TDC Play Android Applikation

Omdømme 4
Kære Android Play-brugere

Få en helt ny oplevelse af Play ved at hente TDC Play ned fra Android Market. Søg på 'TDC Play'

Den koster kun den datatrafik du bruger på at hente den ned - så den koster gratis på wifi. Alt andet er inkl.

Vi understøtter alle de Android mobiler der er på tdc.dk/musikmobil og som er markeret med Android. OS skal være 1.6 eller derover.

Jeg har lovet ikke at lave reklame eller skamrose teamet bag... så prøv selv - det er en helt anden musikoplevelse ikke at skulle bekymre sig om licenser og udpakning og hentning.

Der kommer en opdatering i januar som håndrer playlister og offline mode. Find yderligere beskrivelse på tdc.dk/omplayapp

God fornøjelse

C

478 Kommentarer

Hej igen

Det tog lidt længere tid end forventet at få lavet en tilbagemelding, men her kommer den.

Der er stadig de samme problemer som hidtil, men synes nu det er blevet mindre udtalt.

Jeg kan ikke finde nogen knap der hedder "Rapporter", men i stedet for at trykke "Tving til at lukke" trykker jeg nu på den anden knap - kan ikke huske hvad den hedder - men måske I eller Google så får nogen informationer som I kan bruge.

Den med at sætte hele playlisten i off-line mode havde jeg læst om men ikke prøvet. Det har jeg nu gjort på mine seneste ture til Århus, men må sige at også her oplever jeg at den skriver at sagen ikke kan afspilles. Det er dog langt mindre problem. Og som sagt, 2 minutter efter kan den godt afspille samme sang.

Det er - stadig - en SGSII med 1.4 (buikd 29595) jeg bruger.

Omdømme 1
Et tip til den næste opdatering af app'en vil være at der skal være mulighed for at spole frem og tilbage når man afspiller en sang.

Ellers fed app.

Omdømme 3
tror mange har problemer med deres SG2 og appen.  Jeg ved at jeg er holdt op med at bruge den, for det virker meget dårligt.

Har brugt Grooveshark en del og savner følgende på Play app'en:

-Afspilningskø. En temporær afspilningsliste, hvor man kan tilføje numre mens den spiller. Mulighed for at tilføje numre med "play next" og "play last"

-Nummer der afspilles skal vises i notifikationsbaren (som alle andre afspillere jeg har prøvet på Android). Gør det lettere at nå appen overalt.

-Husk hvad der er søgt på. Utroligt irreterende at den blanker søgefeltet når der er søgt. I mange tilfælde vil man blot ændre nogle få bogstaver for at præcisere søg.

PS: Har testet på SGSII

Omdømme 4
Hey LongJohn

Velkommen til TDC Forum.

Tak for din feedback og konkurrentbenchmark.

Uden at afsløre for meget så kommer der snart en løsning som vil indløse dine ønsker. Sidder og tester på den netop nu. Poster her på forum når den er klar.

Solskinshilsen

C

Hej Chriz

Lyder godt.

Er klar hvis I mangler beta-testere

Omdømme 5
Jeg er ligeledes klar som Long-John.

P.S.: Man kan stadigt ikke noget så fundamentalt som at spole i sangene!

venligst

HeinrichP

Har haft problemer med app'en længe på en Galaxy S II. Nu har jeg så opdateret til Samsungs ICS beta i håb om der ville ske noget, men det er samme problemer stadig.

De mest problematiske er:

1.: App. har alle dage haft det med at stoppe ligepludselig midt i en playliste, jeg har tidligere haft den helt slemme hvor app'en kun spiller et nummer fra playlist og stopper uden at hoppe til næste track. Den skal have en NEXT event fra button eller bluetooth for at fortsætte. Den har jeg så lige fået igen permanent.. lækkert..

2.: Det er stadig umuligt for app'en at forstå bluetooth button events (next/pause osv) hvis telefonens skærm er slukket. Den har aldrig forstået play/pause godt nok, men next og previous virker hvis telefonens skærm er åben.

Omdømme 5
@Gjoenge (og Chriz):

Jeg bruger også Android ICS (Galaxy Nexus), og må konkludere, at app'en også til tider kun spiller et enkelt nummer i mine spillelister.

Jeg kan også konkludere, at mange privatpersoner udelukkende køber TDC Mobilabonnementer på grund af TDC PLAY (de er i den ypperste spitzenklasse hvad angår pris, dvs. -nogle af de højeste abonnementspriser  for danske mobilabonnementer).

Og man må jo efterhånden konkludere, at der ikke sker specielt meget på denne musikfront, og at mange kunder helt sikkert bliver skuffede over TDC's PLAY-app (til især Android). Dette forværres kun, når man ved og har prøvet fantastiske alternativer til PLAY, og der findes nogle langt mere brugervenlige og visuelle lækre musikapps end PLAY.

Personligt mangler jeg, at det rent faktisk er nemt at søge og føje til playlister (og at disse også kan administreres fra et program til computeren, - og lyttes til på computeren.)

Hermed vil jeg ikke postulere Spotify og W!mp som det bedste i verden, men det er svært at holde gejsten oppe over denne app, som efter et årstid stadig er i beta-mode (hvilket rigtigt mange ikke ved, da den er frit tilgængelig på Market), og ikke understøtter helt grundlæggende funktioner og, til dels, er fantastisk bøvlet at bruge. 

Hermed også sagt, at jeg har læst mange TDC Forum-brugere (inklusive mig selv), som har foreslået at være alpha-testere på beta-releases af denne app.

