TDC Play Android Applikation

Omdømme 4
Kære Android Play-brugere

Få en helt ny oplevelse af Play ved at hente TDC Play ned fra Android Market. Søg på 'TDC Play'

Den koster kun den datatrafik du bruger på at hente den ned - så den koster gratis på wifi. Alt andet er inkl.

Vi understøtter alle de Android mobiler der er på tdc.dk/musikmobil og som er markeret med Android. OS skal være 1.6 eller derover.

Jeg har lovet ikke at lave reklame eller skamrose teamet bag... så prøv selv - det er en helt anden musikoplevelse ikke at skulle bekymre sig om licenser og udpakning og hentning.

Der kommer en opdatering i januar som håndrer playlister og offline mode. Find yderligere beskrivelse på tdc.dk/omplayapp

God fornøjelse

C

478 Kommentarer

Hej

det lyder dejligt !

med hensyn til SE X8 så er de ringen tvivl om at det ikke gælder alle... af de to jeg har prøvet kan app'en hentes på én (den der er købt i el giganten) og ikke hentes på den anden (den der er købt i TDC butik)

mvh   

Omdømme 4
Ingen synlig app på Market: jeg har talt med mobilguruen. Det tyder på en lokal opsætning. Når vi publiserer til Android Market - svarer det til at tilmelde et website til Google. Det er ude af vores hænder, når der er trykket på 'publish' når de lokale settings er korrekt opsatte. Så anbefalingen er at gå tilbage til fabriksindstillingerne og dernæst hente seneste software opsætning. Husk backup af ALT personligt.
@Helskov på Android Market: tak for opdatering med Android 2.3 og Desire. Det er gode toner Glad humørikon

Omdømme 3
Wuuuhhhhuuuuu det virker, nu kan jeg da søge efter musik før var der intet, men efter opdateringen er der masser af musik Meget glad humørikon

Lyden er genial ingen problemer der (SE X10)

Nu mangler der bare selvsamme app til iPhone Blinkende humørikon

Omdømme 1
Hvornår kommer kommer der en widget, gerne i fuld skærm og halv skærm ?

Eller syntes jeg den virker super fint på min htc legend

Jeg har fået en Sony Ericsson XP10 mini pro. Jeg har købt telefonen uden binding, og har sat mit simkort over i den nye smartphone fra den gamle telefon (ikke smartphone). Jeg vil gerne have playapp´en til at virke, men uanset hvordan jeg forsøger via sms via android market osv., så meddeler telefonen bare at linket er ukendt. Jeg har slået WI FI fra og der står 3 G i toppen.

Hvad gør jeg galt ?

Omdømme 1
Hej Chriz

3 Spm

1) Jeg kan kun finde version 1.07 på Marked ... er 1.5 på vej?

2) Går TDC noget for at forbedre lydkvaliteten så Desire ikke rammes, eller satser I på at problemet løses af sig selv ved Android upgrade (men hvorfor skulle problemet så ikke genopstå i version 2.4).

3)@Helskov på Android Market nævner at have "smidt 2.3 på Desire" ... hvordan foregår det? jeg troede egentlig, telefonen automatisk blev opdateret med nyeste version af Android?

Tak! :-)

Omdømme 1
Hej

Jeg har også en HTC Legend, men kan desværre ikke logge ind i TDC Play applikationen da jeg ikke også har mobilabonnement. Jeg har desværre "kun" adgang til Play via PC da jeg har et dataabonnement.

Omdømme 4
Hey Franzen

1. Version 1.07 er i skrivende stund den seneste.

2. En Desire med 1.6 har ikke de problemer. Det er en kendt fejl, da dekodningen af filpakkerne ikke er helt synkront. Der er en del fora som har rejst kritiske røster over at dette problem ikke er blevet løst hurtigere. Der er ingen garantier men det vil være uheldigt hvis den samme fejl sker igen i ny opdatering især set i lyset af Desires udbredelse blandt vores brugere.

