TDC Play Android Applikation

Omdømme 4
  • Tidligere administrator
  • 847 kommentarer
Kære Android Play-brugere

Få en helt ny oplevelse af Play ved at hente TDC Play ned fra Android Market. Søg på 'TDC Play'

Den koster kun den datatrafik du bruger på at hente den ned - så den koster gratis på wifi. Alt andet er inkl.

Vi understøtter alle de Android mobiler der er på tdc.dk/musikmobil og som er markeret med Android. OS skal være 1.6 eller derover.

Jeg har lovet ikke at lave reklame eller skamrose teamet bag... så prøv selv - det er en helt anden musikoplevelse ikke at skulle bekymre sig om licenser og udpakning og hentning.

Der kommer en opdatering i januar som håndrer playlister og offline mode. Find yderligere beskrivelse på tdc.dk/omplayapp

God fornøjelse

C

478 Kommentarer

Omdømme 6
Ja, det er rar, nu er jeg bare træt af at jeg ikke kan få mine play lister til at virke, jeg kan ikke få tilsendt den sms man skal få når man tilmælder sig fast trackTrist humørikon

men når nu jeg tager mig lidt sammen og får det til at virke så er jeg glad, og playeren er også meget bedre end den i min X10 mini pro. ikke for at tale om lyden som jeg også vil sige er blevet bedre.

Jeg har det samme problem at afspilleren/applikationen ikke altid automatisk går videre til det næste nummer. Men skriver at nummeret ikke kan afspilles i en pop-up. Det jeg gør for at komme uden om problemet er at jeg hopper videre til den næste sang med tasten >> og derefter tilbage med << indtil den afspiller den rigtige sang. Nogle gange skal jeg dog prøve et par gange.

Jeg har mest oplevet det når jeg bruger den i bilen, så jeg har en ide om at det kan skyldes "masteskift" på tlf. nettet. Men da jeg på ingen måde har nogen viden omkring det emne er det et skud i tågen.

Omdømme 4
Fast track tilmelding: Det er en kendt feature at nogle androids har svært ved at modtage et simpelt wap push. Men denne tilmelding kan du foretage ved at sætte dit sim kort over i en almindelig mobil og modtage linket her. Det eneste det kræves er at mobilen kan gå på internettet, da du modtager et link du skal klikke på.

Afbrydelser i afspilning: det kan tænkes at det er masteskifte eller blot almindelig travlhed på nettet, så vi arbejder bagved på at sætte bufferen op, så afspilningen ikke bliver helt så følsom. For du skal helst kunne høre musikken hands fri.

Jeres kommentarer bliver læst og gransket. Så værdsatte skribenter og brugere - bliv ved med at lade dem komme

De bedste december hilsner
C

Omdømme 3
Hej Chriz!!

Er der nogen udsigt til TDC Play ever kommer til iPhone??

Eller er Apple for stædige på det punkt stadig ;-)

Omdømme 6
Hej, Chriz, og i andre.

Jeg har fundet udaf hvorfor jeg ikke kunne få den push-meddelse, så her er lige en vejledning til hvor dan man slår Push-meddelser til på, Sony Ericsson X10 serien.

åben beskeder >> Klik mer Knappen(den med de 4 firkanter) >> Instillinger >> Indstill. for oush-medd. >> tillad push-meddelelser(der skal være et fluge ben i)

set kan også ske at det virker på andre, android telefoner.

Omdømme 4
Hey jytfin

Tak for dit spørgsmål.  Der er ingen officiel udmelding om iPhone udvikling eller Apples godkendelsesproces fra TDC Play.

DBH

C

Omdømme 3
Hej Chriz

Tak for dit svar, så må jeg lige teste det på android og håbe på at Play kommer til iPhonen

Omdømme 1
Super flot applikation - virker mere stabil og lækker en Grooveshark, som jeg har brugt hidtil. Og så er tdc play jo gratis som TDC kunde, både datatrafik og uden månedlig gebyr.

Men jeg har et problem med lydkvaliteten .. hvilken kvalitet downloades numrene i? Jeg undrede mig, da jeg lyttede til et kendt nummer, og sammenlignede efterfølgende med samme nummer som jeg har på telefonen som mp3 og afspillet via telefonens player (HTC Desire) ... virkelig stor forskel, hvor lydbilledet via PLAY var afstumpet og fladt. Er der mulighed for at vælge bedre fil i den nye version .. det er synd at en flot app ikke i højere grad reswpekterer den vare, som det hele handler om (=musikken).

