Jeg har nu fejlmeldt problemet til TDC via denne formular: https://kundeservice.tdc.dk/privat/kontakt/#/area/5/2/mail , og jeg opforder jer andre til også at fejlmelde det.
Problemet er opstået de sidste ugers tid. Jeg har selv oplevet det første gang den 22. juli, men jeg bruger ikke SONOS hver dag.
Jeg kan sagtens afspille TDC Play via mobil og tablet. Her bruger jeg den nye TDC Play app - samme userid som i SONOS. Så det skyldes ikke forkerte loginoplysninger.
SONOS fungerer normalt på alle andre områder, fx med internetradio og lokalt musikbibliotek. Jeg har fabriksnulstillet SONOS samt afinstalleret og geninstalleret TDC Play-tjenesten i SONOS; det gjorde ingen forskel. Der er ikke kommet nogen opdateringer til SONOS for nylig.
Derimod er der netop kommet en opdatering til TDC Play. Fejlen er opstået omtrent samtidig med at TDC har lanceret den nye, "firkantede" TDC Play app som indeholder nye funktioner, bl.a. til genkendelse af brugeren.
Jeg tror derfor, fejlen skal søges i TDC Play-tjenesten. Måske skal TDC tilpasse TDC Play-tjenesten for at den kan fungere under SONOS.
Bedste svar af essef
Nu har jeg talt med TDC's "Smartphone-support" (8080 8020). Det er dem der har med SONOS/TDCPlay at gøre.
Smartphone-support har sendt mig denne vejledning, som de har fået fra SONOS. De siger at de har afprøvet vejledningen og at den løser problemet:
- Sluk for alle dine afspillere og tag strømmen fra højtalerne.
- Sluk for alle dine controllere (luk ned for app’en hvis den er åben/aktiv på mobil/ipad)
- Afvent i 10 sekunder og tilslut derefter kun en afspiller.
- Tænd for din controller og vent til afspilleren er synlig ( dette kan tage flere minutter )
- Test nu at afspilleren virker
- Nu kan du tænde eventuelle andre afspillere og controllere.
essef
Se original