TDC Play Android Applikation

Omdømme 4
Kære Android Play-brugere

Få en helt ny oplevelse af Play ved at hente TDC Play ned fra Android Market. Søg på 'TDC Play'

Den koster kun den datatrafik du bruger på at hente den ned - så den koster gratis på wifi. Alt andet er inkl.

Vi understøtter alle de Android mobiler der er på tdc.dk/musikmobil og som er markeret med Android. OS skal være 1.6 eller derover.

Jeg har lovet ikke at lave reklame eller skamrose teamet bag... så prøv selv - det er en helt anden musikoplevelse ikke at skulle bekymre sig om licenser og udpakning og hentning.

Der kommer en opdatering i januar som håndrer playlister og offline mode. Find yderligere beskrivelse på tdc.dk/omplayapp

God fornøjelse

C

478 Kommentarer

Omdømme 4
@SantaDK: tak for feedback. Vi har vendt dette med teknisk leverandør og der er en løsning på vej indenfor nær fremtid. Kan jeg få dig til at lave en blind test? Vælg en kunstner fra dette katalog på Play og se om du stadigvæk har en dårlig lyd oplevelse: http://www.universal.dk/artister

DBH

C

Omdømme 3
Hey alle android ejere og andet godt folk i denne tråd.

Nu har jeg "næsten" læst hele tråden igemmen om må sige at der er mange der har problemer med Play appen og legenden.

Der må jeg så melde mig ind i den klub der hedder "wuhhuuuu det virker" og som man kan se i min signatur er jeg mobil nørd hehe...

Anyways har som Chriz også forsøgt at genskabe nogle af de problemer som folk har med lyden via diverse små hørebøffer der findes til de forskellige terminaler med et jack stik som indgang...

Bemærk venligst at min test er forgået på en HTC Legend 2.2.

1. iPhone headset = lidt skræslen men ikke noget af betydning

2. HTC's eget headset = Fy for en slem skefuld, lyden var ikke god og det lød som om musikken var optaget i en tønde.

3. Blackberry headset = OMG nørden er i himmelen, det spiller MAX godt og ingen slinger i valsen.

4. Tigerens det bedste til en billig mønt = Ikke de bedste og heller ikke de værste jeg har testet, dog kunne lyden godt blive bedre.

Så min top 4 liste over headsets ser sådan ud.

1. blackberry headset.

2. iPhone's headset.

3. Tigerens det bedste.

4. HTC's headset.

Omdømme 4
@jytfin: tak for detaljeret test. Den stemmer overens med vores konklusioner: der er forskel på lydkvalitet i 2 variabler: headset og musikkatalog. Musikkataloget kan der arbejdes med - og ja jeg vil gerne fremhæve Universal kataloget: test selv Aha, Abba...

Tip - sakset fra Android Marked:

Læg en fil der hedder .nomedia (punktum først i navnet) i playmusic mappen , hvis du har problemer med at offline filerne kan ses i videoafspilleren. Så vil videoafspilleren ignore indholdet.

God weekend

C

Omdømme 3
@Chriz

Det var da så lidt, noget skal man jo få tiden til at gå med når man keder sig i de sene aften timer og tidlige natte timer.

Anyways så vil jeg da lige se på universal.dk og se om der er noget musik der er værd at høre på for mine sarte øregange ;-)

Omdømme 1
Jeg er den heldige ejer af en motorola xoom med honeycomb ver. 3.0 det er ikke muligt for mig at finde play app'en via market. Er det muligt at i kan ligge den senest version op på jeres server så man indtallere udenom market? Jeg fandt 1.1 via dette link på jeres side http://fly.tdc.dk/publish.php?id=27689
Omdømme 4
@michaelps: check at du er på dansk territorium. vi er gået bortfra direkte download fra server, da I ikke automatisk bliver gjort opmærksomme på opdateringer. Seneste version hedder 1.11

DBH

C

Omdømme 4
Ny tråd om lydkvaliteten på Play apps: /t5/Mobil/Bedre-lydkvalitet-i-Play-apps/td-p/43347 Der er lagt en ny encodning ud.

DBH

C

Omdømme 1
Hej

Jeg er netop skiftet til TDC og ville selvfølgelig straks prøve play. Umiddelbart er det en god app og meget overskuelig. Lider lidt under de samme problemer med afspilning som grooveshark-app'en, men det er jo også stadig en beta. Jeg har dog oplevet lidt andre problemer.