Omdømme 4
Hey Cortez

Du finder din favoritliste under 'Playlister' på app'en.

DBH

C

Ja jeg er meget enig i at lydkvaliteten bestemt ikke er god, jeg har også sammenlignet med en mp3 fil på min telefon desire. Der er mega stor forskel.

Det lyder som når man i gamle dage satte sin gettoblaster op foran tv´et for at optage lyden vi den indbyggede mikrofon.

Håber der kommer forbedringer på dette område.

Jeg har også store problemer med at næste nummer ikke afspilles og afspilningen derfor går i stå. Det gør den ret ubrugelig f.eks. i bilen.

mvh

Nils

Det er super med denne app. Den kommer jeg helt sikkert til at bruge rigtigt meget.

Det er et fint og simpelt interface.

Jeg har lige som en af de andre brugere problemer med at få "Søg" til at virke. Som beskrevet i en tidligere post, så får jeg "bare" et mellemrum hvis jeg bruger "enter" på tastaturet. Knapperne (Kunstner, Album, Sangtitel) sætter ikke en søgning igang. Jeg har også problemer med at afspilningen går i stå, som brugeren ovenfor rapportere. Hvis jeg hopper et nummer tilbage (via app knappen) og så hopper frem igen - ja, så starter afspilningen. Der skal dog komme en fejlmeddelse ("Kan ikke spille dette musik nummer") før denne lille "øvelse" - ellers virker det ikke. Der er tilsvarende problemer i playlisterne. Måske et kig på status for buffering var en ide?

Jeg har kun været på telefonnettet - har ikke prøvet over WIFI.

Jeg håber I kan finde og rette fejlene til næste version (som afventes i spænding).

HTC Desire (android 2.2, Kerne system:2.6.32.15-gf5a401c (HTC Kernel@and18-2#1), software nummer 2.29.405.5)

App: TDC Play version 1.02 (build 16749)

Godt nytår til alle.

Omdømme 4
@UffeB: tak for dine betragtninger. Søgningen: kunstner, album og sangtitel er en del af sorteringen - hvis du har lavet en søgning fungerer de som tabs.

Flowbeskrivelse af søgning: Jeg  har en HTC desire i hånden, samme software version og står nu på søgningen. Jeg har en markør ud for søgeord. jeg taster 'madonna'  og trykker på enter og søgningen starter. Jeg ved at der er en bug på mini'erne. Men ikke på Desire.

Buffer: der er ganske rigtig en ny version på vej. Stay tuned.

C

Jeg har også oplevet at den ikke afspiller næste sang automatisk på wifi. Jeg synes dog ikke at det sker helt så ofte som over mobilnet.

Hej C

Tak for hjælpen. Jeg har fundet årsagen!

Jeg har købt (og bruger) SlideIT Keyboard (version 2.1).

Da jeg skiftede til standard keyboard virkede det fint. Jeg har også lige prøvet Scandinavian keyboard (Trygve Aaberg) med dansk ordbog. Det virker også fint.

Er der andre der anvender andre keyboards (f.eks. SWYPE eller lignende) - og som har dette problem, så meld ind.

I kunne måske overveje at tilføje en "Søg" knap der kunne sætte søgningen igang? Bare som et supplement til "Enter" knappen.

Lyder godt med den næste version. Nogen ide om hvornår den kommer? Har I brug for frivillige testere?

UffeB

Omdømme 4
@KimV: Det er også den iagtagelse vi har. Det afhænger ikke kun af den lokale forbindelse.
@UffeB: Tak for feedback. Der kommer en lokal 'søg' knap i forlængelse af indtastningsfeltet. Vi har meldt slutningen af januar for den endelige version. Jeg sender en mail ud når den ligger klar til test for betroede brugere.

@Chriz

Tak for det med søge knappen!

Kan man gøre noget for at blive "betroet bruger" og være med til at teste? Send evt. en PM.

