TDC Play Android Applikation

Omdømme 4
Kære Android Play-brugere

Få en helt ny oplevelse af Play ved at hente TDC Play ned fra Android Market. Søg på 'TDC Play'

Den koster kun den datatrafik du bruger på at hente den ned - så den koster gratis på wifi. Alt andet er inkl.

Vi understøtter alle de Android mobiler der er på tdc.dk/musikmobil og som er markeret med Android. OS skal være 1.6 eller derover.

Jeg har lovet ikke at lave reklame eller skamrose teamet bag... så prøv selv - det er en helt anden musikoplevelse ikke at skulle bekymre sig om licenser og udpakning og hentning.

Der kommer en opdatering i januar som håndrer playlister og offline mode. Find yderligere beskrivelse på tdc.dk/omplayapp

God fornøjelse

C

478 Kommentarer

Nu prøvede jeg at vælge et nummer og afspille det. Gik herefter tilbage, trykkede bland, menu og aktuel playliste. Så kom listen frem og jeg kunne afspille, men listen bliver ikke blandet.
Hej Glad humørikon

Efter jeg har hentet opdateringen af app'en har jeg flere gange været ude for, at en sang stopper, og der kommer en meddelse, hvor der står 'Kan ikke spille dette musiknummer' - det sker uanset om jeg er på Wi-Fi eller ej.

Jeg har sørget for, at alle andre apps er slukket, da jeg først tænkte, at det var et andet program, der gik ind og optog netværket, men det hjalp desværre ikke.

Mvh

Henriette

Lad mig uddybe... Når jeg streamer fra Play fra min PC, og jeg klikker på "Bland" knappen lyser den orange, så man kan se at funktionen er aktiv, men når jeg vælger "Bland" i selve app'en lyser den kun orange i det øjeblik jeg trykker på knappen og går ud så snart jeg slipper, ved ikke om det har noget at sige, men den blander i hvert fald ikke playlisten som du beskriver den skal Glad humørikon

Bruger en HTC Desire HD med Android Version 2.2.1.

Ellers spiller det bare som det skal, lyden er god (med høretelefoner Blinkende humørikon ) og det er nemt at finde rundt i app'en Glad humørikon Godt produkt!

Omdømme 1
Jeg synes også lyden er meget dårlig hvis man f.eks. sætter sin telefon (har også HTC Desire) til et anlæg. Jeg synes ikke det er et problem, når man bruger høretelefoner, men jeg håber det andet bliver bedre. Eller at man i det mindste selv kan justere lidt på diskant og bas.

Jeg tillader mig at svare på den her.

Tidligere indlæg i dette forum beskriver at man er opmærksom på fejlen med lyden på Desire HD og at det skulle blive rettet i næste version af Android fra HTC Glad humørikon

Omdømme 1
Det er ikke en HD jeg har men måske er problemet alligevel det samme Glad humørikon

Oooops my bad Glad humørikon Men er ikke sikker på at det skulle være et problem på Desire, men der kan være noget om det Glad humørikon Kan være eksperterne har hørt om det ? Blinkende humørikon

Er ikke ekspert på området, men har tidligere skrevet om mine lydproblemer, og det er en Desire.

/Mikkel

Omdømme 4
@Deadfish: tak for test - jeg checker op på om der er forskel på den testversion jeg sidder med og den som ligger på Android market.

HTC Desire med 2.2: jo det er en kendt feature at der er et forvrænget lydbillede. Alt tilgivet det er en meget lang tråd. Det er en software opdatering der har forårsaget dette. Jeg kan bekræfte at det hjælper jo færre andre programmer der kører ved siden af, men det er langt fra optimalt i forhold til hvordan musikken lyder på andre handsets.

DBH

C

Lækkert, ser jeg frem til at høre mere om da det er en funktion jeg godt kan lide at bruge 🙂
Jeg lige en observation jeg vil dele.

Jeg har stadig problemer med afspilning af sange "Kan ikke spille dette musik nummer". Men jeg oplever at det er mere nogle bestemte sange/album/playlister jeg har problemer med. Nogle starter umiddelbart og uden problemer. Mens andre (eks. Blind Guardian - Nightfall in Middlearth) virker ikke selvom jeg har forsøgt i flere dage. I modsætning til til ovenstående album startede "Beastie Boys - Paul's Boutique" uden problemer afspilningen.

Yderligere virker det som om at når først jeg har fået afspilningen til at starte, er de næste afspilninger af de samme sange problemfrie.

