TDC Play Android Applikation

Omdømme 4
Kære Android Play-brugere

Få en helt ny oplevelse af Play ved at hente TDC Play ned fra Android Market. Søg på 'TDC Play'

Den koster kun den datatrafik du bruger på at hente den ned - så den koster gratis på wifi. Alt andet er inkl.

Vi understøtter alle de Android mobiler der er på tdc.dk/musikmobil og som er markeret med Android. OS skal være 1.6 eller derover.

Jeg har lovet ikke at lave reklame eller skamrose teamet bag... så prøv selv - det er en helt anden musikoplevelse ikke at skulle bekymre sig om licenser og udpakning og hentning.

Der kommer en opdatering i januar som håndrer playlister og offline mode. Find yderligere beskrivelse på tdc.dk/omplayapp

God fornøjelse

C

478 Kommentarer

Omdømme 4
@angila på Android Marked: der er lagt en play video op som omhandler om hvordan du laver playlister på Android App: http://www.youtube.com/watch?v=lfcA468BP5Y&feature=player_embedded

Vi vil meget gerne høre fra dig - så forklaringen kan blive tydeligere og andre kan få glæde af dit input

DBH

C

Omdømme 3
Takker Chriz.

Lad os håbe den opdatering der er kommet har fixet at nogle af sangene ikke virker eller ikke kan afspilles.

Jeg har problemer med Clara Sofie & Rune RK "når tiden går baglæns" den kan jeg ikke afspille om det så er på pc, legend eller min huawei android tablet som play understøtter ganske udemærket

Appet skriver denne sang kan ikke afspilles

Hej Chriz

Jamen så er jeg da rigtig glad for at det virker på min Garmin, når det nu slet ikke var testetGlad humørikon

Jeg kan i øvrigt tilføje at det også samarbejder fint med navigations delen i telefonen, som jeg jo primært har valgt denne mobil pga. Her idag på vej hjem fra job satte jeg Play app'en igang med min playliste og minimerede så app'en så musikken spillede videre. Jeg gik så ind i navigationsdelen og bad den finde hjem. Hver gang der så var en kommando fra navigationen blev musikken pænt dæmpet, og kommandoen kom ud gennem bluetooth, hvorefter musikken kom på igen.

Jeg bruger et Sony Ericsson bluetooth headset model MW-600..

Hej xlipower og chriz

Jeg havde også en oplevelse som det der beskrives her. Jeg har min Desire forbundet til en FM sender via hovedtelefonstik og det går fint. I bilen er der installeret et bluetooth håndfrit system via bilradioen.

Forleden da jeg kørte hjem med Play app for fuld drøn, ringede telefonenen som var sluttet til bilens bluetooth.

Play app'en fortsatte med at spille og samtalen kom også ind over bilradioen.

Det tog lidt fumleri før jeg fik stoppet Play app og kunne fortsætte samtalen.

Jeg troede det var mig der havde fumlet! Når jeg læser xlipowers indlæg tænker jeg at der måske er noget om det alligevel.

Når det så er sagt, skal det altså også siges at app'en hele tiden bliver bedre! Vi med Desire glæder os til en opdatrering.....

Uffe

Fedt med opdateringen, nu spiller det bare max med "shuffle" funktionen, kanon!

hej

Enig opdateringen har hjulpet på funktionaliten. Men oplever stadigvæk en masse låste nummer "kan ikke afspilles" også midt i en album

leif

Med hensyn til Bluetooth:

Min HTC Desire er nu forbundet til et Plantronics P590 BT stereoheadset der også virker som "handsfree" (altså jeg kan modtage og foretage opkald over headsettet, da der er indbygget mikrofon).

Når jeg modtager eller foretager opkald lukkes der for musikken  - også i Play app. Så det virker fint. Musikken går dog ikke på pause, men fortsætter med at streame. Et mindre problem synes jeg.

Som xlipower havde jeg også det problem, at når jeg trykker på "nummer frem" knappen på headsettet, så strartede min media afspiller (Mixzing Basic). Play app går til næste nummer og spiller dette. Det betyder at jeg nu har 2 numre der spiller oven i hinanden. Det er ikke så smart.

Jeg har dog fundet ud af at man kan slå "Enabel Headset Controls" fra under Mixzing - settings. Det betyder godt nok at jeg så ikke kan styrer media afspilleren fra headsettet. Kontrollen virker dog fortsat i Play app.

Jeg har prøvet en anden afspiller (Connected Music Player). Her virker headset kontrollerne fint.

Altså tror jeg at problemet ligger i din afspiller - ikke i Play App.

