TDC Play Android Applikation

Vis første besked

478 Kommentarer

Omdømme 3
Eller teste det på en anden terminal som jeg gjorde Chriz.

Men nu ved jeg godt at det ikke er alle der har samme mulighed som os "nørder" 😉. Play virker rigtig godt på Samsung Galaxy 5 Vil jeg lige indsparke
Omdømme 3
Hey alle android ejere og andet godt folk i denne tråd.

Nu har jeg "næsten" læst hele tråden igemmen om må sige at der er mange der har problemer med Play appen og legenden.

Der må jeg så melde mig ind i den klub der hedder "wuhhuuuu det virker" og som man kan se i min signatur er jeg mobil nørd hehe...

Anyways har som Chriz også forsøgt at genskabe nogle af de problemer som folk har med lyden via diverse små hørebøffer der findes til de forskellige terminaler med et jack stik som indgang...

Bemærk venligst at min test er forgået på en HTC Legend 2.2.

1. iPhone headset = lidt skræslen men ikke noget af betydning

2. HTC's eget headset = Fy for en slem skefuld, lyden var ikke god og det lød som om musikken var optaget i en tønde.

3. Blackberry headset = OMG nørden er i himmelen, det spiller MAX godt og ingen slinger i valsen.

4. Tigerens det bedste til en billig mønt = Ikke de bedste og heller ikke de værste jeg har testet, dog kunne lyden godt blive bedre.

Så min top 4 liste over headsets ser sådan ud.

1. blackberry headset.

2. iPhone's headset.

3. Tigerens det bedste.

4. HTC's headset.

Hej

det lyder dejligt !

med hensyn til SE X8 så er de ringen tvivl om at det ikke gælder alle... af de to jeg har prøvet kan app'en hentes på én (den der er købt i el giganten) og ikke hentes på den anden (den der er købt i TDC butik)

mvh   

Omdømme 4
Ny tråd om lydkvaliteten på Play apps: /t5/Mobil/Bedre-lydkvalitet-i-Play-apps/td-p/43347 Der er lagt en ny encodning ud.

DBH

C

Omdømme 4
Ingen synlig app på Market: jeg har talt med mobilguruen. Det tyder på en lokal opsætning. Når vi publiserer til Android Market - svarer det til at tilmelde et website til Google. Det er ude af vores hænder, når der er trykket på 'publish' når de lokale settings er korrekt opsatte. Så anbefalingen er at gå tilbage til fabriksindstillingerne og dernæst hente seneste software opsætning. Husk backup af ALT personligt.
@Helskov på Android Market: tak for opdatering med Android 2.3 og Desire. Det er gode toner Glad humørikon

Omdømme 1
Hej

Jeg er netop skiftet til TDC og ville selvfølgelig straks prøve play. Umiddelbart er det en god app og meget overskuelig. Lider lidt under de samme problemer med afspilning som grooveshark-app'en, men det er jo også stadig en beta. Jeg har dog oplevet lidt andre problemer.

(Jeg kører ganske vist en custom firmware på min desire, men den skulle være baseret på software version 2.3, så lyden burde ikke give problemer jævnfør jeres FAQ.)

Agnes Obel - Riverside. ca. 72 sekunder inde i sangen kommer der nogle meget sære lyde, som lyder som en fejl i overførslen/komprimeringen (kan selvfølgelig være desire der stadig laver fejl - har dog ikke lige bemærket det i andre numre endnu). 

Hvis man søger på Rammstein får man vist 3-4 albums - men når man trykker på dem, får man ikke vist nogen numre? Vælger man tracks og prøver at afspille dem direkte får man meddelelsen om at de ikke kan afspilles.

Jeg har hørt en del klage over lydkvaliteten på deres Iphones, så det er selvfølgelig glædeligt at i nu prøver med en ny encoding Glad humørikon

Hej Herlufl

Tak for dit indlæg. Jeg har lyttet Agnes Obel-nummeret igennem, og den lyder fint hos mig. Umiddelbart lader filen til at være i orden.

Det meste af Rammsteins materiale er desværre ikke en del af Play-ordningen på grund af rettigheder. De kan kun købes, og da der slet ikke er købedownloads på mobil-app'erne, men kun streaming, burde de faktisk slet ikke komme frem i en søgning på mobilen. Vi har meldt problemet ind til vores indholdsleverandør.

Mvh

Jesper Nykjær Knudsen

Musikredaktør, TDC Play

Omdømme 1
Tak for svaret. 

Jeg har umiddelbart også fået testet lidt mere hen over weekenden og er også nået frem til at det nok stadig er firmware på desire, der ødelægger musikken, da jeg nu har oplevet problemer på flere numre.

Jeg må bare væbne mig med tålmodighed til HTC får fikset de problemer der er. 

