TDC Play Android Applikation

Vis første besked

478 Kommentarer

Omdømme 6
Hej, Rular.

Undskyld hvis det kommer til at lyde lidt..

hvis du havde læst Beskrivelsen af App'en inden du hented den, kunne du bla. læse det her:

"Her du et mobilabonnement hos TDC så har du fri adgang til al musikken i denne applikation."

Jeg var udemærket klar over at det var et longshot, men jeg finder det stadigvæk relevant at gøre opmærksom på at TDC play har et kundesegment der bliver udelukket. Jeg fiskede blandt andet efter om der var nogle planer for at jeg endelig kunne bruge play på min mobil. Jeg har selv udviklet små applikationer til Android, og ved det er teknisk muligt omend det bestemt ikke er absolut trivielt.

Alle andre adgange til play er spærret når jeg tilgår tjenesten over mobilen, hvilket ærlig talt gør den ret ubrugelig for mig. (Jeg kan ikke logge ind, selv gennem browseren i mobilen)

Omdømme 6
Hej,

Som du selv skriver kan du slet ikke bruge Play på din mobil, det er ikke en fejl men simpel hend forde at du SKAL have TDC Mobil for at have adgang til play Mobil. ikke en gang hvis du har TDC bredbånd kan du, du skal stadig have TDC mobil.

det er ikke forde det ikke er muligt at lave, men det er forde et det er betingelserne for at have TDC Play, og ja der er kunder der bliver udelukket på den måde. men du er jo udelukket netop forde du ikke er TDC kunde, men Yousee kunde, nu ved jeg ikke hvilket mobil abonnement du har men det er ikke TDC med Play adgang, alle de TDC kunder som bliver udelukket er dem som i forvejen er udelukket, forde de ikke har TDC mobil som det jo kræver.

men det du siger, og ret mig entlig hvis jeg har misforstået det.

forde man har adgang til play på PC skal man også have adgang på Telefonen, og derfor siger du også at har man adgang til play på mobilen skal man også have adgang på PC.

Jeg finder ikke dine svar specielt hjælpsomme. Jeg er udemærket klar over at det ikke pt er muligt at få adgang til Play gennem mobilen. Hvorvidt dette er teknisk betinget eller er en bevidst politik de bruger er svaret jeg meget gerne ville have fra en ansat af TDC. Sidst jeg kontaktede dem desagående blev det kraftigt antydet at problemet var teknisk.

Desuden finder jeg det personligt rimeligt at hvis du har adgang til play, og dermed allerede har "betalt" for at kunstnerne kan blive "kompenseret" for ens musik forbrug, så har du adgang til musikken på de platforme hvor det er teknisk muligt. Jeg ved heller ikke om du er opmærksom på hvor tæt knyttet yousee og TDC egentligt er, men jeg kan dog nævne at jeg kan logge på tdc.dk/play uden problemer.

Jeg står nu bare i den situation hvor jeg kun kan komme til musikken fra min stationære da jeg ellers dels bruger linux, og dels kommer på nettet gennem mobilen på min bærbare. Derfor ville en login løsning gennem android market være ekstremt velkommen.

Om ikke andet kan disse posts betragtes som en interessetilkendegivelse samt en forespøgsel på en officiel bekræftigelse på hvorvidt jeg burde kunne få adgang gennem min browser selvom jeg bruger min mobil som dongle.

Hej Chriz

Jeg melder mig i koret af forventningsfulde TDC mobil kunder, der med spænding imødeser den næste version af android app. til TDC Play. Det er RET fedt, nærmest grineren på den usolidariske måde, at der er et sted, hvor androidbrugere er foran iPhone brugere....

Jeg kunne forstå på din allerførste besked i denne tråd, at der også kommer en offlinemulighed. Det forstår jeg sådan, at man gennem denne nye app. kan downloade musikfilerne til sin mobil (med mobilabonnement, selvfølgelig).