Jeg har ingen problemer med at hente mine playlister frem på telefonen, jeg har lavet på Play-hjemmesiden. Det er kun afspilningen der giver problemer.

Min telefon er en HTC Desire, Android 2.2. Håber at oplysningerne er brugbare.

Lige en kosmetisk ting.

Da mine øjne ikke er helt nye mere, så kan det godt være meget vanskeligt at læse den meget grå tekst på den sorte baggrund i playlister og søgelister.

Var det ikke muligt at bruge en farve med lidt mere kontrast. For.... mørk grå på sort baggrund ER altså ikke den bedste kombination....

Jan

KimV skrev:
Jeg lige en observation jeg vil dele.

Jeg har stadig problemer med afspilning af sange "Kan ikke spille dette musik nummer". Men jeg oplever at det er mere nogle bestemte sange/album/playlister jeg har problemer med. Nogle starter umiddelbart og uden problemer. Mens andre (eks. Blind Guardian - Nightfall in Middlearth) virker ikke selvom jeg har forsøgt i flere dage.  

Hej

Når man logger på TDC play på computeren så kan man se at Blind Guardian - Nightfall in Middlearth optræder 2 gange (med to forskellige priser). Den ene kan afspilles og den anden kan ikke... heller ikke på computeren!

Hvis det er den 'forkerte' version der optræder på play app' er det jo mildest talt træls Overrasket humørikon

Hej Chris,

Jeg har også problemer med at finde TDC Play i Android Market.

Kan i ikke smide en APK fil op, så man kan downloade den manuelt, som Spotify så smukt har gjort!

/Clas

Omdømme 1
Lige en kort kommentar til Favorit funktionen.

Jeg kan ikke helt se fidusen i den måde den er lavet på. Jeg har markeret to albums som Favorit albums, hvilket der har tilføjet sangene fra de to albums til en playliste der hedder "Dine egne favoritter". Det var ikke lige det jeg havde forventet. I min snævre verden er favoritter en slags genvej til noget jeg synes rigtig godt om. F.eks. er favoritter i min android telefon en liste over de personer jeg oftest ringer til og gerne vil have let tilgængelig.

Med tiden vil sådan en liste jo blive ret lang, så hvis man kun vil høre et bestemt album er det overskueligt at finde frem til det i én lang liste.

Ville det ikke være mere brugbart om favoritter på samme måde var en liste over de ting man synes om, og så kan den være grupperet på kunster eller album med mulighed for at vise alle inkluderede sange?

En anden ting: vil det ikke fungere bedre hvis alle kommentarer til android teamet ikke blev hæftet på samme tråd, men at der i stedet var en folder hvor man kunne oprette nye tråde?

Mvh

Thomas

Omdømme 4

Kære forum venner

Tak for jeres feedback. Nu er Play Android App version 1.1 frigivet og kan hentes på Android Marked.

1.1 versionen gør det muligt at afspille musik offline. Så snart du har afspillet en sang en gang, er den mulig at afspille i offline mode. Dette er markeret med et 'fly'-ikon for fly-tilstand.

Vi introducerer long click - som er når du holder fingeren nede på en playliste. Herefter bliver det muligt at redigere direkte eller gemme til at afspille den offline.

Den generelle redigering bliver lettere da slet og sorter er samlet på en oversigt. Læs mere om disse nye funktionatiteter på www.tdc.dk/omplayapp

Beta-skiltet er ikke taget af pga HTC Desire 2.2 som stadigvæk er udfordret mht afspilning og generel performance. Den er helt klart bedst på wifi, men stadigvæk milevidt fra de øvrige handsets hvad angår lydkvalitet og afvisninger.

Link til at hente app ned direkte hvis den ikke kan findes på Android Marked:  

http://fly.tdc.dk/publish.php?id=27689 - bemærk at du selv skal checke for opdateringer samt at du skal acceptere kilder som ikke er fra Android Marked. Check næste gang du opdaterer software på din mobil om det er muligt at se TDC Play app.

---------------------------

Opfølgning på ovenstående tråde:

Jeg har fejlmeldt den manglende kontrast på menuen og bland musikken.

Hvad angår musikudvalget på Android - så bliver der kun vist musik som kan afspilles på platformen. Så det er muligt at tracks optræder flere gange på web pga. af rettigheder eller at det indgår i en opsamling. Men Androiden har et filter på det indhold som vises.