Hej

et spørgsmål

min datter fik en X10 mini, men kan nu ikke tilmeldes fasttrack. Det kan måske løses af nedenstående:

Chriz skrev:
Fast track tilmelding: Det er en kendt feature at nogle androids har svært ved at modtage et simpelt wap push. Men denne tilmelding kan du foretage ved at sætte dit sim kort over i en almindelig mobil og modtage linket her. Det eneste det kræves er at mobilen kan gå på internettet, da du modtager et link du skal klikke på.

C

MEN kræver det fasttrack at kunne anvende de på TDC Play oprettede playlister fra mobilen ??

Omdømme 4
hey vorgod

Tillykke med x10minien.

Den release som kommer senere i januar vil give mulighed for at oprette playlister direkte på applikationen. Men din datter vil med fordel drage nytte af et tdc login med fast track - da det er muligt hurtigere at gemme playlister, hele hitlister eller temaplaylister fra bagkataloget. Så det er ulejligheden værd at forsøge sig enten med simkort i en anden mobil eller følge anvisning ovenfor fra miela.

DBH

C

synes ikke lige jeg kan finde svar på det jeg spurgte om ........ :-)

Hilsen

Nils

Omdømme 1
Hej Chriz

En kollega spurgte idag uopfordret, om jeg havde bemærket den dårligere lyd på PLAY app'en i forhold til Grooveshark og mp3-filer på mobilen. Efterhånden er der flere, som er opmærksomme på problemet, herunder også nilschr i denne tråd. Er der nogen umiddelbar forklaring på dette, udover at begrænse datatrafikken (som på den anden side jo er gratis med det obligatoriske TDC abb for at bruge PLAY app)? Jeg kunne godt tænke mig at høre udviklernes mening om dette emne .. og også om andre har bemærket fænomenet? Jeg skriver kun, fordi det ærger mig .. det virker ellers som en meget flot og god app, men hvad hjælper det hvis man irriteres over musikkvaliteten? Er det noget, som er helt ukendt for TDC eller arbejdes der også på dette "problem"?

En anden ting; jeg er yousee kunde hjemme og vil egentlig gerne bruge denne konto til playlister mv. Men på denne konto kan jeg af en eller anden grund ikke komme til at sende link til mobilen til fast track ... jeg kan simpelthen ikke finde et link under min profil, hvor jeg kan indtaste mit mobinummer? Kan det ikke lade sig gøre at kombinere yousee og TDC mht fast track/PLAY. Jeg bliver automatisk omdirigeret til yousee, når jeg prøver at komme hen til TDC PLAY?

Jeg har også bemærket lavere lydkvalitet på nogle sange/albummer. Jeg tænkte at det var et båndbredde problem da musikken jo bliver streamet. Så det kan være at offline funktionen vil løse dette.

Omdømme 4
Hey nilschr

Nej Applikationen kræver ikke fast track, men det er en fordel. Jeg håber du kan have lidt tålmodighed endnu indtil den næste version bliver sluppet løs, hvor det er muligt at redigere playlister direkte på app

DBH

C

Omdømme 4
Hey Franzen

Der bliver arbejdet på lydbilledet - både udfra de beskrivelser som er kommet her og de testere som er tættere på udviklingen. Data-trafikken er den samme om det er et download via wap-portalen eller android app men der er forskel på hvordan de enkelte mobiler håndterer afspilningen på native player.

TDC Mobil kunde på YouSee: Det er 2 forskellige selskaber og også 2 forskellige portaler som ikke deler bruger-id da det er knyttet til de produkter du har. Derfor skal du lave et login på tdc.dk/musiklogin som du tilknytter dit mobilnummer til.

DBH

C

Hej,

Jeg har nu downloadet TDC Play applikationen til android, men til min skuffelse kan jeg ikke bruge den på trods af at jeg har adgang til TDC play. Dette skyldes at jeg har adgang gennem Yousee, og dermed ikke gennem min mobil (nummer). Jeg ville være meget taknemmelig hvis der var alternative login metoder...

Jeg er i den forbindelse fuldt ud klar over at jeg selv må betale for data trafikken.

Omdømme 6
Hej, Rular.

du kan kun bruge TDC play app'en hvis du har et mobil abonnment ved TDC, ligesom at du kun kan hente musik til telefonen fra TDC play hvis du har mobil abonnement ved TDC, med andre ord for at have play på din telefon skal du have mobil ved TDC.

Besvar