Med hensyn til Bluetooth fjernbetjening af Play app har jeg konstateret at Play app skal være i afspilnings mode for at kontrollerne virker. Desværre virker Bluetooth kontrollerne heller ikke når der er "låst skærm". Det begrænser jo betjeningsmulighederne en hel del - især hvis man køre på motorcykel!

Det ser ud til at der er lidt mulighed for forbedringer til Bluetooth.

Jeg prøvede også lige at sætte mine "almindelige" hovedtelefoner i Desire jack stikket. Musikken skifter til hoved telefonerne, hvilket er fint. Herefter prøvede jeg at ringe op. Jeg konstaterede at opkaldet gik på Bluetooth headsettet - og at musikken blev skruet ned i hovedtelefonerne. Så det virker også.

I min tidligere post skrev jeg om Bluetooth og tilslutning via hovedtelefon stik i min bil. Det skal jeg lige prøve igen. Mere om dette senere.

Uffe 

Nå, nu fandt jeg selv svaret.

Hvis telefonen er forbundet til et Bluetooth headset og jeg bruger bluetooth headsettets "svar" knap, så sendes lyden til bluetooth headsettet.

HVis der er hovedtelefoner via jack stikket på telefonen og et bluetooth headset koblet til og jeg bruger telefonens "svar" knap, så kommer lyden igennem de tilsluttede hoved telefoner. Hvis jeg bruger Bluetooth headsettets "svar" knap, så kommer lyden ud gennem bluetooth headsettet.

Altså skal man bruge "svar" kanp på den lydkilde man ønsker at anvende. INDLYSENDE!

I forhold til min bil, ja så har det også med media afspilleren at gøre. Jeg kan nemlig besvare opkald via bilens bluetooth system ved tryk på en knap der også virker som "nummer frem". Derfor begyndte min media afspiller at spille - for den trode at den skulle igang!

Ja, ja - al den teknik. Jeg lærer det nok en dag :-)

Uffe  

Omdømme 4
hey xlipower og Uffe

Jeps det er rart at se at den generelle fejlretning og fintuning også har hjulpet på oplevelsen på Garmin jf tidligere tråd. Det er ikke fordi vi ikke vil teste - men når Garmin ikke er på hylderne i telebutikken, så er der heller ikke test mobiler til kundesupport eller udvikling for den sags skyld.

Tak for headset test og feedback. Melder tilbage når der skal testes igen.

DBH

C

Omdømme 4
@Deadfish: anytime Glad humørikon

Omdømme 4
@jytfin #Clara Sofie & Rune RK: Da track ligger på top download listerne på Play, er det ikke en indholdsfejl. Prøv at slette musikfilerne - du finder denne mulighed under 'Mere' -> 'Slet musikfiler' Hvis du tidligere af en eller anden grund har fået en korrupt fil ned, vil app forsøge at spille den, hver gang du prøver.

DBH

C

Nu fik jeg faktisk lige prøvet at betjene playeren med knapperne på mit headset, og min virker rigtigt nok også fint til at skifte nummer, dog ikke til at stoppe/pause musikken.. Men også kun når skærmen er aktiv, så snart man låser den kan man ikke skifte.. Pudsig fejlGlad humørikon

Tænkte lige på - musikken der gemmes (caches) på mobilen, bruger den mobilens egen hukommelse, eller bruger den evt. hukommelseskort monteret i mobilen..?

Omdømme 4
hey xlipower

tak for feedback. Absolut brugbart.

Musikken bliver som udgangspunkt gemt på SD-kort.

God weekend

C

Omdømme 4
Manglende SMS: Hvilken mobil bruger du? Der kan opstå lokale forsinkelser af udsendelse af SMS til aktivering. Der bliver udsendt én sms pr klik på 'Aktivér'. SMS bliver vist øverst i dit skærmbillede. Du kan ikke åbne sms-program for at se den igen, da den afhænger af den pågældende session. Hvis du klikker på 'Aktivér' 2 gange kommer du tilbage til 'Accept af vilkår' og et nyt login loop starter.

Se evt. video her: http://www.youtube.com/watch?v=s-ukWUFGvp8&feature=related

Musikken fra reklamen: Søg på 'brdr Olsen' - så dukker den op.

Playlister: check at du har den seneste version (1.11) - se evt. videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=lfcA468BP5Y Menu-knappen giver dig mulighed for at lave playlister uafhængigt af hvor du står henne i applikationen.

DBH

C

Hej Chriz og Play App team

Nu har jeg været godt igang med at bruge Play app og den bliver hele tiden bedre. Når man så begynder at blive "afhængig" af noget vil man gerne have mere.