(Jeg kører ganske vist en custom firmware på min desire, men den skulle være baseret på software version 2.3, så lyden burde ikke give problemer jævnfør jeres FAQ.)

Agnes Obel - Riverside. ca. 72 sekunder inde i sangen kommer der nogle meget sære lyde, som lyder som en fejl i overførslen/komprimeringen (kan selvfølgelig være desire der stadig laver fejl - har dog ikke lige bemærket det i andre numre endnu). 

Hvis man søger på Rammstein får man vist 3-4 albums - men når man trykker på dem, får man ikke vist nogen numre? Vælger man tracks og prøver at afspille dem direkte får man meddelelsen om at de ikke kan afspilles.

Jeg har hørt en del klage over lydkvaliteten på deres Iphones, så det er selvfølgelig glædeligt at i nu prøver med en ny encoding Glad humørikon

Hej Herlufl

Tak for dit indlæg. Jeg har lyttet Agnes Obel-nummeret igennem, og den lyder fint hos mig. Umiddelbart lader filen til at være i orden.

Det meste af Rammsteins materiale er desværre ikke en del af Play-ordningen på grund af rettigheder. De kan kun købes, og da der slet ikke er købedownloads på mobil-app'erne, men kun streaming, burde de faktisk slet ikke komme frem i en søgning på mobilen. Vi har meldt problemet ind til vores indholdsleverandør.

Mvh

Jesper Nykjær Knudsen

Musikredaktør, TDC Play

Omdømme 1
Tak for svaret. 

Jeg har umiddelbart også fået testet lidt mere hen over weekenden og er også nået frem til at det nok stadig er firmware på desire, der ødelægger musikken, da jeg nu har oplevet problemer på flere numre.

Jeg må bare væbne mig med tålmodighed til HTC får fikset de problemer der er. 

Omdømme 4
Der er lagt en opdatering til fast track ud på TDC Play - tdcplay.dk, så det er nu muligt for alle Androids at blive tilmeldt. Læs mere på denne tråd: /t5/Mobil/F%C3%A5-playlister-p%​C3%A5-din-Smartphone/td-p/47269

DBH

C

Omdømme 1
Synes det er et fedt program, men udvalget af sange synes jeg stadig er for begænset (når man hører relativt ukendte kunstnere, og hos nogle er det ikke alle sange, man kan finde - i så fald at de er der, burde de gøres lettere at finde, så de kommer fram når man søger på kunsterens navn)

Jeg har oplevet flere gange, at der er numre jeg ikke kan afspille,  når jeg trykker ind på dem.

Jeg har også lidt problemer med playlisterne. Det ville være fedt hvis man kunne ændre og slette sine spillelister fra mobilen - igen, jeg ved ikke om man kan, men jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan!

Ellers synes jeg det er et fedt program og et fedt koncept

- kera

Omdømme 4
Hey Kera

Tak for dine iagtagelser. Vi arbejder med at gøre det lettere at finde relaterede kunstnere ud for en søgning. Se evt på tdcplay.dk hvis du har brug for mere inspiration. Du kan oprette et login og tilknytte dit mobilnummer (fast track for smartphones) så kan du se alle de playlister du laver og dermed også skubbe mere musik over på din mobil uden at skulle søge det frem.

Redigering af lister: Når du står på en playliste, så vælg 'sortér' Ikonet til venstre sletter sangen. Ikonet til højre giver dig mulighed for at trække en sang til en anden position.

Husk en Android giver dig flere muligheder for extra features ved at klikke på 'menu' knappen på mobilen.

DBH

C

Omdømme 1
Tak for det hurtige, og ikke mindst brugbare, svar (: det hjalp en del, jeg var ved at blive ret sur over, at jeg ikke kunne ændre mine spillelister og måtte lave nye hver gang jeg ville høre nogle blandede numre.

- kera

Omdømme 1
Hvorfor kan vi med TDC-netværk ikke også bruge vores login til TDC-play på vores smart-phones? Vi har jo også fået TDC-play med i vores pakke, og i princippet kan vi gå på nettet på mobilen og dermed på TDC-play, men altså ikke via app'en. Det kunne jeg da godt tænke mig at kunne, og jeg kan ikke så, hvorfor jeg ikke bare kan skrive min kode i app'en og så få adgang. 

Omdømme 4
Det er kontraktuelle bindinger der afholder os fra at give adgang til andet end den platform som abonnement giver adgang til. Desværre.

