Svar

Telefonbegrænsning

Jeg tager min telefon (Nokia 6101) op ad tasken. Slår låget op og læser, at telefonbegrænsning er slået til. Min udbyder er TDC, og jeg har aldrig haft andre udbydere, og jeg abbonnerer ikke på noget, der hedder Telefonbegrænsning. Jeg har heller ikke låst mit SIM-kort. Har TDC? I så fald: hvorfor? Jeg har ingen kode til at annullere telefonbegrænsning, så jeg slukkede mobilen og tændte den igen. Så så den normal ud!

Jeg gik ind i TDC Forum og fandt flere forespørgsler om samme sag. Der læste jeg om låsning af SIM-kort og så videre. Jeg prøvede endda at finde det imei-nummer, som et af svarene på Forum angav, men intetsteds på min telefon bag batteriet er angivet et imei-nr. Der er flere numre, men ingen med "navn" imei. Når man foreslår at finde et imei-nr. ville det være en god idé f.eks. at skrive hvor mange cifre, et sådant nr. indeholder.

Idet jeg åbnede min telefon for at tjekke "på telefonen bag batteriet", slukkedes selvf. telefonen, og da jeg atter havde monteret batteriet og tændte telefonen igen, viste display'et "TDC kører".

Ja, TDC, hvad kører I rundt med i min telefon? Jeg kan ikke lide, at min mobil ligger i min taske og roder sig ud i noget snavs.

Mvh fra Karen

icon

Bedste svar af 2011dusty 2 juni 2012, 22:40

Jeg takker Jens for svar om telefonbegrænsning. Det mærkelige i, at fænomenet er opstået i min telefon, er det faktum, at jeg ikke har forsøgt at indsætte et SIM-kort fra en anden leverandør. Jeg har købt telefonen hos TDC, jeg har købt et dertilhørende SIM-kort hos TDC, og jeg ønsker end ikke at drømme om at købe andre SIM-kort til min telefon.

Jeg tror ikke, vi kommer en forklaring på fænomenet tættere, så vi skal vist bare henlægge sagen ..... der var vel bare højtryk på vejret den dag ..

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Karen

Tak for dit indlæg :-)

Som jeg erindrer, så betyder telefonbegrænsning at din telefon er låst. Det er telefoner af lidt ældre model der blev låst til et bestemt simkort da man købte dem. Det gør man ikke længere med de nyere telefoner. 

Det den begrænser for, er at du fx ikke kan sætte et telia eller telenor sim i den. Efter 6 måneder kunne man så få den låst op.

Hvis du ønsker den låst op, så skal du enten finde den begrænsningskode du fik da du købte telefonen, eller ringe til det selskab du købte den hos :-)

Håber det var svar på dit spørgsmål.

Mvh Jens

TDC

Jeg takker Jens for svar om telefonbegrænsning. Det mærkelige i, at fænomenet er opstået i min telefon, er det faktum, at jeg ikke har forsøgt at indsætte et SIM-kort fra en anden leverandør. Jeg har købt telefonen hos TDC, jeg har købt et dertilhørende SIM-kort hos TDC, og jeg ønsker end ikke at drømme om at købe andre SIM-kort til min telefon.

Jeg tror ikke, vi kommer en forklaring på fænomenet tættere, så vi skal vist bare henlægge sagen ..... der var vel bare højtryk på vejret den dag ..

Omdømme 4
Jeg ved tilfældigvis at TDC (og andre danske teleselskaber) er gået fra simlås, og derfor låser din telefon op ganske gratis.

Oplåsning af Nokia telefon:
(kopieret fra www.tdc.dk)
Når du har SIM-låsekoden skal du tage SIM-kortet ud af telefonen og tænde telefonen. Herefter skal du indtaste #pw+SIMlåsekode+1# (+ tegnet får du frem ved at trykke 2 gange på * tasten, p ved at rykke 3 gange på * tasten og w ved at trykke 4 gange på * tasten).

Udover disse standard metoder til oplåsning, har andre mobilproducenter hver deres metoder til oplåsning, disse metoder kan du få hjælp til i forbindelse med udlevering af SIM-låsekoden hos din forhenværende mobiloperatør.

----------------END ---

Ellers skal du sende en mail til simlock@tdc.dk

Mailen skal indeholde følgende oplysninger:
Telefontypen - fx NOKIA 3330
Dit IMEI nummer. Dette finder du ved at taste *#06# direkte på din mobil, eller du kan aflæse det under batteriet på mobiltelefonen.
Gerne modelnummeret – fx NOKIA 3330

Du får et svar tilbage inden for 5 dage. Mailen vil indeholde en kode samt link til en vejledning. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)