Jeg ser i alle tilfælde frem til en mere visuel smækker app!

venligst - med ønsker om en god weekend

HeinrichP 

Omdømme 5
Forslag: Fjern fanen "Mere", og flyt den under "indstillinger", som kan tilgåes gennem en lille knap.

Nu er den officielle ICS til Galaxy S II så ude, men som jeg nok kunne fornemme fra bla. Nexus ejerne så var det et spinkelt håb at TDC Play ville virke. Samme fejl stadig.

Jeg har i mellem tiden også haft nedgraderet til den gamle Gingerbread Stock men selv om problemet med at stoppe efter hvert nummer ikke var konsekvent skete det dog stadig nok til at blive irreterende.

Bluetooth events er bugged lige meget hvilken android version man kører på. Man kunne ellers godt tro det var ICS da google ændrede på bluetooth eventsene i ICS, men nej. En test med app'en Media Button Router viser heller ikke TDC Play app'en på listen over apps. Så den laver nok ikke en AudioManager.registerMediaButtonEventReceiver() på samme måde som andre media apps gør, men ja sjovt nok virker bluetooth media buttons faktisk når skærmen er tændt, så fatter ikke helt hvordan det er gjort O_o

Jeps, desværre! Samme fejl i Play App'en på en SG II efter upgrade til 4.0 ;-(

Er der en officiel tilbagemelding?

- SK

Omdømme 4
hey SK

Der er lagt en opdatering ud i dag på Google Play (1.5) som under de interne test har vist sig at afhjælpe problemerne med afspilning på Samsung S2. Hent opdateringen og lad mig høre om det har afhjulpet problemet.

DBH

C

Skønt med en opdatering, men den bruger vildt med CPU på SGS2 nu

Selv når app'en ikke afspiller

Kører 2.3.4

Hej Chriz,

Hmm ser faktisk ud til at playlister ikke stopper mere. Men det tager laaaaaang tid at logge på - selv med fuld WIFI dækning. Skal lige prøve et par gange mere..

- SK

Playlister kører fint her nu, den har fået en god test idag, både wifi og mobilt.

De andre issues er stadig det samme.

Omdømme 4
@sb99: der er meldinger om at forsiden på TDC Play var ramt af en redaktionel fejl i går aftes. Det forklarer hvorfor det tog en krig at åbne app'en op. Søgning og playlister var uberørt af dette.

DBH

C

Hej Chriz,

Alt kører super idag! Meget tilfreds ;-)

- SK

Hej igen,

Har prøvet mere - og det kører supergodt! Nu kan app'en også anbefales til SG 2 brugere!

- SK

Omdømme 4
Tak for feedback - den er sendt videre til kode-kontoret.

Solskinshilsen

C

Jeg har TDC net, men ikke TDC til min mobil; vil jeg kunne bruge TDC Play til min mobil, eller er dette helt umuligt? ville være underligt hvis ikke, da jeg allerede er TDC kunde (og har været i mange år nu)

Omdømme 5
Det er underligt: det er TDC Glad humørikon

Du kan ikke få PLAY på din mobil, selvom du har tdc-net, selvom du er tdc kunde på bredbånd, etc.: du skal have et mobilabonnement hos TDC for at bruge tjenesten. Dette har noget med rettigheder at gøre.

TDC ville dog få langt lettere ved at forhandle disse rettigheder, hvis også de tilbød ikke-kunder at erhverve sig TDC PLAY, på samme måde som W!mp eller Spotify, da musikbranchen herved kunne få langt større profit.

Hitherto kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår vi kan se frem til en sådan rigtigt stor og lækker opdatering til TDC PLAY-app (altså ikke en opdatering, hvor cd-coverne er i højere opløsning, eller logoet er blevet mere orange Meget glad humørikon), men virkeligt noget banebrydende. Et eksempel kunne være at spole i sangene, betjene app og playlister fra computeren (som Spotify, som bibzoom.dk, som W!mp, etc.) og at kunne logge ind med sit TDC-login.

Er det ikke omkring april/maj hvert eller hvert andet år, der bliver forhandlet rettigheder til PLAY, Chri-Z? 

solskinshilsner Hjerte  Hjerte  Hjerte  Hjerte  Hjerte 

HeinrichP 

Omdømme 5
Er det forresten sandt, hvad en venlig medarbejder skriver her på Forum:

/t5/TDC-Play/TDC-Play-p%C3%A5-iPad-uden-SIM/td-p/70529

Hej xxxxxxxx,

Der er en helt ny app på vej, som validerer sig på login.
Men du skal stadig være på en TDC internetforbindelse, som har TDC Play på abonnementet før det virker.
Ved ikke om det er det du mener du har?

Hilsen xxxx. 

Det lyder da lovende, Heinrich, hvis det er tilfældet Glad humørikon så er der måske stadig en mulighed for at jeg rent faktisk kan nyde godt af at være TDC Kunde og høre alt det fremragende musik på min mobil, i stedet for at skulle være kunde 2 gange, for at få den samme fordel.

Det undrer mig, at der er nogle der synes, at den seneste opdatering har været en succes i.f.t. SGS II. For mig er den gået fra at være irriterende ustabil til nu at være stort set ubrugelig. Der har altid været problemer med at "fange" den næste sang, men nu skifter den gud hjælpe mig også nummer midt i en sang og forsøger at fange det næste nummer. Det undrer mig fortsat, at et velrenommeret firma som TDC vil lægge navn til et produkt med så mange fejl.  

Besvar