TDC Play fejl.

Jeg er netop skiftet til TDC her i november 2010. Jeg skiftede kun af EN ENESTE ÅRSAG. TDC play.

I wimp ved telenor afspiller man sin musik i en slags player. Ved TDC play kan man downloade musikken og gemme den på sine drev. Meningen var så at jeg ville kunne streame over dlna til mit Sony surround anlæg. 

Men men men.

Første problem: Jeg kan ikke få dlna enhederne til at snakke sammen. 

Jeg slutter så min gamle trådløse router til tdc boxen og bruger den istedet for. Så virker det fint igen.

Næste problem:

Jeg henter noget musik. Filerne er i WMA format jeg trykker afspil den spiller fint nok i WMP, jeg trykker så afspil til> Bluray - Home Theatre System. Den laver fejl og siger: Medieformatet understøttes ikke, kræver en codec, der understøtte dette medieformat. HRESULT: 0x80040372 UPnP-fejl: 714

Jeg har prøvet nøjagtig det samme album fra en CD jeg har lagt ind også i WMA format og afspiller fint. Men det samme album fra TDC play vil den ikke afspille. Så en eller skod sikkerhed forhindre den i at afspille på sony systemet.

Jeg overvejer stærkt at benytte mig af min fortrydelse ret. Indtil vidre har jeg kun haft problemer og jeg har snart brugt 2 arbejdsdage på at løse det her.

Ydermere lovede tdc mig gratis oprettelse, men de prøvede alligevel at kræve 1500kr i oprettelse. (det fik jeg dog fjernet efter opkald til kundeservice)

Og først havde de også bestilt tdc home trio til mig selvom jeg har skrevet under på papirer hvor der stod home duo. (det krævede også lige et opkald til tdc med 30 minutters ventetid for at få det rettet)

Ikke særlig god start for mit vedkommende. Og nu kan ikke engang spille mit musik ud på mit anlæg. Jeg kan høre det på mine skod bærbar højttaler YAY!

Så jeg ringer nok mandag og bruger min fortrydelses ret med mindre nogen har en løsning ret hurtigt.

Mvh Benjamin skuffet tdc kunde [i]

2 Kommentarer

Omdømme 3
Hej boomber

TDC Play understøtter ikke officielt afspilning igennem eksterne enheder, det er indtil videre kun købt musik der understøttes.

Men min erfaring er dog, at det for det meste virker fint, men vi har oplevet albums, der af en eller anden grund bare ikke virker - det arbejder vi stadig på at løse.

Jeg kender ikke rigtigt noget til opsætning osv, da jeg aldrig selv har eksperimenteret med det, men dette burde være hvad man skal gøre i WMP:

1) Start Windows Media Player

2) Vælg at få vist klassiske menuer

3) Vælg "Funktioner"

4) Vælg "Indstillinger"

5) Vælg "Bibliotek"

6) Vælg "Konfigurer deling"

7) Nu ser du et ikon, der hedder Jupiter 6.2 - højreklik på dette ikon og vælg "Tillad"

8) Tryk "OK"

9) Tryk "OK"

10) Tryk "OK"

Så giv det et forsøg, hvis du ikke allerede har prøvet.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Glad humørikon Tak for dig svar.

Den funktion du omtaler er der slet ikke i windows media player 12.

Jeg har 8 flueben bokse under bibliotek og det er det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)