Så er det jeg tænker på, om følgende problemer, som jeg har når jeg går ind på TDC Play via Fly og downloader til mobilen, vil blive løst i samme håndevending (jeg har en HTC Wildfire):
1) Når jeg downloader musik ser filnavnet sådan ud, hvilket undrer mig, når der står at musikfilerne er enten mp3 eller wma: U2_BeautifulMeget glad humørikonay_TDCPlay.mp4.dcf
2) Det værste er, at det ser ud som om jeg ikke får downloaded oplysningerne om kunstner, album, titel m.m.. I hvert fald kan min telefon (HTC Wildfire) ikke bruge informationerne til at lægge filerne i de rigtige kasser. Så det bliver ret primitivt, når jeg skal få overblik over min musik.

Omdømme 6
Hej, Du må udskylde at mine svar ikke har hjulpet dig.

jeg havde åben bart misforstået dig, jeg havde fårstådet det sådan at du ikke kunne forstå hvorfor du ikke kunne bruge din yousee play adgang til TDC play mobil. hvilket jeg så har forsøgt at forklare dig.

jeg kan ikke fortælle dig hvorfor TD har valgt at lave det på den måde, men det er den måde det er lavet på og det er der ikke så meget at gøre ved.

jeg synes du skal forslå Yousee at lave en App så du kan bruge Yousee Play på din mobil.

ja det ville være rimligt at du kunne bruge Play på alle dine platforme, det er vi slet ikke uenig med dig i, men desvære er det ikke sådan og det må vi respekter.

jeg ved ude mærket hvortæt TDC og Yousee er knyttet, helt enkelt ejer TDC, yousee.

når du logger ind på TDC play, med dit Yousee login er det efter som jeg har forstået det forgår t du bliver stillet vidre til Yousee play, derfor selvom du kan logge ind er det ikke TDC play du loger på.

men efter som at det er Yousee du har er det dem du skal have fat i, Ikke TDC.

du kan jo også lave et indlæg på forum.yousee.dk

jeeg forstår udemærket godt din interesse, men efter som at du ikke kan få TDC play mobil så har de 2 andre store mobil selvskaber også deres alternativ(mod betaling).

Omdømme 4
Hey rular og miela1

Svaret er at App er en TDC Play Mobil App. Derfor skal der sidde et TDC Mobil simkort (voice) i det device der henter musikken. Det ville være et logistisk mareridt at styre kundeforhold hvis der ikke er et TDC/YouSee produkt forbundet til den platform vi giver adgang til. Vi er underlagt strenge krav fra rettighedshaverne i forhold til misbrugsmonitorering.

God aften til jer begge

C

Nu kommer jeg nok til at afsløre noget TDC nok helst ikke ville ønske.

Har du bare 1 i famillien der har en tdc mobil eks min far for han har tdc mobil, ja så er det ret nemt og få adgang til TDC Play mobil appen Blinkende humørikon selv på en telefon der ikke er fra tdc.

Omdømme 6
Hej,

det har jeg ikke lige prøvet, men jeg kan ikke se hvordan,

for at have spille musik fra play app'en skal du logge ind i app'en, det gør du med at skrive dit telefon nr, så før du en SMS med en kode som du så skal skrive og så er du logget ind, på den næste telefon som ikke har TDC regner jeg med at du så vil sette dit tdc sim kort i og genage prossen en gang til, men man kan kun været rigistret en gang og så vil jeg regne med at du ikke kan registrer igen før du har afmældt din gamle registration.

hvis det ikke er tilfældet så er jeg sikker på at det er noget der vil blive rettet nu når du har gjort opmærksom på det.