Jeg har fået en Sony Ericsson XP10 mini pro. Jeg har købt telefonen uden binding, og har sat mit simkort over i den nye smartphone fra den gamle telefon (ikke smartphone). Jeg vil gerne have playapp´en til at virke, men uanset hvordan jeg forsøger via sms via android market osv., så meddeler telefonen bare at linket er ukendt. Jeg har slået WI FI fra og der står 3 G i toppen.

Hvad gør jeg galt ?

Omdømme 4
Der er lagt en opdatering til fast track ud på TDC Play - tdcplay.dk, så det er nu muligt for alle Androids at blive tilmeldt. Læs mere på denne tråd: /t5/Mobil/F%C3%A5-playlister-p%​C3%A5-din-Smartphone/td-p/47269

DBH

C

Omdømme 1
Hej Chriz

3 Spm

1) Jeg kan kun finde version 1.07 på Marked ... er 1.5 på vej?

2) Går TDC noget for at forbedre lydkvaliteten så Desire ikke rammes, eller satser I på at problemet løses af sig selv ved Android upgrade (men hvorfor skulle problemet så ikke genopstå i version 2.4).

3)@Helskov på Android Market nævner at have "smidt 2.3 på Desire" ... hvordan foregår det? jeg troede egentlig, telefonen automatisk blev opdateret med nyeste version af Android?

Tak! :-)

Omdømme 1
Synes det er et fedt program, men udvalget af sange synes jeg stadig er for begænset (når man hører relativt ukendte kunstnere, og hos nogle er det ikke alle sange, man kan finde - i så fald at de er der, burde de gøres lettere at finde, så de kommer fram når man søger på kunsterens navn)

Jeg har oplevet flere gange, at der er numre jeg ikke kan afspille,  når jeg trykker ind på dem.

Jeg har også lidt problemer med playlisterne. Det ville være fedt hvis man kunne ændre og slette sine spillelister fra mobilen - igen, jeg ved ikke om man kan, men jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan!

Ellers synes jeg det er et fedt program og et fedt koncept

- kera

Omdømme 1
Hej

Jeg har også en HTC Legend, men kan desværre ikke logge ind i TDC Play applikationen da jeg ikke også har mobilabonnement. Jeg har desværre "kun" adgang til Play via PC da jeg har et dataabonnement.

Omdømme 4
Hey Kera

Tak for dine iagtagelser. Vi arbejder med at gøre det lettere at finde relaterede kunstnere ud for en søgning. Se evt på tdcplay.dk hvis du har brug for mere inspiration. Du kan oprette et login og tilknytte dit mobilnummer (fast track for smartphones) så kan du se alle de playlister du laver og dermed også skubbe mere musik over på din mobil uden at skulle søge det frem.

Redigering af lister: Når du står på en playliste, så vælg 'sortér' Ikonet til venstre sletter sangen. Ikonet til højre giver dig mulighed for at trække en sang til en anden position.

Husk en Android giver dig flere muligheder for extra features ved at klikke på 'menu' knappen på mobilen.

DBH

C

Omdømme 4
Hey Franzen

1. Version 1.07 er i skrivende stund den seneste.

2. En Desire med 1.6 har ikke de problemer. Det er en kendt fejl, da dekodningen af filpakkerne ikke er helt synkront. Der er en del fora som har rejst kritiske røster over at dette problem ikke er blevet løst hurtigere. Der er ingen garantier men det vil være uheldigt hvis den samme fejl sker igen i ny opdatering især set i lyset af Desires udbredelse blandt vores brugere.

3. Har du adgang til en udviklerkonto kan du manipulere med software på dit handset. Almindelige brugere får den leveret automatisk når den er frigivet.

God weekend

C

Skal man have tdc mobil for at bruge den app? Da jeg har bredbånd hos tdc men mobil hos.

Når jeg henter app skal skal acceptere vilkår. Gør jeg. Så skal jeg tastemin mobil nr ind og der skriver den bare , kan ikke gennemføres prøv senere

Omdømme 1
Hvorfor kan vi med TDC-netværk ikke også bruge vores login til TDC-play på vores smart-phones? Vi har jo også fået TDC-play med i vores pakke, og i princippet kan vi gå på nettet på mobilen og dermed på TDC-play, men altså ikke via app'en. Det kunne jeg da godt tænke mig at kunne, og jeg kan ikke så, hvorfor jeg ikke bare kan skrive min kode i app'en og så få adgang. 

Badge
Præcis. En widget kunne være rigtig dejlig.

Omdømme 4
Det er kontraktuelle bindinger der afholder os fra at give adgang til andet end den platform som abonnement giver adgang til. Desværre.

DBH

C

Hej

Jeg har YouseePlay på bredbånd og e mobil-abb hos TDC til en gammel Treo-pda, som fungerer fint som telefon mv.