3. Har du adgang til en udviklerkonto kan du manipulere med software på dit handset. Almindelige brugere får den leveret automatisk når den er frigivet.

God weekend

C

Skal man have tdc mobil for at bruge den app? Da jeg har bredbånd hos tdc men mobil hos.

Når jeg henter app skal skal acceptere vilkår. Gør jeg. Så skal jeg tastemin mobil nr ind og der skriver den bare , kan ikke gennemføres prøv senere

Badge
Præcis. En widget kunne være rigtig dejlig.

Hej

Jeg har YouseePlay på bredbånd og e mobil-abb hos TDC til en gammel Treo-pda, som fungerer fint som telefon mv.

Jeg har nu fået en Lumatron M-7, der er en 'telefon' uden telefon og Simkort, men med WiFi gennem min trådløse router så jeg i princippet kan hente alting via bredbånd. Den har indbygget adgang til Android Appstore, der ikke rummer TDC-link! Kommer der evt. en løsning her, da jeg ikke kan tilmelde mig mobilt.

PS Jeg kan i nogen grad omgå denne begrænsning ved at hente musik og anden lyd via PC-opkoblingen og derefter konvertere wma-lyden til mp3-lyd på PC'en og kopiere til Anroid memory - det er dog ret besværligt!

Mvh JL

Hi! Super med Play app'en. Min datter har en Sony Ericsson "Xperia" men kan desværre ikke 'søge' numre (kan kun skrive navn på kunstneren, men 'retur' knappen virker ikke), og kan derfor kun spille de numre udvalgt af TDC. Hun kan heller ikke rette i Favoritlisten. Er der en løsning på dette?

Omdømme 6
Hej, Cianteto.

Som svaret på flere gange i den hær tråd, så ja, man skal have TDC Mobil for at brug TDC Play App'en.

det står også i beskrivelsen af app'en inden du henter den fra market.

Omdømme 1
JeørgenL,  at konvertere de beskyttede wma-filer fra PLAY til mp3 er heller ikke lovligt, selvom det er nemt  ... nok ikke noget, du skal reklamere med at du gør, især ikke i dette forum.

Jo, det er faktisk lovligt, så længe du kun bruger dem til eget brug! Det vil sige i din egen husstand. Du har lov til at konvertere dem til et format, der kan afspilles på de enheder du har - det kunne også være en Linux maskine.

Du må selvfølgelig ikke lægge konverterede filer op på internettet eller give dem væk til naboer, venner og bekendte.

Omdømme 6
Hej,

Jeg må desvære sige dig imod, nej du må ikke konvetere eller på andre måder fjærne DRM beskyttelsen på filer fra Play.

"Den downloadede musik er ophavsretligt beskyttet. Ved kundens krænkelse af tredjemands rettigheder f.eks. ved distribution, offentlig afspilning eller ved brud på Digital Rights Management-licensen (DRMlicensen), eller hvis TDC Play uberettiget anvendes af andre end kundens husstand eller den registrerede bruger, er TDC berettiget til at afbryde kundens forbindelse til xDSL-tjenesten, jf. pkt. 10, ligesom kunden kan ifalde straf og erstatningsansvar." kilde: Vildkår for TDC Play(http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=20686)

Det jeg siger, modsiger jo heller ikke det du skriver.

Jeg distribuerer ikke de konverterede filer.

Jeg afspiller dem ikke offentlig.

Jeg anvender dem ikke andre steder end i min egen husstand osv.

I øvrigt vil det være underligt at TDC selv giver anvisninger til omgåelse af DRM, hvis det er ulovligt.

Se her: http://www.eksperten.dk/spm/703120

Her er et link mere, til dem der ikke tror på mig - denne gang til Kulturministeriets hjemmeside.

http://kum.dk/kulturpolitik/ophavsret/baggrund/kopisparring/

Har lige installeret denne app på min Desire.

Umiddelbart fungerer den rigtig godt, men der er et par småting.