DBH

C

Omdømme 1
Halløj,

Som kunde med HomeDuo i hjemmet og HomeBox router, er vi MEGET glade for TDC Play. Familien anvender ofte TDC Play og streaming af musik er nu blevet en "normal" ting i vores daglige verden hjemme  via internettet :-)

Men når det kommer til det mobile marked, savner vi at kunne gøre brug af den samme musik! Lige nu er familien af arbejdsmæssige forhold, desværre tilknyttet et andet mobilselskab end TDC Trist humørikon Og det har derfor ikke været muligt at gøre brug af TDC Play app (til Android), da den kræver et TDC mobilabonnement.

Så jeg foreslår derfor, at TDC Play app'en indrettes således at den også kunne virke for mobilkunder der gør brug af andre selskaber end TDC. Det forudsætter dog at man har en anden tilknytning til TDC, evt. lige som vores familie hvor vi har fastnet telefon og et yderst stabilt internet er gennem TDC. 

Det bør derfor være muligt at logge ind via en TDC Play app med brug af den samme brugerprofil og password som vi anvender der hjemme over internettet - uanset hvor i landet man er og via alle mobiludbydere...... Vi har jo dermed "lov" til at anvende TDC Play gratis da vi allerede er kunder ved TDC......

Så ville TDC Play med sikkerhed udvikle sig meget mere end nu hvor appen "kun" er downloaded 140.000 gange :-)

Mange hilsner fra en ellers meget tilfreds kundefamilie........ Meget glad humørikon

Omdømme 4
Hey batcave

Tak for tilbagemeldingen. Det er rigtig dejligt at høre fra en glad familie Glad humørikon

Der bliver arbejdet på at se det store perspektiv på hvornår man føler sig som TDC kunde - men der er også en udfordring i at der er kun er adgang for TDC mobil-kunder da et af bærestenene i TDC Play er at du som kunde ikke betaler for trafikken. Det er langt sværere når det ikke er for egne kunder.

God play-sommer

C

Omdømme 1
"Hey batcaveTak for tilbagemeldingen. Det er rigtig dejligt at høre fra en glad familie :D

Der bliver arbejdet på at se det store perspektiv på hvornår man føler sig som TDC kunde - men der er også en udfordring i at der er kun er adgang for TDC mobil-kunder da et af bærestenene i TDC Play er at du som kunde ikke betaler for trafikken. Det er langt sværere når det ikke er for egne kunder.

God play-sommer

C"

Hej Chriz,

Hmmm, ja forståligt nok er det tiltænkt for TDC kunder at det er DEM der kan nyde godt af TDC Play, den har jeg forstået. Nu er det som jeg forsøgte at forklare, sådan af min familie ER TDC kunde (internet og bredbåndstelefoni), men at vi ikke har et mobilabonement!

Og vil man gøre brug af TDC Play via sin mobiltelefon, skal man i dag anvende et TDC mobilabonnement - ellers ingen musik.....

Og det er her jeg foreslår en yderligere ændring.....

Hvorfor er Login til TDC Play ikke indrettet så kan jeg gøre brug af mit internet login som jeg bruger hjemme når jeg vil spille musik fra TDC Play hjemme???

Da du nævner at det omhandler betaling trafikken, ja så er jeg uforstående over for dette, da det er mig (kunden) som betaler - uanset abonnementudbyder - via mit abonnement for datatrafikken..... Der er altså helt og alene tale om at man skal kunne spille musikken gratis, uden at skulle betale for hvert enkelte nummer/album......

Jeres TDC Play Android applikation giver således nu KUN adgang for TDC mobilkunder - ikke øvrige TDC kunder som via andre veje har adgang til TDC Play. Er det ikke forskelbehandling???

Hej TDC

Vil høre om der snart er en opdatering af PLAY
app'en til Android klar? Synes at den version der kører lige PT har en
del mangler, som jeg er sikker på i allerede har for øje. Min kæreste
har PLAY app'en på hendes iPhone, og den er langt langt bedre end den er
på Android platformen.

Kan vi i nærmeste fremtid forvente
et endeligt release? eller hvad med en opdateret beta udgave med de
funktionaliteter som i har fået implementeret frem til nu?

/TjaLfE

PS Lydkvaliteten er blevet LAAAAANGT bedre end den da i lancerede app'en første gang

Omdømme 4
Hey TjaLfe

Der er en opdatering af Android App på vej. Den er delt op i mindre releases, så her i de næste par måneder vil du se at der kommer mere funktionalitet så iPhone og Android ligner hinanden mere. Og ja reencodningen af kataloget har rykket oplevelsen. Hvilken mobil er det du har - just for the record.