Jeg har nu fået en Lumatron M-7, der er en 'telefon' uden telefon og Simkort, men med WiFi gennem min trådløse router så jeg i princippet kan hente alting via bredbånd. Den har indbygget adgang til Android Appstore, der ikke rummer TDC-link! Kommer der evt. en løsning her, da jeg ikke kan tilmelde mig mobilt.

PS Jeg kan i nogen grad omgå denne begrænsning ved at hente musik og anden lyd via PC-opkoblingen og derefter konvertere wma-lyden til mp3-lyd på PC'en og kopiere til Anroid memory - det er dog ret besværligt!

Mvh JL

Omdømme 1
Halløj,

Som kunde med HomeDuo i hjemmet og HomeBox router, er vi MEGET glade for TDC Play. Familien anvender ofte TDC Play og streaming af musik er nu blevet en "normal" ting i vores daglige verden hjemme  via internettet :-)

Men når det kommer til det mobile marked, savner vi at kunne gøre brug af den samme musik! Lige nu er familien af arbejdsmæssige forhold, desværre tilknyttet et andet mobilselskab end TDC Trist humørikon Og det har derfor ikke været muligt at gøre brug af TDC Play app (til Android), da den kræver et TDC mobilabonnement.

Så jeg foreslår derfor, at TDC Play app'en indrettes således at den også kunne virke for mobilkunder der gør brug af andre selskaber end TDC. Det forudsætter dog at man har en anden tilknytning til TDC, evt. lige som vores familie hvor vi har fastnet telefon og et yderst stabilt internet er gennem TDC. 

Det bør derfor være muligt at logge ind via en TDC Play app med brug af den samme brugerprofil og password som vi anvender der hjemme over internettet - uanset hvor i landet man er og via alle mobiludbydere...... Vi har jo dermed "lov" til at anvende TDC Play gratis da vi allerede er kunder ved TDC......

Så ville TDC Play med sikkerhed udvikle sig meget mere end nu hvor appen "kun" er downloaded 140.000 gange :-)

Mange hilsner fra en ellers meget tilfreds kundefamilie........ Meget glad humørikon

Hi! Super med Play app'en. Min datter har en Sony Ericsson "Xperia" men kan desværre ikke 'søge' numre (kan kun skrive navn på kunstneren, men 'retur' knappen virker ikke), og kan derfor kun spille de numre udvalgt af TDC. Hun kan heller ikke rette i Favoritlisten. Er der en løsning på dette?

Omdømme 4
Hey batcave

Tak for tilbagemeldingen. Det er rigtig dejligt at høre fra en glad familie Glad humørikon

Der bliver arbejdet på at se det store perspektiv på hvornår man føler sig som TDC kunde - men der er også en udfordring i at der er kun er adgang for TDC mobil-kunder da et af bærestenene i TDC Play er at du som kunde ikke betaler for trafikken. Det er langt sværere når det ikke er for egne kunder.

God play-sommer

C

Omdømme 6
Hej, Cianteto.

Som svaret på flere gange i den hær tråd, så ja, man skal have TDC Mobil for at brug TDC Play App'en.

det står også i beskrivelsen af app'en inden du henter den fra market.

Omdømme 1
"Hey batcaveTak for tilbagemeldingen. Det er rigtig dejligt at høre fra en glad familie :D

Der bliver arbejdet på at se det store perspektiv på hvornår man føler sig som TDC kunde - men der er også en udfordring i at der er kun er adgang for TDC mobil-kunder da et af bærestenene i TDC Play er at du som kunde ikke betaler for trafikken. Det er langt sværere når det ikke er for egne kunder.

God play-sommer

C"

Hej Chriz,

Hmmm, ja forståligt nok er det tiltænkt for TDC kunder at det er DEM der kan nyde godt af TDC Play, den har jeg forstået. Nu er det som jeg forsøgte at forklare, sådan af min familie ER TDC kunde (internet og bredbåndstelefoni), men at vi ikke har et mobilabonement!

Og vil man gøre brug af TDC Play via sin mobiltelefon, skal man i dag anvende et TDC mobilabonnement - ellers ingen musik.....

Og det er her jeg foreslår en yderligere ændring.....

Hvorfor er Login til TDC Play ikke indrettet så kan jeg gøre brug af mit internet login som jeg bruger hjemme når jeg vil spille musik fra TDC Play hjemme???

Da du nævner at det omhandler betaling trafikken, ja så er jeg uforstående over for dette, da det er mig (kunden) som betaler - uanset abonnementudbyder - via mit abonnement for datatrafikken..... Der er altså helt og alene tale om at man skal kunne spille musikken gratis, uden at skulle betale for hvert enkelte nummer/album......

Jeres TDC Play Android applikation giver således nu KUN adgang for TDC mobilkunder - ikke øvrige TDC kunder som via andre veje har adgang til TDC Play. Er det ikke forskelbehandling???

Besvar