App burde kunne flyttes til SD kort.

Data og cache burde ligge på SD kort, idet der hurtigt ophobes en del data i mobilens interne hukommelse, som der jo ikke er for meget af Glad humørikon

Ellers synes jeg det fungerer ganske udmærket af en BETA at være Glad humørikon

Omdømme 6
Hej, Zarocq.

Jeg ved godt må må i visse tilfælde, men det ikke gælder i det her tilfælde,

der står derekte i vilkårene at man ikke må bryde DRM licensen.("eller ved brud på Digital Rights Management-licensen (DRMlicensen)")

Den side for kulturministeriet gælder jo netop CD og DVD er, der står også i bunden at det er forbudt.

"Det skal således understreges, at det fortsat er lovligt at tage kopier af bl.a. cd’er og dvd-film til personlig brug inden for en husstand. Kopier, der er fremstillet lovligt før lovens ikrafttræden, forbliver lovlige. Hvis der er en kopispærring, må man imidlertid ikke omgå denne for at fremstille kopien, men det forventes, at kopispærringer i fremtiden indrettes på en sådan måde, at det er muligt at tage en eller flere kopier til personlig brug; dette er i hvert fald intentionen med loven. Det bemærkes, at det fortsat er sådan, at det ikke er tilladt at kopiere fx musik til blanke cd’er og mp3-afspillere på grundlag af et ulovligt forlæg, herunder downloading af musik fra internettet, der er stillet til rådighed uden rettighedshaverens samtykke."

Jeg her under streget noget, og der står at man ikke bryde kopisikringen.

Omdømme 3
@miela1 HØRT.

Dog vil jeg så også sige at det er met meget ømtåleligt emne denne tråd er på vej ud i med hensyn til hvad man må og ikke må.

I dette tilfælde vil jeg sige at det er op til en selv om man har samvittighed til at gøre det med at omkode DRM procected musik til f.eks mp3 eller andet format. Hvis man vil støtte musikken så køber man da en skive eller downloader den fra TDC/Yousee play, iTunes where ever man nu kan købe Lovligt musik henne online. Når det så er sagt så er det jo igen op til en selv hvad man vil med dette stk musik man nu har købt online eller i en fysisk store.

Nå men anyways guys skal vi ikke se at få denne tråd tilbage på sporet igen?

Der til vil jeg sige, er der nogen der har oplevet problemer med at afspille sange via play applikationen?

Håber ikke jeg støder nogen ved at komme med det opkast Glad humørikon

Jeg kunne godt finde flere eksempler, men jeg kan høre det er et ømtåleligt emne det her, så jeg vælger at stoppe. Dermed ikke sagt at jeg er enig, men at jeg beholder min tolkning af emnet. Case closed!

Omdømme 3
Det er ikke ømtåleligt som sådan, men personlig synes jeg ikke det er særlig smart at diskutere det sådan et sted som dette Glad humørikon

Chriz skrev:
Ingen synlig app på Market: jeg har talt med mobilguruen. Det tyder på en lokal opsætning. Når vi publiserer til Android Market - svarer det til at tilmelde et website til Google. Det er ude af vores hænder, når der er trykket på 'publish' når de lokale settings er korrekt opsatte. Så anbefalingen er at gå tilbage til fabriksindstillingerne og dernæst hente seneste software opsætning. Husk backup af ALT personligt.

Hej

det lyder som en rimelig forklaring, men alligevel ikke helt!

den eneste SE x8 jeg IKKE kan finde applikationen på, er den der er købt i en TDC butik. det kan da ikke passe, at netop den af alle mobiler kræves reinstalleret. Overrasket humørikon

mvh

Omdømme 3
@vorgod:

Jeg kan finde appet på en X10 fra Telenor (dog uden alt deres skrammel).

Jeg søgte bare på TDC Play så fandt jeg det i markedet og kender en der har en Legend han gjorde det samme

Besvar