Favoritter: Det er muligt at der er en kommunikationsudfordring her. Sådan som Thomas beskriver det er det jo muligt med oprettelsen af playlister. At holder listerne adskilt. Favoritlisten er til dine all time favorits og denne liste kan netop være meget lang, da den ikke er underlagt begrænsningen på den 50 som playlisterne til web-redigering er.

Enjoy - udviklingsteam ser frem til jeres feedback

god aften

C

PS: Britta on Ice har premiere i aften: Se den her: http://inspiration.tdc.dk/element.php?dogtag=p_ins_cb_film&id=18109

Super dejlige opdateringer Meget glad humørikon

Sidder og prøver det nye med playlister.. kan ikke helt få det til at virke..:

Afspiller et album og imens jeg hører dette album er der numre som jeg gerne vil have på en playliste. Så jeg trykker på knappen playliste og vælger den playliste jeg vil have nummeret på.

Vælger så forskellige numre... men opdager da jeg har lavet playlisten at kun et nummer er på playlisten men 10 gange... det samme nummer...

En anden udfordring.. jeg vælger at playlisten skal være mulig at afspille offline.... og det lille FLY logo kommer på play listen, men kun de første 2 - 3 numre... hvorfor kommer de ikke alle sammen ?

Tak for dette forum... det er super

Omdømme 6
Hej,

Når du vil tilføje et nummer til playlisten skal det være det nummer du høre, du kan nemlig ikke høre et nummer og så tilføje et andet, så du skal høre det nummer du vil tilføje.

du kan dog tilføje et helt album til playlisten uden at skulle høre det, jeg synes det er fint på den måde, og jeg ville nok have lavet det sådan selv hvis jeg havde lavet play app'en.

når du vælger en hel playliste som skal kunne splles i fly mode, så er det rigtig at den starter med at først at tilføje de første par nummere, men hvis du så holder App'en åben ville du efter et stykke id ligge mærke til at der kommer flere og flere sange som kan spilles i fly mode. det skyldes at sangene først skal downloades tl din telefon før du kan spilles, det kan tage tid alt afhænig af hvorhurtig forbindelse du bruger(husk din telefon kan ikke udnøtte en internet forbindelse fuldt ud, hvorhurtig netkortet er afhænger af telefon) samt andre paremetere.

besvared det dit spørsmål, ellers må du skrive igen.

Hej

så kan app'en hentes på den sidste X8 ( metode med sms til 1919) - dejligt Meget glad humørikon

skal hele nummeret være afspillet før den bliver offline - eller skal man bare starte og vente til den er nede - hvorefter man kan hente næste????

Omdømme 6
Hej, vorgod.

god du nu også kan få play app'en.

Nej det er ikke nødventig at helenummeret skal spilles, du kan se når du spiller et nummer kommer der en orange streg foran "hvor i nummeret du er kommet til pilen" når den er kørt igennem kan du spille nummeret i fly mode. og du kan se fly symbolet i hjørnet af nummeret når du går væk fra afspillining.

det andet du kan gøre er at tilføje nummeret til en playliste gå over i Playlister og lave en "long" tryk på en play liste og så vælge "Download Playliste" så bliver alle nummerene hentet og efter som de bliver hentet bliver spilbar i fly mode.

hej

det var dejligt at få bekræftet - tak for det!

det lader til at det eneste lidt svage punkt er playlister....!

eksempelvis hvis man gerne vil have et helt album offline, men ikke blandet med andre numre - så skal man have oprettet en ledig liste oprette på TDC Play forinden - eller forstår jeg intet ???

Omdømme 6
Hej, Igen.

Ja det sidsteHumørikon med tunge(jeg driller bare)

du kan med at klikke på mer knappen(på x10 serien og x8 er det den med 4 firekanter) så skal du klikke Opret playliste.

skriv Title på listen, og under skriv en beskrivelse. og vupti du har oprettet en ny playliste.

det kan du gøre lige meget hvor du står i App'en.

under "mer" kan du også gå til din aktuelle playliste og Afslutte play app'en

Omdømme 6
Husk den skal lige bruge et få sek. til at oprette playlisten, den bliver jo gemt på nettet, så selvom du fjærner Play App'en så næste gang du logger på eller installere på en anden telefon, har du din playlister igen.

strålende! så er min problem-liste tom

tak for denne gang

App'en må gerne sætte sangen på pause, når minijack stikket trækkes ud.

Besvar