Svar

Tdc Play på Mac !

Vis første besked

36 Kommentarer

Det er godt nok for dårligt at det ikke virker til mac? giver jo ingen mening.. Havde lige glædet mig til at downloade en masse musik, og troede også at man sagtens ville kunne lægge det ind i itunes og over på ipod osv. ellers giver det jo ingen mening at have TDC Play. Så kan man da lige så godt bare bruge youtube. 

Omdømme 4
hey henrikaas

Velkommen til TDC Forum.

TDC Play og mac: du har streaming og masser af det..

Begrænsningerne i produktet er netop fastlagt af rettighedshaverne for at hindre misbrug. Men i kraft af at der nu er kommet flere aktører på banen, giver det også mening at forhandle disse rettigheder igen. For det er i alles interesse at bruge de tjenester, som giver et revenue tilbage til kunstnerne.

DBH

C

Til TDC Play,

Har læst jeres div. svar på folks spørgsmål angående brug af Mac.

men er det ikke snart på tide at I finden den rette løsning så vi med Mac også kan få ordenlig udnyttelse af produktet?

At streame musikken fra TDC Play på din mac virker jo kun ordenligt hvis man smider nogle ledninger i enden på Mac'en, og derved får musikken ud i nogle L.... højtaler.

Jeg selv kan IKKE bruge Play til noget, da jeg bruger AppleTv op i mod mit Samsung Soundsystem og det er TRÅDLØST..

Så hvis I har en løsning høre jeg den gerne

På forhånd tak

Jacko 

Omdømme 4
Badge +1
Hej Jacob - vil du gerne have, at musikken afspilles fra iTunes?

Hvis du f.eks. googler "WMA DRM protected to iTunes", kan du sikkert få mere information. 

Mvh

Hej Imac,

Tak for dit svar, meeeeen der er nu bare lige et lille problem.

Jeg er Mac bruger, og de løsninger der kommer frem er de kende og er ALLE til Windows platform Overrasket humørikon(

Microsoft formidler en service til QuickTime der kan afspille WMA filer "hvilket Itunes også kan" men den kan ikke afspille den når der er en DRM beskyttelse....

Man er godt nok på den med TDC-Play hvis man er Mac bruger uden Windows parallel....

Omdømme 4
Hey jacko

Det er derfor at vi udenlukkende anbefaler streaming på mac.

DBH

C

Hej Chriz,

Det ville også være fint med at streame musikken, det er helt fint med mig. Hvis jeg bare kunne gøre det til mine trådløse enheder så som mit Apple TV, så man kan nyde musikken i det dyrt købte Soundsystem. Men det kan man ikke....

Ud over det har jeg et vidunderligt 55" Samasung Smart Tv, så tænker jeg.. Såååå bruger jeg da bare det, men næææ nej for der kan jeg kun starte en playliste, ikke skifte sang osv. osv....

Hilsen

Jacko
Omdømme 4
Badge +1
Ja, Jacko, så fik du jo et svar...

Jeg er selv Mac-brugere, og har fulgt med i debatten om TDC Play og Mac, siden 2009, da jeg skiftede tilbage til Mac, efter nogle år med Windows.

I starten skrev TDC, at de arbejdede på sagen, og resultatet blev, som vi alle ved, streaming til Mac-brugere.

Jeg har fuld forståelse for, at musikken skal være beskyttet, for at forhindre kopiering. Kunstnerne skal have betalt for deres værker, og jeg udgår da fra, at TDC betaler musikbranchen. En udgift, som alle TDC´s kunder er med til at betale.

Nu får vi kunder, kun mulighed for DRM-beskyttet wma, og når man søger information på Google, står det ganske klart, at det format, kun kan bruges af Windows Media Player.

Så er det, vi Mac-brugere spørger os - hvorfor kan vi ikke få DRM-beskyttet musik fra TDC som kan afspilles iTunes? Vi er også med og betaler!

Efter at have læst meget om emnet, i dette og andre forum, må jo konklusionen være, at det er Apple ikke særligt interesserede i - i hvert fald ikke uden at få ordentlig erstatning. 

Hvis andre musik-tjenester fik mulighed for at "sælge" musik, der kan bruges i iTunes, taber jo Apple Store en hel del kunder. Derfor, tror jeg, at TDC tit skriver, at det er et problem hos Apple og ikke TDC. Det giver jo lidt mening.

Apple proklamerer tydeligt, at de er imod piratkopiering, og prøver at beskytte kunstnerne gennem sin restriktive politik. Men der findes software, der klarer Apples DRM.

DRM-protected wma-filer er "et krav fra musikbranchen" (citat fra TDC-ansat), men - der findes software, der klarer Microsofts DRM.

Microstofts pris for deres "koder" er måske det, TDC vil betale. Apples pris, er nok højere, og det vil ikke TDC betale - og i sidste ende, ville det blive dyrere for os kunder, hvis Mac-brugere også fik mulighed.

Microsoft har jo ikke meget at miste (på trods af, at de også prøver at skabe en "musik-butik"). Men, de bidrager samtidig med (eller standser i hvert fald ikke), at Windows-brugere nemt kan kopiere DRM-beskyttet musik ulovligt og distribuere videre.

Så meget for "musikbranchens krav"! Argumentationen holder ikke, efter min mening.

Hvad gør vi Mac-brugere så - ja, vi byder på det overskud, Mac-computere giver os, er glade for at være fri fra Windows, og betaler for musikken Meget glad humørikon

Eller, bruger vores overskud til kreative løsninger.

NB! - dette indlæg er kun gætterier, jeg har ikke kendskab til evt. forhandlinger mellem TDC og Apple, eller at de overhovedtaget er fundet sted.

Mvh

Interessant tråd. Specielt da jeg nu er blevet klar over at bibliotekerne kan afspille DRM beskyttede WMA filer på en MAC! - Ja, fordi de benytter en MS Silverlight baseret afspiller. Det virker, bare ikke med TDC Play filer - endnu, da det ikke er lykkedes mig at ændre i hvor afspilleren henter licensen.

Nu har TDC jo også flere ressourcer end jeg har, så måske de kunne få "fingeren ud" og bygge en lille Mac applikation til afspilning af filer med deres licensbeskyttelse. Når bibliotekerne kan så kan TDC vel også?

Vi er mange som venter på dette!

Hey

Inde i Systemindstillinger -> Lyd -> Lyd Ud (i hvert fald i Mountain Lion), kan du vælge en enhed til at afspille udgående lyd. Der burde din Apple TV kunne ses og vælges.

Bo

Godt indlæg.

TDC er da hverken så god eller billig, at vi Mac-brugere ikke kan finde en anden og billigere leverandør, og så bruge det sparede på Itunes. Mit musikbeholdning er ganske stor, og jeg nyanskaffer kun relativt lidt materiale, så for mig en en mindre arrogant leverandør da en åbenlys mulighed.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)