Så her er et forslag til ny funktionalitet:

Tidsstyret start og stop af playliste (måske favorit listen). Det ville bare være dejligt at vågne til sin yndlings musik hver morgen - eller blive lullet i søvn til samme. Hvis det kunne blive til en vækkeur funktion ville det være super cool. Altså hele baduljen med snooze funktion, forskellige tidspunkter pr uge dag (lørdag og søndag vil jeg gerne sove længe).

Jeg ved at det nok ligger ude i fremtiden, men put det i forslagskassen og kig på det senere. Jeg tror dette kunne være én af de måder hvor Play app'en virkelig kunne differentiere sig fra det utal af media playere og streaming app's der i dag findes på Android Market.

Go' arbejdslyst

Uffe

Omdømme 4
God formiddag Uffe

Det er et fint input og relevant i kraft af at der er ved at blive skrevet ønskeseddel til næste release.

Det kan jo også være en app som ikke er udviklet af Play du i virkeligheden har skitseret Glad humørikon lad det være en udfordring til de dygtige programmører som læser med her.

DBH

C

Omdømme 3
Ønskeseddel til TDC Play appet fra mig:

Widget afspille musikken via Homescreen i stedet for at skulle ind i appen

Applikationen til iPhone kunne være konge Blinkende humørikon

at man kunne logge ud af appen via tilbage knappen (på de fleste HTC'ere)

det var lige hvad jeg sådan kan se kunne være nice..

P.s. Tak for tippet med den sang "når tiden går baglæns" Chriz 😉 nu spiller den

Hej Chriz

Tak for hurtigt svar.

Der findes et par Android app's der kunne løse opgaven:

Locale: http://www.twofortyfouram.com/

Tasker: http://tasker.dinglisch.net/

Selv bruger jeg tasker.

Om det kræver et "plug-in" fra Play app at få afspilningen igang er jeg usikker på. Desuden koster de begge penge i de fulde versioner.

Så et modificeret ønske kunne være en "auto play" mulighed. Altså en option i Play app som jeg kan slå til og fra som det passer mig.

Hvis "auto play" er aktiveret når jeg åbner Play app vil  afspilningen af min favorit liste automatisk starte - eller måske en playlist jeg selv vælger?

Brug det hvis du kan.

Venligst

Uffe

Omdømme 6
Hej,

Mine Ønsker til Play app'en er at den bliver ved med at være en simpel, afspiller.

mange gange når man henter en App' hvor der er bygget formange functioner ind i, så virker de useriøse og uoverskulige.

så lad vær med at bygge mere nyt på, det er en ringtig god App' den kan hvad den skal, hværken mere eller mindre. og det den gør, gør den godt.

Jeg har et ønske om at Play-app'en har en ikon/genvej i statuslinien (HTC desire) således at der hurtigt kan skiftes mellem åbne programmer.

Jeg kan ikke få ind i mit hovede, hvorfor jeg skal være udelukket fra at bruge mit play abonnement på min mobil, blot fordi jeg ikke er TDC mobil kunde. Jeg har via mit Hometrio abonnement adgang til Play. Men jeg er 3 mobil kunde. Har en android telefon - og tænker at det vel ikke kan være svært at logge ind på play i app'en og downloade musik...? Men det er åbenbart et no go? Hvorfor? Jeg betaler jo for det data jeg forbruger - og 3 og TDC kan vel finde ud af at afregne i mellem sig?

Håber det er mig der er en padde og ikke har forstået det hele - og at det selvfølgelig kan lade sig gøre :-)

Omdømme 4
Hey Anders

Den brik som som der mangler i din ellers udemærkede udredning er at det ikke er muligt at give ikke-kunder fri trafik på Play på mobil eller Android. Det er stadigvæk et stort argument i forhold til andre aktører - når du har et TDC Mobil abonnement så er der ikke nogen skjulte udgifter til trafik på Play-tjenesten, når app'en er hentet ned fra Android Marked.

Mobilabonnement = adgang til mobil, Bredbånd og mobil bredbånd = adgang via web. Så med andre ord - vi vil så gerne have at du bliver mobilkunde hos os også Blinkende humørikon

DBH

C

Omdømme 4
@KimV: Julemanden skal lige forstå dit ønske: statuslinien som i den øverste sorte system og meddelelsesbar?

Chriz. Ja den øverste linie/bar som viser ny mail/sms klokken osv. Samt (nogle Blinkende humørikon) åbne programmer.

Omdømme 6
Hej,

Jeg vil gerne tilslutte mig dette, det vil ikke være noget der gør programmet uoverskuligt, tværdimod.

Besvar