår.

Jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har lignende erfaringer. 

Omdømme 3
Tak, Gitte, for dit råd.

Jeg har netop fået slettet og genprogrammeret mine serieoptagelser.

Ydermere talte jeg med Hotline i dag, som anbefalede tillige, at genstarte Homeboxen ved at slukke den 3 gange, hvorved nogle tandhjul optræder på skærmen, og boxen opdateres.

Teknikeren fortalte mig, at vi skulle holde øje med opagelserne de næste par dage, ellers ville han fejlmelde den, hvis ikke den virkede.

Som en god service sendte han mig en mail, som jeg kunne besvare ved en eventuel fortsættelse af problemet og dermed undgå at sidde i kø i telefonen. Fin service :D

Omdømme 4
Badge
Hej Kimbr

Prøv at slette dine programmerede optagelser og programmer dem igen. Det du oplever kan være en følgefejl af de problemer der var en gang i sidste uge med manglende data i EPG (TV Guide)

Mvh. Gitte

Omdømme 3
Jeg ved ikke, om vores problem relaterer sig direkte til Mit TDC Tv, men de sidste dage sker det mange gange, at vores optagelser af planlagte serier bliver afkortede. F.eks bilprogrammet "En ordentlig overhaling". Ved de sidste 4 optagelser var en enkelt blevet afsluttet efter 2 minutters optagelse, andre efter 10 minutter, men de fleste slutter 5-10 minutter før slutningen af en udsendelse.

Dette gælder også andre serieoptagelser fra andre kanaler på andre tidspunkter - så det er lidt tilfældigt og gør faktisk, at vi ikke får valuta for vores Plus abonnement, da optagefunktionen ikke fungerer tilfredsstillende.

Vores tanke er selvfølgelig, om softwaren til Mit TDC Tv måske optager for meget "plads" og dermed forringer funtionen på andre tjenester. Det er set før hos os, da Canal Digital opgraderede deres boks med nye funktioner på bekostning af eksisterende funktioner, som dermed udgik.

Nej der kommer ingen fejlmeldinger.

Når jeg trykker på den blå knap, kan jeg se et enkelt grønt blink på forsiden af boksen under IR.

Mvh. Rita

RING TIL TDC HOTLINE SÅ KAN DE HJÆLPE DIG

Hej 

er der nogen der ved hvordan jeg slipper af med:

Page Load Error

Code:0

Description:Failed til load resource...

(jeg har længe været oprettet og flittigt brugt tdc play)

på forhånd tak.

hej. har også samme problem, har genstartet systemet et par gange, men uden held

Omdømme 4
@Rita: Hvor starter fejlen? Kommer der en fejlmeddelelse op?

DBH

C

Besvar