TDC-router, Wi-Fi og iMac | YouSee Community
Svar

TDC-router, Wi-Fi og iMac

I efteråret 2011 havde jeg flere indlæg omkring problemer med at få  min iMac og TDC-router til at fungere sammen. Min OSX Lion baserede iMac kunne ikke fungere via routeren med trådløs Wi-Fi. Kun funktion med iMac koblet til router med kabel. Mange gode råd fra Apple, TDC og ikke mindst fra TDC Forum var uden effekt.

TDC mente dog at kende til problemet som en dysfunktion af TDC-router + styreprogrammet OSX Lion, og man opfordrede mig til at vente til den nye OSX-opdatering : Mountain Lion.

Dette råd har jeg så fulgt. Efter opgradering til Mountain Lion i går d. 26. juli har routeren fungeret øjeblikkeligt og konstant med nu trådløs kontakt mellem TDC-router og iMac. Routeren er igen placeret med flere værelsers afstand fra computeren, så nu kan jeg regne med, at også en fremtidig anskaffelse af iPad/iPad mini kan fungere i min lejlighed. 

Håber det kan være til hjælp for andre Apple/Mac-ejere.

God sommer

pensionist38

icon

Bedste svar af pensionist38 27 juli 2012, 16:07

Jeg skal blot rette  min reference til datoerne for mine tidligere indlæg omkring TDC-router, Wi-Fi, iMac og OS X Lion. Indlæggene er fra marts-april 2012.

pensionist38

Se original

6 Kommentarer

Jeg skal blot rette  min reference til datoerne for mine tidligere indlæg omkring TDC-router, Wi-Fi, iMac og OS X Lion. Indlæggene er fra marts-april 2012.

pensionist38

Omdømme 1
hej Pensionist38

Ups - Jeg har misforstået din tråd. Beklager - Jeg har slettet mit indlæg og sætter i stædet et link til den tråd du skriver om:

/t5/Bredb%C3%A5nd/TDC-router-Wi-Fi-og-iMac/m-p/78775

Jeg begriber simpelthen ikke dit indlæg!

Jeg har i marts måned 2012 her i TDC Forum bedt om hjælp til at få min TDC-router til at samarbejde trådløst med min iMac med styresystemet OS X Lion. Routeren fungerede nemlig kun med kabel.

I løbet af måneden fik jeg en række gode råd, som jeg takkede for og kommenterede, men ingen af rådene hjalp, heller ikke fra TDC og Apple. Ingen havde det ringeste besvær med at forstå mit problem.

Det stod klart, at der var mange med lignende problemer og meget kunne tyde på dårlig kompatibilitet mellem TDC-routeren og styresystemet Lion.

Derfor afsluttede jeg min korrespondance med den oplysning, at jeg ville afvente opgradering til det nye styresystem Mountain Lion.

Alle indlæg var under overskriften: TDC-router, Wi-Fi og iMac.

Efter opgradering fungerer alt perfekt trådløst, og det var det jeg ville oplyse med dagens indlæg.

Jeg har ingen problemer som skal afhjælpes; de er endeligt afhjulpet, og der er ikke noget der skal koges ned.

Hvis disse spørgsmål og svar er svære for dig at finde må du bede TDC om hjælp. Et problem kan være, at der i mine kopier af spørgsmål og svar ikke er datoer, men kun en registreringsdato.

Det hele er forløbet i marts 2012, men min overskrift skullevel  være nok til at finde frem til tråden.

Venlig hilsen

pensionist38

Undskyld til Maja H. Jeg så først dit notat efter jeg havde trykket på "offentliggør indlæg" knappen.

Venlig hilsen

pensionist 38

Omdømme 1
Hej Pensionist38

Jeg kan da godt forstå du var ved at gå i spagat, over det jeg først havde skrevet. Overrasket humørikonJeg håbede, at du ikke havde nået at læse det, men det havde du altså. Trist humørikon Min undskyldning er at jeg ikke lige fik læst dit indlæg ordentllig.

Jeg er glad for at du har fået det til at virke og at du har skrevet hvordan. Som du selv skriver, det kan hjælpe andre. God Weekend!Glad humørikon

All sins forgiven! Tænk ikke mere over det. Jeg håber, som du skriver, at mange andre kan få nytte af løsningen på et irriterende problem, når løsningen nu foreligger og er meget enkel.

Fortsat god sommer; det holder vel snart op med at regne.

Venlig hilsen

pensionist38

Besvar