Sommerhilsen

C

Hej Chriz...

Det lyder super lækkert at der snart sker noget på Android fronten... Det er længe længe ventet :-)

Jeg er udstyret med en HTD Desire HD, og den nuværende app kører helt perfekt uden crashes, men det er fx ting som:

• Når man vælger den første track i "Mest populære numre", så kører den ikke automatisk videre i listen over sange.
  • Det kunne være smart man kunne skifte et nummer frem eller tilbage ved at trykke lang tid på henholdsvis volume up/down(Ligesom i Music app'en fra HTC).
  • Et ikon i toppen af skærmen så man kan se TDC Play kører.
Vil glæde mig som et lille barn til opdateringerne begynder at komme :-)

/TjaLfE

Omdømme 4
Hey igen

Desire HD er et af flagskibene. Jeg kan bekræfte at afspilning af forsidens tracklister som en lang playliste er meldt ind - tillige med ikonet i toppen. De er i hver sin release. Op og ned hop er variant afhængigt, så jeg har noteret den.

Hold øje med denne tråd - releases bliver bl.a. annonceret her.

Sommerhilsen

C

Hej igen...

Mht op og ned hop på siden af telefonen, så mener jeg at 90% af HTC's Android telefoner har denne feature, og den er virkelig kanon hvis man fx har telefonen i en lomme, så kan man bare trykke på siden af telefonen, faktisk uden overhovedet at tage den op ad lommen, og derved skippe til næste nummer.

Ydermere kan standard musikafspilleren på en HTC styrres fra rattet i en bil hvis man har bluetooth i bilen. I hvert fald i mit tilfælde, hvilket også er et super fed feature hvis man, som jeg, tilbringer mange timer foran rattet. (Kan oplyse at det er en Ford C-max fra 2011 med integreret bluetooth)

Det var blot lidt info som i kan tage med jer Glad humørikon

/TjaLfE

Omdømme 5
Jeg har lige noget feedback her:

-----

Musikken skal stoppe, når øreplugsene pilles ud af telefonen

Jeg foreslår også, at man kan spole eller trække i spole-skyderen med fingeren.

Stemmesøgning og hop-direkte-til-søgefelt-feature ved hjælp af den indbyggede Android-søgeknap

(dette er en god funktion, da meget, rigtigt meget musik er engelsk musik hvor Android på nuværende tidspunkt jo også kun understøtter engelsksproget søgning. Jeg tænker mig, at TDC ikke engang selv behøver at have noget med det at gøre - jeg tænker, at der bare skal linkes til et Google-API til stemmegenkendelse og så nogle kodelinjer, som sender den indtalte indformation til TDC's app i stedet for at søge på hele telefonen eller fx en søgning i browseren til internettet.)

Søgeforslag (fx kunstnere, album, enkelte numre osv.), når man søger

Sidst men ikke mindst (jeg ved godt det har været oppe før), - så se dog at få en logind-funktion på plads, så også TDC's bredbåndskunder kan bruge play på mobil. - Det kan de jo i forvejen med TDC Fast Track, men af en eller anden grund bliver der spærret for Android- og iPhoneapp'en, hvilket jo er mærkeligt og ikke skal bortforklares med sølle undskyldninger.

Inklusive ovenstående, håber jeg, at det vil blive taget med, at man også kunne lave TDC PLAY som en abonnementsservice TIL IKKE-TDC-KUNDER, og tage en overpris (99 kroner per måned som de andre selvskaber gør det) og derved påskynde brugerne at vælge et TDC-abbonnement i stedet. (bare et lille business-fif.)

Som et andet (ildevarslende) fif kan nævnes, at Spotify snart kommer til Danmark; - det er nemlig ENDELIGT lykkedes for dem at få KODA, så TDC bør nok se på ovenstående muligheder for login osv.)

http://www.koda.dk/nyheder/article/spotify-kommer-til-danmark  

Desuden vil jeg også encourage (undskyld mine engelske ord) udviklerne af pågældende app (TDCPLAY app, red.) at afprøve Telenors WiMP, som lige nu er i en gratis prøveperiode ind til efter sommer.

- Man skal jo også kunne magte at tage imod kritik og turde lære af andre  - og dermed vil andre også meget hellere lytte til TDC selv og lære af pågældende og forbedre sig (hoffentlich).

http://opdagelse.telenor.dk/Bliv-underholdt/Musik/Fa-WiMP-60-dage

(hvornår kommer næste opdatering til PLAY? - både app'en som på webfronten?  =)

God sommer! 

Besvar