Nemlig

1. Du taster telefon nummeret ja på min den gamles mobil

2. Du indtaster koden der kommer på den gamles mobil

3. WUPTI og du har adgang til TDC Play Blinkende humørikon

Siger det jo også kun fordi det jo tydeligvis ikke er iden bag denne app at det skal være så nemt og komme uden om deres sikkerhed, prøvede det dog bare i sjov for at se om det virkede og det gør det sjovt nok Glad humørikon

Men det hjælper ikke på musik kvaliteten der kommer ud af programmet er utrolig dårligt og uden substans i bas og andre fasetter.

Omdømme 6
Hej,

Jeg er sikker på at det bliver rettet, for det er helt sikkert ikke meningen.

så jeg tror det er godt du har skrevet det, så TDC kan få det rettet.

Problemet rent ud sagt er faktisk at de ikke kan rette det.

1) De har ikke database på alle MAC nummer på telefoner de sælger.

2) De tillader WI-FI Adgang lige meget hvilken internet leverandør du har - og selv hvis de så skulle finde på og lave et IP Tjek vil det stadig være muligt for os med TDC Bredbånd og bruge appen.

Eneste de kan gøre er at blokke for ip adresser mere eller mindre det vil sige jeg eks ikke ville kunne streame musik via 3G og så videre.

WIMP lider af samme problem - har du bare en telefon med telenor og betaler ud for wimp for ja det koster nu en gang penge, skal så også forsvares med lyd kvaliteten er LANGT bedre end tdc play - men stadig har du et login så kan du også logge på wimp via en ikke telenor telefon så vidt jeg har fundet ud af.

Omdømme 6
Hej,

jeg ville lige rette dig, fejlen kan godt rettes, i android er der mulighed for at App's kan se telefon nummeret, så kan det jo bruges til at tjække om det telefon nummer som er tastet ind er det samme nr som sim kortet har. så ville problemet være løst.

TDC gør i forvejen brug af at App's kan se telefon nr. når du går på Play siden, der sender din browser telefon nummeret ud og så logger du ind med det. problemet der er bare at borwseren kun læser telefon nummeret når du er på det mobile net og derfor kan du ikke downloade musik på wifi.

ja slf det er rigtig nok lidt sjovt de ikke har gjort det fra starten

Omdømme 6
Ja,

men det kan jo være at TDC udviklerne ikke har vidst at man faktisk kan.

Hej med jer. 

Jeg har downloadet applikationen på en HTC Hero, og den er indtil videre so so vil jeg sige. Mit største problem er redigering af play-lister. Jeg kan forstå det kommer i næste version på selve applikationen. Men som jeg forstår burde man kunne redigere play-listerne via ens computer - mit problem er at jeg ikke kan logge på tdcplay på nettet - jeg har kun mobil-abonnement hos tdc. Nogle forslag?

/Henrik

Omdømme 6
Hej,

du kan godt logge på play selvom du kun har mobil, du skal oprette fasc track, jeg har lavet en vejledning til hvordan man gør i en anden tråd.

/t5/Mobil/N8-og-tdc-play/m-p/14743#M1721.

der er problemer med at få en push meddelse på android telefoner, der har jeg lavet en vejledning længere ope i den her tråd den er til sony ericsson x10 serien, men det kan være at den også virker på HTC, ellers kan den give dig lidt inspiration til hvordan du slår push meddelser til på HTC.

ellers må du gør som Chriz skriver at sette din sim kort i en telefon som står på listen over telefoner som kan buge play, husk den skal også kunne bruge fast-track eller som minimum kunne modtage push meddelser

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=16097&cid=_tdc_dk_musikmobil

Hej Chriz,

Tak for svaret, og jeg kan udemærket sætte mig ind i hvor stort et mareridt det kan være for jeg at holde styr på overvågning af løsningerne. Jeg må acceptere svaret og gå til yousee i stedet.

Grunden til at jeg briger dette på banen er simpelthen at jeg automatisk bliver omdirigeret til jeres mobile version af play når jeg prøver at gå til den gennem browseren på min mobil: (yousee.dk/play giver mig en side med TDC play, TDC anbefaler, anbefalet af TDC play etc.) Hvis der reelt er tale om to separate systemer hvorfor bliver jeg så forwardet på denne måde uden yousee (jeg har snakket med dem) kan gøre noget ved det? Alt held med applikationen... Den lyder lovende.

Ideen med en TDC Play app er rigtig god, og det kan helt sikkert udvikle sig til en meget succesfuld app. Dog er der nogle ting der bør ses på, efter min mening: - Lydkvaliteten. Lige nu er lyden lidt hul, og det bliver ret generende i længden. - Søgningen: I bør tilføje en søgeknap her, for nogle tastetures enter-knap udløser ikke en søgning, men sætter blot et mellemrum (for eksempel standardtasteturet på X10). - Download. Hvorfor kan man ikke hente musik ned på sin telefon fra appen? Det ville da netop være det primære formål med appen, eftersom det er frygteligt besværligt og tidskrævende at navigere rundt på mobilsiden for Play - den side egner sig ikke just til smartphones. - Afslutning af appen. Det er et kæmpe irritationsmoment, at Tilbage-knappen ikke lukker appen, men at man skal ind under menuen for at lukke den. Det handler om at det skal være nemt og hurtigt og at det skal foregå med så få klik/taps som muligt. Hvis de ting bliver forbedret, så vil jeg ikke tøve med at kalde det en fantastisk app. Det har et stort potentiale. Glæder mig til de senere versioner Glad humørikon
Det virkede fint! Heroen kunne nu godt modtage push-meddelelser - under menu kan man trykke på push, så kommer man til dem. 

Er der en måde hvor jeg kan redigere favoritlisten?

/H

Omdømme 6
Hej,

Ja, så skal du logge ind på http://Tdc.dk/play tilmælde dig fast track, så kan du oprette faoverit lister på siden og så kommer de automatisk på Play App'en

Omdømme 4
God morgenCortez skrev:
Det er RET fedt, nærmest grineren på den usolidariske måde, at der er et sted, hvor androidbrugere er foran iPhone brugere....

Glad humørikon Du er på rette spor - Android App udspringer af den dårlige tagging af metadata på musikfilerne og licenshåndteringen (godkende licenser for hver afspilning) på Android og især på HTC.

Omdømme 4
Kære Benzon

Du har ret i at det er muligt da det er en sms der genkender brugeren. Men der er kun én adgang pr TDC mobil abonnement, så der bliver spærret for adgang hvis I er 2 på samtidigt.

DBH

C

Jeg vil godt stille mig op i køen med dem, der synes at lydkvaliteten stinker! Gal humørikon

Det er bare ikke godt nok!

Hvorfor skal der være forskel på om man henter musikken via sin browser - her tænker jeg på at man har internet gennem enten TDC eller YouSee - eller om man henter den på sin mobilos?

Hentes den via internet abonnementet så er musikken i 192Kbit, hvilket er acceptabel. Jeg ved ikke hvad den er på mobilen - 32Kbit?

Ellers er det en rigtig fin app, I har fået strikket sammen! Der er potentiale i den. Glad humørikon

Et forslag til forbedring:

Hvorfor bruger I ikke Menu-knappen? Her kunne f.eks. ligge Afslut, som andre også efterlyser en hurtig adgang til.

Men få nu lydkvaliteten op - så vi rigtig kan prale af vores mobil-abonnenemt. Blinkende humørikon

Omdømme 4
2 replikker:

Friendly advice til Ikke-TDC kunder der låner et TDC abonnement af ven eller familie for at teste applikationen: forbliv på wifi. Når du rammer 3G er er ikke længere nul-traksering af trafik, da det vil gå igennem gateway hos anden teleudbyder.

Lydklager: Vil I angive hvilken mobil I har? Vi kan se et mønster, men det vil være rigtig rart at få det bekræftet.

Sneboldhilsen

C

Besvar